همزمان با سراسر کشور برگزار می شود؛

ثبت آثار در جشنواره آیینی جوانان عاشورایی

جشنواره آیینی جوانان عاشورایی ویژه رده سنی 12 الی 35 سال خواهران و برادران برگزار می گردد.
کد خبر: ۹۴۱۲۸۱۱
|
۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ معاونت جوانان عاشورایی هیأت رزمندگان اسلام اقدام به برگزاری این جشنواره برای افراد رده سنی 12 الی 35 سال ویژه خواهران و برادران در سطح کشور نموده است.

علاقه مندان می توانند با مطالعه راهنما و ثبت آثار خود در این جشنواره شرکت نمایند، این جشنواره پذیرای آثار برای آقایان در تمامی رشته ها و در دو رشته شعر و سبک و محصولات رسانه های برای بانوان می باشد.

موضوعات جشنواره: دعا و مناجات:

ادعیه مشهور (کمیل، ندبه، توسل، مناجات شعبانیه و…)

ادعیه خاص ماه مبارک رمضان (افتتاح، ابوحمزه ثمالی، دعای سحر و…)

مناجات های صحیفه سجادیه

مداحی:

مدح خوانی میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام (با تکیه بر شخصیت جامع حضرت علی اکبر علیه السلام به عنوان اسوه «جوانان عاشورایی» در ارتباط با خدا، اخلاق حسنه، مبارزه با جبهه باطل و…).

مدح خوانی انوار کربلا (امام حسین، حضرت اباالفضل و امام سجاد علیهم السلام).

مدح خوانی میلاد امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف (با تکیه بر مفهوم حقیقی انتظار).

شعر و سبک:

شعر (در قالب کلاسیک) و سرود (شعر به همراه سبک (با موضوع موالید شعبانیه میلاد امام حسین،حضرت اباالفضل، امام سجاد، حضرت علی اکبر و امام زمان علیهم السلام).

گروه سرود و محصولات رسانه ای:

موالید شعیانیه

مکتب شهید سلیمانی

شهید و شهادت؛ بخصوص شهدای نوجوان

کارکرد پدیده « هیأت » در « احیاء امر اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام » و « گفتمان سازی جریان ولایت » در جامعه.

ویژگیهای جوان عاشورایی با توجه به آیات، روایات و منظومه فکری امام خامنه ای مدظله العالی از جمله: عشق و محبت به خدا، رقت قلب، تلاش و عمل جهادی، ادب و تواضع نسبت به مؤمنین، سختگیری و مبارزه در برابر مستکبرین، سرعت در خیر، بصیرت، احساس مسئولیت در برابر مسائل جامعه، جهان اسلام و… عرصه های ویژه جهاد جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب (امیدآفرینی، علم و پژوهش ، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی و مرزبندی با دشمنان، سبک زندگی).

کارکرد و مأموریت ویژه امام خامنه ای مدظله العالی در عرصه رسانه و فضای مجازی، با تأکید بر کلیدواژه های یک سال اخیر معظم له: « زنجیره تواصی » و « جهاد تبیین ».

بخش ویژه:

ایده های جذاب و نوآورانه در جذب نوجوانان و جوانان به هیات و روش مدیریت و تشکیلات هیئات نوجوانان و جوانان.

مهلت ارسال آثار: از فرخنده میلاد با سعادت صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها تا بیست و ششم بهمن سال جاری می باشد، علاقمندان به شرکت در جشنواره می توانند آثار خود را تا سیزدهم ماه رجب فرخنده میلاد با سعادت امیر ولایت، مولود کعبه حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام ارسال نمایند.

جوایز:

▪ به نفرات برگزیده اول تا سوم در هر رشته و هر مقطع سنی، به ترتیب: کارت هدیه 20 میلیون ریالی، 10 میلیون ریالی و 5 میلیون ریالی اهدا خواهد شد.

▪ به اضافه 3 جایزه 20 میلیون ریالی ویژه هیئت های نوجوانان و جوانان ، با موضوع ایده های جذاب و نوآورانه در جذب ؛" جوانان عاشورایی " به هیئت.

جهت ثب تنام در جشنواره آیینی جوانان عاشورایی، به سایت EHEYAT.IR مراجعه نمایید.

=-=

راهنمای شرکت در جشنواره آیینی جوانان عاشورایی

برای اطلاع از نحوه ثبت نام، قواعد جشنواره و محور موضوعات آن، مطالب مندرج در این فایل را به طور دقیق مطالعه نمایید.

شرایط شرکت در جشنواره:

افراد در رده سنی 12 الی 35 سال میتوانند در جشنواره شرکت نمایند.

2 . جشنواره در پنج رشته ی زیر برگزار می شود:

دعا و مناجاتخوانی
مداحی
شعر و سبک
گروه سرود
محصولات رسان های که برادران در تمامی رشته ها و خواهران در دو رشته شعر و سبک و محصولات رسان های می توانند شرکت نمایند.

3 . آثار مربوط به رشته ی دعا و مناجاتخوانی )قرائت فرازهایی از دعای ندبه، دعای کمیل، دعای توسل و...( باید در قالب فایل ویدئویی حداکثر 10 دقیقه ای، در قسمت بارگزاری ویدئو که در روند ثبت نام در سایت مشخص شده، بارگزاری شود.

4 . در رشته ی مداحی، باید مقابل دوربین بایستید و حداکثر10 دقیقه مدیحه خوانی انجام دهید و فایل ضبط شده را در قسمت بارگزاری ویدئو که در روند ثبت نام در سایت مشخص شده،بارگزاری کنید، توجه داشته باشید که خواندن سرود پذیرفته نیست و در صورت ارسال آن، این اثر شما در جشنواره پذیرفته نخواهد شد.

5 . در بخش شعر و سبک، آثار باید در قالب فایل WORD با فونت B NAZANIN سایز 14، در قسمت بارگزاری فایل شعر که در روند ثبت نام در سایت مشخص شده، بارگزاری شود.

هر فرد حداکثر سه اثر میتواند به کمیته جشنواره ارسال نماید. در انتهای هر فایل، نام و نام خانوادگی و همچنین شماره همراه شاعر، ذکر شود. همچنین در مورد اشعارِ سرود، یک فایل صوتی حاوی سبک شعر نیز ارسال شود.

6 . آثار تولیدی مربوط به هر گروه سرود باید در قالب فایل صوتی یا تصویری، در قسمت بارگزاری فایل که در روند ثبت نام در سایت مشخص شده، بارگزاری شود. همچنین باید نام ترانه سرا، آهنگساز و مسئول گروه سرود را در فرم ثبت نام وارد نمایید.

محصولات رسانه ای شامل کلیپ منبر، مداحی، گزارش هیئت، موشن گرافی، استوری موشن و...)حداکثر 5 دقیقه (در قسمت بارگزاری فایل که در روند ثبت نام در سایت مشخص شده، بارگزاری شود. همچنین باید نام تصویربردار، تدوینگر و مسئول رسانه ی هیئت را در فرم ثبت نام وارد نمایید.

8 . جهت بارگزاری ویدئو در سایت، حجم هر فایل تصویری حداکثر 50MB می باشد.

9 . قابل توجه است که تمامی فایلهای تصویری ) غیر از استوری موشن( باید به صورت افقی ضبط شده باشند.

10 . تمامی آثار باید در حیطه ی موضوعات جشنواره باشند؛ در صورتی که آثار ارسال شده از موضوعات مشخص شده خارج باشند،در جشنواره پذیرفته نخواهند شد.

ارسال نظرات