خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس:

سینما و قهرمان دو مقوله در هم تنیده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس گفت: سینما و قهرمان دو مقوله در هم تنیده است و سینمای بدون قهرمان عموما تابلویی از خودباختگی و افسردگی را به نمایش می‌گذارد.
کد خبر: ۹۴۱۲۳۶۵
|
۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حمیدرضا قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در نشست خبری افتتاحیه بیست و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر، ضمن‌تبریک ولادت امام محمد باقر (ع) و فرا رسیدن حلول ماه مبارک رجب گفت: آرزو می‌کنم به برکت این ایام و لیالی به زودی این بیماری و همه گیری از همه سرزمین‌ها رخت بربندد و مردم جامعه بدون ترس و اضطراب از بیماری در آیین‌هایی اینچنین شرکت کند.

او ضمن تبریک آیین افتتاحیه چهلمین جشنواره فجر انقلاب اسلامی و بیست و یکمین جشنواره فجر استان فارس به اهالی فرهنگ و هنر و رسانه، گفت: چهلمین جشن سینمای ایران حکایت باورمندی و علقه اهالی این هنر صنعت به آرمان‌های فطری انقلاب اسلامی است.

قانعی گفت: سینمایی که خیلی‌ها تلاش کردند با مدل‌های مختلف بین او و انقلاب فاصله بیندازند، اما امروز در چهلمین جشن سینما با نسل جدیدی از سینما گران مواجه هستیم که همگام با مردم سرزمین مان به قهرمانانشان عشق می‌ورزند و زاویه دوربین خود را به سمت مردان و زنان گمنام و مظلوم، اما قهرمان و دلاور ایران زمین چرخانده اند و بی‌تفاوت از کنار قهرمانان خود  رد نمی‌شوند و رشادت‌ها و مردانگی‌ها و صلابت‌های آن‌ها را به تصویر می‌کشند.

او گفت: سینما و قهرمان دو مقوله در هم تنیده است و سینمای بدون قهرمان عموما تابلویی از خودباختگی و افسردگی را به نمایش می‌گذارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس گفت: امروز می‌بینیم در چهل سالگی سینمای انقلاب، قهرمانانی امیدآفرین به تصویر کشیده می‌شوند و سینماگران این نسل آینده‌ای روشن را بر افق انقلاب  ترسیم می‌کنند.

او گفت: نسل جدید سینماگران و هنرمندان انقلاب امیدوار‌تر از گذشته به آرمان‌های انقلاب چشم دوخته اند و در تلاش و حرکت به  سمت و سوی خودباوری و عدالت خواهی و آزادی طلبی  قاب تصاویر خود را متمرکز می‌کنند.

قانعی گفت: امشب  گرد هم آمده ایم که به پاسداشت دلاوری‌ها و رشادت‌های همه شهدای انقلاب و دفاع مقدس، مدافعین حرم، مدافعین سلامت و خاصه حاج قاسم سلیمانی عزیز  و بطور ویژه قهرمانان و دلاوران حاضر در جمع  تمام قامت بایستیم و تقدیر و تشویق کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار