خبرهای داغ:
یادواره شهید مدافع حرم «محمد حسین سراجی» و شهدای مسجد و محله دولتخانه قم، اجمعه هشتم بهمن در این مسجد واقع در بلوار شهید روحانی قم برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۱۰۴۹۲
|
۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، یادواره شهید مدافع حرم «محمد حسین سراجی» و ۱۹ شهید مسجد و محله دولتخانه قم، با حضور خانواده‌های معظم شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که تلفیقی از روایتگری و نمایش در فضایی نیمه روشن بود، شخص پیراهن فروشی وارد مراسم شد و از همه حضار دعوت کرد تا بدلیل کسادی بازار، پیراهن هایش را بخرند و این موضوع موجب تعجب و عکس العمل همگان شد.

پس از دقایقی، راوی مراسم حجت الاسلام «علی کریمی تهرانی» از فروشنده دعوت کرد تا روی پیراهن بجای مانده از یک شهید قیمت بگذارد و این موضوع، آغازی بر موضوع روایتگری حماسه دفاع از حرم شد.

در اثنای روایتگری از ظلم داعش و بیان ضرورت حضور مدافعان حرم در سوریه، کاروانی از دختران ایزدی اسیر داعش که در بازار در معراج حراج گذاشته می‌شدند، در مراسم حاضر شدند و صحنه‌هایی از شلاق و توهین داعش را به نمایش گذاردند.

مراسم با اجرای گروه سرود میثاق و مرثیه سرایی حسین اردستانی ادامه یافت؛ در پایان، خانواده‌های معظم شهید سراجی و دیگر شهیدان والامقام با حضور فرمانده گردان دوم لشکر عملیاتی ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع)، فرمانده حوزه مقاومت ۴ شهید ورزنده و دیگر مسئولان، تجلیل شدند.

یادواره شهید سراجی و شهدای محله دولتخانه به همت گردان دوم امام حسین (ع)، حوزه چهار شهید ورزنده، پایگاه شهید مطهری و پایگاه بسیج خواهران مسجد دولتخانه ترتیب یافته بود.

در حاشیه مراسم، غرفه های اقتصاد مقاومتی، سنگر کتاب، نقاشی کودک و مهد کودک همراه با برنامه های آموزنده و سرگرم کننده برپا شد.

۱۳ بهمن سال ۱۳۹۴ بود که شهید محمد حسین سراجی به همراه تعدادی دیگر از رزمندگان لشکر عملیاتی ۱۷، در جریان آزادسازی شهرک‌های شیعه نشین نبل و الزهرا به فیض شهادت نائل آمدند.

انتهای پیام/بمانی

ارسال نظرات