تفاهم نامه همکاری علمی و پژوهشی فی مابین سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری و بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام امضاء شد .
کد خبر: ۹۴۱۰۹۶۵
|
۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج،تفاهم نامه همکاری سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری ایلام و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در محل بنیاد شهید ایلام امضاء شد.

«محمود علی پور» مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان ایلام در این مراسم ، هدف از انعقاد این تفاهم نامه را کمک به گسترش و توسعه علم و فناوری و امور پژوهشی در استان برشمرد.

وی افزود: تجاری سازی، توسعه اقتصاد دانش بنیان، استفاده بهینه از ظرفیت ها و استعدادها و توانایی­های علمی و پژوهشی استان از جمله اهداف این تفاهمنامه است.

حمایت و پشتیبانی از نخبگان بنیاد شهید و امور ایثارگران

علی پور، حمایت و پشتیبانی مادی و معنوی از مخترعین و فناوران معرفی شده از طرف بنیاد شهید، همکاری در زمینه بهره برداری و استفاده از فضاهای علمی،کارگاهی و آزمایشگاهی مراکز رشد بسیج به نخبگان، همکاری در زمینه اطلاع رسانی موضوعات علمی و پژوهشی طرفین در حوزه های مختلف علمی و تحقیقاتی مرتبط و همکاری در اطلاع رسانی فعالیت های بنیاد از طریق پایگاههای علمی بسیج مستقر در شهرستان ها را از جمله تعهدات سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان برشمرد.

وی، در پایان اظهارات خود با بیان اینکه کمک به استقرار هسته های فناورانه و نوآور معرفی شده از طرف بنیاد شهید در ظرفیت های مراکز رشد بسیج در برنامه معاونت علمی قرار دارد گفت: امیدواریم با همکاری هر دو نهاد، ضمن ایجاد و تکمیل بانک های اطلاعاتی مخترعین و نوآوران و حمایت حداکثری از جامعه نخبگان، جریان سازی و گفتمان سازی علمی در استان تحقق یابد.

تلاش حداکثری در حمایت و پشتیبانی از طرح ها و ایده های اقتصادی

جمال اسدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام نیز در این جلسه بر تلاش حداکثری و استفاده از توان علمی، پژوهشی، فنی و اجرایی در جهت حمایت و پشتیبانی از طرح ها و ایده هایی که توجیه اقتصادی  دارند تاکید کرد.

وی فراهم کردن زمينه همكاري استعدادهای برتر، محققين و مخترعين استان با سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري استان ايلام، همكاري در برگزاری نشستهای هم اندیشی با حضور مسئولان استانی، کمک به ایجاد بانک و شبکه سازی واحدهای تولیدی، نخبگان، متخصصین و شرکت های دانش محور حوزه های علمی از طریق پلتفرم بسیج ، سرآمدان و استعدادهای برتر استان و همکاری در اطلاع رسانی جشنواره ها و رویدادهای علمی و فناوری سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري استان به مخاطبین بنیاد شهید را از جمله اهداف این تفاهمنامه برشمرد.

گفتنی است در پایان این جلسه دو طرف بر حمایت حداکثری از جامعه نخبگان استان و برگزاری جلسات مشترک تاکید کردند.

خبرنگار: فرشته نیازی

 

ارسال نظرات