برگزاری همایش لبیک یا امام

همزمان با فرارسیدن ایام الله دهه فجر همایش لبیک یا امام در مسجد گلشن شهر سلطان اباد با حضور جمعی از بسیجیان و مردم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۱۲۰۰۹
|
۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خوشاب؛همزمان با فرارسیدن ایام الله دهه فجر همایش لبیک یا امام در مسجد گلشن شهر سلطان اباد با حضور جمعی از بسیجیان و مردم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.

 

در این‌مراسم سرهنگ ذوالفقاری فرمانده سپاه خوشاب ، ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین در برنامه ایام الله مبارک دهه فجر را بر مردم شریف و شهید پرور شهرستان خوشاب تبریک گفت.

 

در ادامه مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) بیان کرد: در زمان انقلاب یک شعار ،شعار استقلال ازادی جمهوری اسلامی بود مگر استقلال نداشتیم ؟کشور ما در سیطره امریکایی ها، انگلیسی ها، فرانسوی ها وحتی اسرائیل و ... بود و مبدا این انقلاب همین استقلال طلبی مردمی بود.

 

حجت الاسلام و المسلمین باقری ادامه داد: زمان طاغوت اگر امریکا هر جنایتی میکرد مردم و قوه قضاییه ایران‌ نمیتوانستند چیزی بگویند و ملت عزیز ایران تحقیر میشدند. که نمونه ی بارز ان کاپیتولاسیون بود ، یا در زمان قاجار که حق هر جنایت به روسها داده میشد و اگر هر جنایتی از سوی روس ها سر میزد مردم ایران نمیتوانست به انها چیزی بگوید. 

 

وی افزود :حق کاپیتولاسیون پس از روس ها،به انگلیسی ها، امریکایی ها و حتی دولت عثمانی داده میشد و موضوع بر این اساس بود که بیگانگان نسبت به مردم ایران برتری دارند. 

 

وی اظهار داشت :در سال ۴۲ امریکایی ها اگر هرگونه اقدام بر علیه مردم ایران انجام میدادند قوه قضاییه ایران حق هیچ اعتراضی نداشت و حتی کار به جایی رسید که امریکایی از مردم ایران حق توحش میگرفتن و میگفتند بدلیل حضور در بین مردم ایران باید حق توحش هم در کنار حق کامیتولاسیون بگیریم و اینجا بود که غیرت ملی و قیام حضرت امام ره و مردم مظلوم ایران شروع شد و به انقلاب منجر شد.

 

ایشان بیان کرد: منشا این‌ انقلاب بدلیل سلطه ی بیگانگان و داشتن حق کاپیتولاسیون استقلال طلبی بود مثلا یک سرباز امریکایی حق این را داشت تا به یک سرهنگ‌ ایرانی توهین بکند اما ان نیروی ایرانی نمیتوانست حتی حق اعتراض داشته باشد ، و این نیروی امریکایی بدلیل حضور در ایران حقوق هنگفت میگرفتند. 

 

حجت الاسلام والمسلمین باقری ضمن اشاره به پسرفت اقتصادی و سرکوب اقتصاد ایران در زمان شاه بیان کرد : امریکایی ها با طرح اصلاحات ارضی بلایی سر کشاورزی ایران اوردند که کشاورزی را بر زمین زدند ، ایران در ان زمان قطب صادرات غلات در خاورمیانه و منطقه بود. زمان شاه فساد اقتصادی ، اجتماعی و اخلاقی رژیم شاه بسیار بود و مردم هم جرات نمیکردند کوچکترین صحبتی درباره رژیم ستم شاهی بکنند چرا که حاکمیت در مقابلشان می ایستاد و راهی زندان میشدند، اما به شکرانه این انقلاب امروز حاکمیت یک حاکمیت فساد زداست و خود حاکمیت مقابل فساد می ایستد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها