خبرهای داغ:
رییس کل دادگستری استان قزوین؛

تمام ارکان قوه قضاییه باید در مسیر تحول قرار گیرند

شعبانی گفت:اعمال، رفتار و کردار تمام ارکان قوه قضاییه باید در راستای سوگندی باشد که در ابتدای فعالیت خود در جهت احقاق حق و تحقق عدالت ادا کرده اند و همه ما موظفیم در همان مسیر ترسیم شده حرکت کنیم.
کد خبر: ۹۴۱۱۴۳۴
|
۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، علی شعبانی در بازدید از کانون وکلاء دادگستری قزوین، بیان کرد: کانون های وکلاء و کارشناسان بخش قابل توجهی از خانواده بزرگ قوه قضاییه هستند و آنچه که ضروری است، اعمال، رفتار و کردار تمام ارکان قوه قضاییه باید در راستای سوگندی باشد که در ابتدای فعالیت خود در جهت احقاق حق و تحقق عدالت ادا کرده اند و همه ما موظفیم در همان مسیر ترسیم شده حرکت کنیم.

 

وی افزود: عملکرد هر یک از مجموعه های وابسته به قوه قضاییه، زنجیروار به هم مرتبط است و اگر هر یک از این مجموعه ها تضعیف شود و یا همسو با دیگر اعضاء عمل نکند، قطعا هماهنگی لازم شکل نخواهد گرفت.

 

مقام ارشد قضایی استان در ادامه بیان داشت: محورهای تحولی قوه قضاییه صرفا یک شعار نیست، بلکه تحول به معنای واقعی در تمامی مجموعه های مرتبط باید احساس و همچنین در دستور کار قرار گیرد و همسو با سیاست های تحولی قوه قضاییه گام بردارند و لازم است در این جهت زیرساخت های لازم ایجاد و فراهم شود.

 

رییس کل دادگستری استان قزوین اذعان داشت: قانونگذار شان و جایگاه قاضی و وکیل را برابر دانسته، لذا حفظ این جایگاه بسیار حائز اهمیت است و نباید هر یک از ما با شخصی نگری به گونه ای عمل کنیم که جایگاه ها متزلزل شود و از آنجایی که انسان ممکن الخطا است، در صورتی که فردی نیز مرتکب تخلف و خطا شد، نباید تمام مجموعه خدشه دار شود.

 

شعبانی ادامه داد: کانون های وکلاء و کارشناسان بازوان توانمند دستگاه قضایی در راستای احقاق حق و تحقق عدالت هستند، از این رو نباید صرفا فعالیت خود را به پرونده های قضایی و حضور در محاکم قضایی محدود کنند و با ارائه راهکارها و نقطه نظرات کارشناسی، در راستای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی و همچنین احیاء حقوق عامه، کمک کار دستگاه قضایی باشند.

 

رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: همه ما فارغ از مشاغل و مناصبی که داریم، عضوی از جامعه هستیم و باید با مسئولیت پذیری اجتماعی تلاش کنیم تا جامعه ای سالم و عاری از جرائم و آسیب ها داشته باشیم و یکی از راهکارهای تحقق این مهم، افزایش و ارتقاء دانش و آگاهی حقوقی جامعه است و باید به گونه ای عمل کنیم که قانون و قانونمندی در جامعه و روابط اجتماعی افراد حاکم شود.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار