در میزگرد با کارشناسان مطرح شد؛

دهه فجر سیاهی دوران طاغوت را برداشت؛ وقتی ایران قوی معادلات جهانی را به هم زد

در میزگرد با کارشناسان پیشرفت های انقلاب اسلامی و وضعیت ایران در دوران طاغوت مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۹۴۱۱۰۵۵
|
۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج،به نقل از ایلام بیدار  ، همزمان با پبروزی انقلاب اسلامی ایران عصر جدیدی در کشور ایجاد شد وفرصت های فراوانی برای پیشرفت ونوآوری فراهم گردید که حرکت آحاد جامعه را از تاریکی عصر طاغوت به سمت پیشرفت به دنبال داشت.

پیروزی انقلاب اسلامی سرآغاز انقلابی مردمی بود که پیام آن به تمام دنیا مخابره شد وهمه دنیا پیام آن را دریافت کردند وندای آزادگی در کشورهای مختلف پیچید.

با وجود فراز ونشیب های فراوان و دشمنی های مختلف ایران اسلامی امروز به یکی از کشورهای مهم و تاثیر گذار در سطح دنیا تبدیل شده وبرخی معادلات جهانی بدون حضور ایران حل نخواهد شد واین درحالی است که زمانی ایران نقش پادوی آمریکا در منطقه را داشت و اوامر آن ها را اطاعت می کرد.

در میزگرد با کارشناسان به صورت مجازی  مباحثی همچون پیشرفت های انقلاب اسلامی ، دستاوردهای انقلاب اسلامی ، آسیب ها وتهدیدها توسط کارشناسان و مدرسان دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت.

دوران طاغوت دوران سیاهی بود

حجت الاسلام “محمد جواد قنبربیگی”،  امام جمعه چرداول با بیان این مطلب که دوران طاغوت دوران سیاهی بود گفت: درآن دوران به یاد دارم که از کم ترین امکانات برخوردار نبودیم ودر مدرسه هم به شدت با دانش آموزان برخورد می شد.

وی افزود: در دوران طاغوت هرکس کوچکترین حرفی می زد به دست ساواک به شدیدترین نوع ، شکنجه می شد وبه نوعی فضای باز سیاسی یا انتقاد از مسئولین وجود نداشت.

قنبربیگی  در ادامه گفت: سیاهی دوران طاغوت در استفاده از منابع ملت به دست عده ای سودجو بود و ثروت های ملی غارت می شدواین در حالی است که ایران کشوری غنی از نظر استعداد جوانان است.

امام جمعه چرداول تصریح کرد: آمریکایی ها بدون اجازه شاه از جنگنده های ایرانی برای حمله به ویتنام استفاده کردند و این امر نشان دهنده عمق وابستگی حکومت پهلوی بود.

دهه فجر آغاز فرصت های جدید در انقلاب اسلامی بود 

قدرت اله نیا صادق کارشناس ارشد مسائل بین الملل وسیاسی  در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت:دهه فجر آغاز فرصت های  جیدی در حوزه های مختلف برای ایران اسلامی ایجاد کرد که این فرصت منجر به پیشرفت وبالندگی شد.

وی افزود:همه اقشار جامعه در مقابل طاغوت ایستادند وقیام مردمی به رهبری امام خمینی (ره) به انقلابی تاریخی مبدل شد که امروز خار چشم دشمنان شده است.

نیاصادق بیان داشت باید ابعاد دهه فجر وپیروزی انقلاب برای نسل های جوان تبیین شود تا ادامه دهنده این راه افتخار آمیز باشند.

این کارشناش مسائل سیاسی خاطرنشان کرد:خوابی که دشمنان برای ایران اسلامی دیده اند تعبیر نخواهد شد وحتی مسائلی مانند معامله قرن هم محکوم به شکست است.

رشادت های همه قشرهای جامعه در پیروزی انقلاب اسلامی دیدنی بود تا به رهبری امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

امروز پیام انقلاب اسلامی به همه کشورهای دنیا مخابره شده وهمه ملت های مظلوم خواستار آزادگی ورهایی از چنگال استبداد کشورهایی مانند آمریکا وهم پیمانانش هستند.

باید ابعاد پیروزی انقلاب اسلامی از طریق های مختلف برای نسل های جوان تبیین شده تا ادامه دهنده راه افتخار آمیز خدمت به آرمان های انقلاب باشند.

پیشرفت های انقلاب اسلامی ایران به یک کشور مهم تبدیل کرده است

حجت الاسلام عمران احمدی مدرس دانشگاه وکارشناس مسائل دینی وسیاسی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: در زمان طاغوت کشوری وابسته بودیم که حتی اختیار منابع خود را نداشت و به وضعیت مردم رسیدگی نمی شد.

وی افزود: زمانی در بسیاری از زمینه ها به سایر کشورها وابسته بودیم به طوری که مستشاران خارجی همه نقاط مهم کشور را پرکرده بودند وجایی برای پرورش استعدادهای جوانان کشور نمانده بود.

احمدی در ادامه گفت: اما انقلاب اسلامی این رویه را تغییر داد به طوری که حتی در زمان دفاع مقدس هم اراده حدود 40 کشور دنیا برای مبارزه با ایران اسلامی هم با وجود کمبود امکانات هم نتوانست براراده ملت پیروز شود.

مدرس دانشگاه بیان داشت: انقلاب اسلامی سرآغاز پیشرفت هایی است که امروز ایران را به عنوان یک کشورمهم واستراتژیک در دنیا تبدیل کرده است که در مقابل کشورهایی مانند آمریکا با قدرت ایستاده است ودشمن حتی توان پاسخگویی را هم ندارد.

ابعاد پیروزی انقلاب اسلامی باید تبیین شود

وی در ادامه گفت: انقلاب اسلامی  که بزرگترین تحول و تغییر قدرت در طول تاریخ ما بود و اساس سلطنت و حکومت فردی را به حکومت مردمی تبدیل کرد، شایسته‌ی آن است که از ابعاد گوناگون مورد توجه و بررسی قرار بگیرد.

احمدی بیان داشت: با گذشت حدود 42 سال از  انقلاب اسلامی، و رشد و بالندگی بیش از سه نسل در دامان این انقلاب، نگاه کلان و فراگیر به این حادثه ضرورتی جدی دارد. از نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی «نگاههای جزئی، نگاه به حوادث میانه‌ی راه و نگاه به افت‌وخیزها، خیلی گویا نیست؛ باید نگاه کلان و فراگیر به انقلاب اسلامی در سطح افکار عمومی زنده بشود و به آن توجه پیدا بشود.» 11/۰۲/1387

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: این نگاه کلان به انقلاب موجب میشود که ما به مسائل جزئی و کوچک اهمیت بیش از حد ندهیم و به عظمت انقلاب و حرکت عمومی انقلاب که در طول این سی سال، با قدرت و قوّت ادامه داشته و پیشرفت روزبه‌روز ملت ایران نگاه کنیم و بتوانیم موانع و آسیب‌های امروز انقلاب را به خوبی  و بر اساس اولویت تحلیل کنیم.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر و با ایجاد فاصله از زمان وقوع انقلاب اسلامی و فاصله گرفتن نسل‌ها از نسلی که خودش سیاهی دوران طاغوت را با تمام وجود درک کرده‌ بود، نورانیت امام امت و شهدا را به چشم خود دیده بود، در راه پیروزی انقلاب مبارزه کرده بود و در دوران پس از پیروزی و دفاع مقدس برای حفظ این نهال نوپا از لگدمال دشمنان مجاهدت‌های بسیار کرده بود، ضرورت انقلابی گری وتبیین نقش بصریت در انقلاب اسلامی امری ضروری است.

دوران طاغوت دوران سیاهی بود

حجت الاسلام احمد امرایی امام جمعه دره شهربا بیان این مطلب که دوران طاغوت دوران سیاهی بود گفت: درآن دوران به یاد دارم که از کم ترین امکانات برخوردار نبودیم ودر مدرسه هم به شدت با دانش آموزان برخورد می شد.

وی افزود: در دوران طاغوت هرکس کوچکترین حرفی می زد به دست ساواک به شدیدترین نوع ،  شکنجه می شد وبه نوعی فضای باز سیاسی یا انتقاد از مسئولین وجود نداشت.

امرایی در ادامه گفت: سیاهی دوران طاغوت در استفاده از منابع ملت به دست عده ای سودجو بود و ثروت های ملی غارت می شدواین در حالی است که ایران کشوری غنی از نظر استعداد جوانان است.

امام جمعه دره شهر تصریح کرد: آمریکایی ها بدون اجازه شاه از جنگنده های ایرانی برای حمله به ویتنام استفاده کردند و این امر نشان دهنده عمق وابستگی حکومت پهلوی بود.

پیشرفت های انقلاب اسلامی را چگونه ارزیابی می کنید؟

حجت الاسلام امرایی در ادامه گفت: در زمان دفاع مقدس بسیاری  کشورهای دنیا حتی سیم خاردار را از ما دریغ کردند و حاضر نبودند کمترین امکانات را داشته باشیم ، حتی مجروحان جنگی را برای آزمایشات بیشتر سلاح های کشتار جمعی وشیمیایی به کشورهای اروپایی می بردند که بار بعدی تاثیراین سلاح ها بیشتر شود واین نشان دهنده عمق دشمنی استکبار با ملت ایران است.

وی افزود: این واقعیت امروز هم ادامه دارد و کشورهایی اروپایی وآمریکایی حتی دارو را هم از ما دریغ کرده اند و طرح های ترور دانشمندان ما مانند شهید فخری زاده را ایجاد می کنند، وذکر این مطلب ضروری است که دشمنی آن ها با ایران تمامی ندارد و از طریقی که بتوانند به ملت ضربه می زنند.

امرایی بیان داشت: تحریم ودشمنی هم نتوانست سد راه انقلاب اسلامی شود امروز در همه زمینه ها حرفی برای گفتن داریم از کشاورزی گرفته تا نظامی ، فرهنگی ، اجتماعی و ... جز برترین ها هستیم ودشمن از این همه پیشرفت غافلگیر شده است.

امام جمعه دره شهر عنوان کرد: در زمانی که هیچ زیرساختی نداشتیم با کارجهادی وسازندگی امکانات به محروم ترین روستاها شامل ، آب ، برق، گاز ، اینترنت پرسرعت ، راه مناسب ، حمل ونقل و... کشیده شده است.

وی تصریح کرد: در راه دستیابی به این پیشرفت ها شهیدان زیادی تقدیم انقلاب اسلامی شده است و مردم توطئه دشمن را با پیروی از ولایت فقیه ،بصیرت افزایی ، اتحاد وحضور در میدان پاسخ داده اند.

ارسال نظرات