نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:

جهاد تبیین راه مقابله با فتنه جدید استکبار است /انقلاب اسلامی رخ داد تا جامعه آماده نهضت ظهور شود

ساری-حجت الاسلام حاجی صادقی تاکید کرد: باید جوانان و مردم را با جهاد تبیین برای گام‌های بعدی انقلاب و نابودی جبهه کفر آماده کرد.
کد خبر: ۹۴۱۱۱۹۲
|
۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۳

جهاد تبیین راه مقابله با فتنه جدید استکبار است /انقلاب اسلامی آمده تا جامعه را آماده نهضت ظهور کند

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، در آستانه ۴۳ سالگرد فجر انقلاب؛ همایش بزرگداشت ۶۵۰ شهید روحانی و طلبه شمال کشور با حضور آیت الله لائینی " نماینده، ولی فقیه در استان مازندران"، حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی " نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران "، روحانیون و طلبه‌های استان‌های شمالی و خانواده‌های معظم شهدای جامعه روحانیت، شامگاه دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مصلی بزرگ امام خمینی ره شهرستان ساری برگزار شد.

جهاد تبیین راه مقابله با فتنه جدید استکبار است /انقلاب اسلامی رخ داد تا جامعه آماده نهضت ظهور شود
حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی در این مراسم، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، با بیان اینکه انقلاب تولد جدید اسلام ناب بود، گفت:عامل حرکت انقلاب، اسلام بود به اسلام خدمت کرد باعث عزت و زنده شدن اسلام شد.

نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه مردم شمال کشور به ویژه روحانیت پیشگامی و ثبات قدم خود رادر صحنه‌های مختلف به اثبات رساندند، افزود: بنده بعنوان یک فرد ناظر خاطرات فراوانی ازحضور روحانیت سه استان شمالی، در دوران دفاع مقدس و در مقابله با فتنه‌ها دشمنان دارم.

وی درادامه با بیان اینکه باید خدای متعال را بابت نعمت‌هایی مثل هدایت دینی که نعمت عظمای خداست، شاکر باشیم، اضافه کرد: باید شاکر انقلاب اسلامی و نظام ولایی باشیم چرا که در حالی جشن انقلاب را برپا می‌کنیم که جبهه استکبار هر چه توطئه و فتنه داشت بکار برد، اما موفق نشد.

* انقلاب اسلامی مرگ تدریجی استکبار را رقم زده است

نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: امروز دشمنان اعتراف کردند که انقلاب اسلامی مرگ تدریجی استکبار را رقم زده است، و با اینکه انقلاب اسلامی دارای فراز و نشیب بود، اما هرگز توقف نداشته است.

حجت الاسلام حاجی صادقی، با بیان اینکه دشمنان اعتراف می‌کنند انقلاب اسلامی نه فقط اسلام را زنده کرد بلکه فرهنگ دینداری و آئین خدا پرستی را زنده کرد، گفت: به برکت انقلاب اسلامی ابهت استکبار شکسته شده است.

نماینده، ولی فقیه درسپاه پاسداران با بیان اینکه دشمنان اعتراف می‌کنند که اگر امروزحتی روسیه و چین و کشور‌های دیگر جرات کردند مقابل امریکا بایستند بخاطر انقلاب اسلامی است، افزود:ملت ایران بخاطر انقلاب اسلامی و استقامت در راه آن ثابت کردند که نه تنها نسبت به گذشته انقلاب، اسلام را زنده کرده است بلکه نگاه انقلاب اسلامی به آینده بسیار قابل توجه است.

وی  با بیان اینکه نظام دینی هزینه دارد و برای بهره مندی از دین جهاد مستمر لازم است، خاطرنشان کرد: استقامت و اهدای شهید به انقلاب هزینه نظام دینی است. همان استقامتی که قران از آن تعریف کرده و روحانیت با استقامت فکر‌ی و استقامت علمی آن را همان طور که قران گفته است، نشان داد.

*نگاه انقلاب به آینده برچیدن سفره استکبار است

نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به بیانات حضرت امام معمار کبیر انقلاب و خلف صالح ایشان، که، بار‌ها مطرح کردند ما امده ایم عالم را آماده نهضت ظهور کنیم، تصریح کرد: نگاه انقلاب به آینده این است که سفره استکبار برچیده شود و جامعه استعداد وشایستگی حضور، ولی الله الاعظم را پیدا کند و تحت ولایت حجت خدا قرار بگیرد.

حجت الاسلام دکتر حاجی صادقی تاکید کرد: انقلاب اسلامی وسیله‌ای است که نشان میدهد جامعه شایستگی وآمادگی نظام ولایی امام معصوم را دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه مردم در برابر فتنه‌های خطرناک ثابت قدم بودند، افزود: دشمنان در چهل و سه سال عمرانقلاب فقط فتنه‌هایی که ایجاد کردند هرکدام می‌توانست یک انقلاب بزرگ را نابود کرد. اواخر دهه ۵۰ انقلاب که پیروز شد، فتنه حزب خلق مسلمان بپا شد، اما خدا راشاکریم هرکس با هر لباس و موقعیت ودر هر وضعیتی حتی اگر مرجع تقلید باشد قائم مقام انقلاب باشد حاصل عمر امام باشد و یا رئیس جمهور باشد در برابر انقلاب ایستاد محکوم به حذف شد.

*خطرناکترین فتنه ناامید کردن مردم است

حجت الاسلام حاجی صادقی با اشاره به فتنه‌های دهه ۶۰ و ۷۰ و ۸۰، افزود: خطرناکترین فتنه را در این دهه یعنی دهه ۹۰ پشت سر گذاشتیم نقشه دشمن بعد از فتنه ۸۸ این بود که مردم را خسته، بریده، ناامید در برابر نظام قرار دهند. مخصوصا بعضی از مسئولین سابق با بد عمل کردن فرصت را برای دشمن فراهم کردند، اما مردم سختی را تحمل کردند، بی عدالتی را دیدند و فریاد زدند، اما از انقلاب کوتاه نیامدند.

نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در ایام الله دهه فجر باید شاکر این انقلاب باشیم، به تفسیر قران درباره شهدا پرداخت و گفت: سرچشمه حیات اصلی خدا است و خدای متعال به موجودات سه نوع حیات داد، حیات نباتی، حیوانی و حیات انسانی. حیات نباتی و حیوانی تکوینی و همگانی است و ریشه در بعد جسمانی دارد. اما حیات انسانی، استعدادش بخاطر روح الله در انسان است و فعلیتش اکتسابی است و باید ظرفیتش را داشت تا خدا افاضه کند. حیاتی که طیب و فنا ندارد مثل شهدا که حیات نباتی و حیوانی را میدهند تا حیات انسانی را بدست بیاورند.

وی  گفت: انسان اگر حیات نباتی و حیوانی داشته باشد، اما حیات انسانی نداشته باشد از حیوان هم بدتر است. حیات انسانی دورکن دارد ایمان و عمل صالح که برای رسیدن به آن باید تلاش کرد.

* ما بدون فرهنگ انقلاب زنده نیستیم

نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران اضافه کرد:هجمه به دین زیاد است و خدا می‌گوید‌ای انسان‌ها برای دستیابی به حیات انسانی بعثت محقق شده است و انسان با پیروی از دین به این حیات می‌رسد از همین رو انقلاب اسلامی با احیای اسلام ما را زنده کرده است. انقلاب اسلامی برما حق حیات دارد و ما بدون فرهنگ انقلاب زنده نیستیم.

حجت الاسلام  حاجی صادقی با بیان اینکه برخی‌ها درگیر دنیا شدند و آگاهی درباره حیات طیبه ندارند، خاطرنشان کرد:این‌ها ظاهر دنیا را می‌بینند، اما دنیا مزرعه است و فرصت برای رسیدن به حکمت و تعالی است. هرگز دین ما به تارک دنیا دعوت نمی‌کند بلکه دنیا را باید به استخدام خوددر آورد نه اینکه به استخدام دنیا در آمد.

وی  در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در قرآن آمده برخی اسیر دنیا میشوند دنیا را برای دنیا میخواهند؛ آن را منزل می‌بینند نه مقر، دنیا را مسجد نمی‌بینند بلکه مسجود می‌بینند، گفت: این عده آگاهی از دنیا ندارند؛ که نباید مرید دنیا شد بلکه ارباب دنیا باید باشند.

حجت الاسلام حاجی صادقی با تصریح بر اینکه انقلاب اسلامی بزرگترین تحولش بعد اقتصادی نبود، بلکه بزرگترین نعمت انقلاب ولایت خدا و حذف ولایت طاغوت است؛ گفت: روحانیت و علما و کسانی که رژیم ستم شاهی را بیاد دارند، باید از جنایت‌های رژیم پهلوی برای جوانان بگویند تا برخی بیخبران و دشمنان انقلاب به خود جسارت ندهند همان حرفی را بزنند که بنی اسرائیل ناآگاه به موسی گفتند. نمی‌دیدند که جهاد در رکاب موسی عبادت است.

نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: باید به جوانان گفت که رژیم پهلوی نه دین برای مردم گذاشته بود نه دنیا.

*بزرگترین تحول انقلاب، انقلاب انسانی بود

حجت الاسلام حاجی صادقی با بیان اینکه رزمندگان و مجاهدان فی سبیل الله در لشکر ۲۵ کربلا و لشکر قدس افتخارات بزرگی برای انقلاب کسب کردند، افزود: به فرموده امام خمینی (ره) بزرگترین تحول انقلاب، انقلاب انسانی بود که شهدا از ثمره همین تحول هستند.

نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران با تصریح بر اینکه ابرقدرت‌ها هرچه داشتند مقابل انقلاب به کار بردند اضافه کرد:امریکایی‌ها روی میز و پشت میز را نشان دادند امروزه هرچه داشتند به کار گرفتند، اما در برابر ملت هر بار شکست خوردند هربار مجبور به عقب نشینی شدند. این بخاطر موتور حرکتی است که انقلاب دارد.

جهاد تبیین راه مقابله با فتنه جدید استکبار است /انقلاب اسلامی رخ داد تا جامعه آماده نهضت ظهور شود
وی  ادامه داد: ما سربلند هستیم و افتخار می‌کنیم چرا که موتور اسلام خاموش نیست و دشمن نتوانست در تعرض به دین به باور‌های دینی به هدفش برسد و این یک پیروزی است.

نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به حوادث کربلا با تاکید بر اینکه امام حسین (ع) شهید شد، اما شکست نخورد، گفت: شهدای ما پیروز هستند و برای ما نیز پیروزی آوردند.

حجت الاسلام حاجی صادقی با تاکید براینکه شهدا زنده هستند و در نزد خدا روزی می‌خورند، گفت: هدف از آفرینش انسان، برای تقرب الی الله است و هر چه تقرب بیشتر شود انسان از کمال بیشتری برخوردار است؛ و شهید به مقصد قرب رسیده است.

وی با بیان انکه پیام شهید را خدای متعال به ما رساند، بیان کرد: شهدا به حیات طیبه رسیدند. حاج قاسم برای خود هیچ چیز نمی‌خواست جز شهادت چرا که میدانست شهادت رسیدن به مقصد است.

حجت الاسلام حاجی صادقی با تصریح براینکه شهدای روحانیت نشان دادند فقط مبلغ و مبین دین نیستند بلکه پیشتاز و راهبر دین هستند، گفت: شهدای روحانیت امتی را به حرکت در آوردند.

*کنگره‌های شهدا محفل کسب حیات است

حجت الاسلام حاجی صادقی با بیان اینکه شهادت برای خود شهید یک نعمت است شهید نه فقط زنده است، چون به قرب الهی رسیده است زنده کننده است. گفت: مجالس، همایش، یادمان و کنگره‌های شهدا محفل کسب حیات است.

نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه امروز انقلاب زنده و بالنده است و ذلت دشمنانش به برکت شهیدان است، افزود:شهیدان حقیقت دین هستند و امروزه اگر حوزه‌های علمیه محکم در برابر دشمن ایستاده است به برکت شهدا است و جامعه استقامت را از شهدا دارد.

وی با بیان اینکه باید قدر جلسات شهید را دانست، خاطرنشان کرد:شهید اسلام را زنده نگه میدارد. چرا که شهیدان تعلقات، هوای نفس را از خود دور کردند و به حیات طیبه رسیدند و شهدا شهید بودند که شهید شدند.

حجت الاسلام حاجی صادقی با اشاره به انواع تهاجمات دشمن که در تلاش هستند تا مردم دچار یاس و ناامید شوند، گفت: رهبری درعرصه بصریت افزایی حکم جهاد تبیین را دادند یعنی دشمن را باید هدف قرار داد.

 نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد:امروزه کار علما و روحانیت فقط معرفی دین نیست بلکه مقابله با حملات دشمن است. باید در جهاد تبیین تلاش کنیم باور‌ها، اصول و ارزش‌های انقلاب را زنده نگه داریم چرا که مشکلات و خستی‌ها یک روز تمام می‌شود.

وی  با اشاره به مشکلات اوایل انقلاب، خطرنشان کرد: با اتکا به خدا و توان خود، میتوانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم که در قرآن هم به استقامت و نصرت اشاره شده است و برای گرفتن نصرت از خدا باید از دشمن تبری بجوییم.

حجت الاسلام حاجی صادقی با تاکید بر اینکه ما باید امانتداران خوبی برای شهدا باشیم، گفت: انقلابی که باخون‌ها، مجاهدت‌ها و ایستادگی‌ها اسلام را تا به اینجا آورده و دشمن را ذلیل کرده است، آینده بسیار درخشانی دارد.

*جهاد تبیین راه مقابله با فتنه جدید استکبار است

نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران با تصریح بر اینکه نباید گرفتار فضاسازی و سیاه نمایی‌هایی های دشمن شد، گفت: مشکلات را باید رفع کنیم و از مسئولین باید مطالبه گری کرد. همان طور که در برابر فتنه‌های گذشته پیروز شدیم امروزه نیز در برابر این فتنه جدید استکبارهم پیروز خواهیم شد.

وی  ولایت فقیه را یک هدیه الهی دانست و گفت:چه افتخاری بالاتر از سربازی ولایت. همه به حاج قاسم لقب سردار سرداران دادند، اما حاج قاسم گفت سرباز ولایت.

حجت الاسلام دکتر حاجی صادقی در پایان سخنان خود تاکید کرد: باید جوانان و مردم را با جهاد تبیین برای گام‌های بعدی انقلاب و نابودی جبهه کفر آماده کرد. الان شما مشاهده می‌کنید عربستان و امارات چه وضعیتی دارد، امروزه انقلاب سنگر‌های کلیدی جهان را فتح کرده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
پر بیننده ها