درسومین روز از دهه فجر

حافظان قرآن کریم در شهرستان زرند تجلیل شدند

حافظان کل قرآن کریم شهرستان زرند در مراسمی همزمان با سومین روز از دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی و حلول ماه رجب و ولادت باسعادت اما م محمد با قر (علیه‌السلام) مورد تجلیل قرار گرفتند.
کد خبر: ۹۴۱۲۲۳۹
|
۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان : به همت موسسه فرهنگی قرآن و عترت همزمان با سومین روز از ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی وحلول ماه رجب و ولادت باسعادت پنجمین  اختر تابناک آسمان ولایت و امامت حضرت اما م محمد باقر (علیه السلام)با حضور تنی چند از مسئولین اجرائی و جمع کثیری از علاقمندان به فرهنگ قرآنی از 8 حافظ کل کلام وحی، در جامعه القرآن شهرستان زرند که امسال فارغ التحفیظ شده اند تقدیر و تجلیل شد.

در این مراسم معنوی خانم دکترسمنبر میرزائی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند با تبریک وحلول ماه رجب و ولادت باسعادت امام باقر (علیه‌السلام) ونیزایام الله خجسته دهه فجرانقلاب اسلامی پیرامون شخصیت والای امام محمد باقر (علیه‌السلام) وجایگاه قرآن کریم در جوامع بشری به ایراد سخن پرداخت .

وی با اشاره به این کلام امام خمینی( رحمة الله علیه)در باره امام باقر(علیه السلام)  که فرمودند "ما مفتخریم که باقرالعلوم سلام الله علیه والاترین و بالاترین شخصیت تاریخ است و کسی جز خدای تعالی و رسول خدا و ائمه هدی علیهم صلوات الله مقام او را درک نکرده و درک نتوانند کرد از ماست، از این پیشوای بزرگ بعنوان شخصیتی به تمام معنا جامع و برجسته و وارث علوم  انبيا یاد نمود و افزود : امام محمد باقر( عليه السّلام) در زندگی سراسر نور و روشنی خود آینه تمام نمای فضیلت ها و تقوی بود. ایشان در اجرای رسالت توحیدی و مقام امامت خویش همچون همه ائمه معصومین(علیهم‌السلام) ، قرآن مجسم بودند و مبین و مفسر و احیاگر اسلام ناب و حقایق قرآن کریم در دوره شیوع انواع فرقه ها و انحرافات ‌. شخصیت علمی، اخلاقی و اجتماعی آنحضرت  را می توان همان ثمره پرورش در خاندان وحی و امامت و پیوند عمیق و ناگسستنی با قرآن  و  در عبودیت و معرفت خداوند دانست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زرند در بخش دیگری از سخنانش به برکات و اهمیت توجه به قرآن و حفظ قرآن و مهمتر از آن عمل به فرامین آن اشاره کرد و یادآور شد: باید کوشید تا انس و الفت نسل جوان روز به روز با کلام وحی بیشتر شود چراکه قرآن بزرگترین هدیه‌ی الهی برای بشریت  است. 

وی افزود: قرآن کریم برای افراد و جامعه هدایتگر می‌باشد؛ هر ملتی که به قرآن تمسک کند در دنیا و آخرت سعادتمند است.

 در ادامه سرکار خانم اسلامی ضمن تشکر از مسؤلان برای پذیرش دعوت مؤسسه و تقدیر از زحمات مربیان و اساتید  حفظ و حافظان قران به بیان شرایط و مشکلات این مرکز آموزشی آموزش و حفظ قرآن کریم پرداخت و از مسؤلان درخواست  حمایت و همکاری و مساعدت نمودند  .

در خاتمه مراسم از هشت تن از خواهران حافظ کل قرآن کریم ( زینب گلستانی ، حاجیه جیران اثنی عشری ، فاطمه اثنی عشری ، ربابه جعفرزاده ، اطهره ابوترابی ، آزاده ظهیری و فاطمه همتی ) توسط مسئولین شرکت کننده در مراسم با اهدای جوایز به رسم یاد بود تجلیل بعمل آمد.

شایان ذکر است این مراسم  با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در راستای تجلیل از حافظان قران و ترغیب شهروندان و نوجوانان و جوانان به حفظ کلام وحی و پیروی از فرمایشات امام خامنه ای مدظله العالی در خصوص تشویق جامعه برای حفظ قران کریم برگزار شد.   

                                                                         خبرنگار : اکبرابراهیمی زرندی

ارسال نظرات