انقلاب اسلامی نقطه عطفی در پیشرفت کشور بوده است/ ضرورت اجرای مفاد سند تحول قضایی

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران نقطه عطفی در پیشرفت کشور و آغاز خدمتگذاری صادقانه و نوین است.
کد خبر: ۹۴۱۱۵۸۷
|
۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱

انقلاب اسلامی نقطه عطفی در پیشرفت کشور بوده است/ ضرورت اجرای مفاد سند تحول قضایی

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو  در مراسم افتتاحیه دادگاه عمومی بخش شاهرود شهرستان خلخال اظهار کرد: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران نقطه عطفی در پیشرفت کشور و آغاز خدمتگذاری صادقانه و نوین است چنان‌که پس از انقلاب اسلامی، شاهد تحولاتی شگرف و پیشرفت‌های چشمگیر در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بوده‌ایم.

وی افزود: همه این موفقیت‌ها در سایه پیروزی انقلاب اسلامی و در سایه رشادت‌ها و از جان گذشتگی‌های فرزندان این مرز و بوم اتفاق افتاده است.

دادگاه عمومی بخش شاهرود خلخال افتتاح شد

 رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به افتتاح دادگاه عمومی بخش شاهرود عنوان کرد: با توجه به همکاری انجام گرفته در خصوص ساختمان دادگاه شاهرود از تعامل و همکاری ویژه آموزش و پرورش استان قدردانی می‌کنیم.

وی ادامه داد: پیش از این، اهالی این منطقه به دلیل مسافت زیاد نسبت به مرکز و نبود حوزه قضایی دچار مشکل بودند؛ لذا پس از پیگیری، همکاری و مساعدت‌های لازم از سوی مرکز، این دادگاه امروز به بهره‌برداری می‌رسد تا مردم بتوانند از خدمات قضایی به نحو مطلوب بهره‌مند شوند.

ضرورت اجرای مفاد سند تحول قضایی

کثیرلو با اشاره به سیاست‌ها، اولویت‌ها و رویکردهای دستگاه قضایی، اجرایی نمودن مفاد سند تحول قضایی و اقدام بر اساس آن را بسیار مهم ذکر کرد و گفت: یکی از تأکیدات مهم در سند تحول قضایی، پیگیری جدی مقوله پیشگیری از وقوع جرم، استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف در ترویج و توسعه صلح و سازش در جامعه و نیز بهره‌مندی از ظرفیت فن‌آوری‌های نوین در ارایه خدمات الکترونیک قضایی به مردم است که در این خصوص دستگاه قضایی استان تمام توان و تلاش خود را برای اجرایی نمودن جامع و کامل آن به‌کار می‌گیرد.

لزوم ارتباط و مشورت با امام جمعه محترم در برطرف نمودن مشکلات، ارتباط و تعامل با دستگاه‌های اجرایی و مراجع نظامی و انتظامی، تکریم بیش از پیش ارباب رجوع و نیز ارتباط مستمر و مداوم با مردم از دیگر توصیه‌های رئیس کل دادگستری استان بود.

گفتنی است؛ در جلسه شواری اداری بخش شاهرود قاضی بهزاد فرجام به عنوان رئیس دادگاه بخش شاهرود معرفی شد. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار