یادگار دوران دفاع مقدس:

عملیات والفجر8 نتیجه تکیه بر قدرت خدا و اخلاص رزمندگان بود

آیین گرامیداشت سالروز عملیات والفجر 8 و روز حفاظت اطلاعات در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۱۲۹۸۹
|
۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری، مراسم ویژه گرامیداشت سالروز عملیات والفجر 8 و روز حفاظت اطلاعات با سخنرانی سردار صادقی، معاون هماهنگ کننده ساحفاسا و حضور فرماندهان، مسئولین، رزمندگان سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در حسینیه امام خمینی(ره) تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.

سردار صادقی در این مراسم با تبریک دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، جانبازان و ایثارگران عملیات غرورآفرین والفجر 8 در بیستم بهمن 1364، اظهار کرد: باید موقعیت و جایگاه خود را قدر بدانیم و به تأسی از فرمایشات حضرت امام علی علیه السلام تکیه کنیم که فرمودند« من عرف نفسه، فقد عرف ربه».

معاون هماهنگ کننده ساحفاسا افزود: شهدا با جایگاه و مقامی که دارند به حال کسانی که با اخلاص در میدان مجاهدت حضور دارند و ایثارگری می کنند، غبطه می خورند و باید بدانیم که به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی ایران مقدمه استقرار دولت کریمه امام زمان(عج) است.

وی، انقلاب اسلامی ایران را طلعت و ظهور صغری دانست که از سال 57 شروع شده و باید برای رسیدن به طلعت کبری و ظهور حضرت ولی عصر(عج) و استقرار حکومت جهانی اسلام بیش از پیش مجاهدت و تلاش کنیم، که رایحه این طلعت به مشام کسانی می رسدکه دل در گرو اسلام و امام زمان  دارند.

سردار صادقی، خاطرنشان کرد: عزت اسلام موقعی است که افرادی مثل شما و حاج قاسم سلیمانی ها به میدان بیایند و احکام اسلامی را در جامعه پیاده کنند. مکتب متعالی نیازمند ورود انسانهای مجاهد به میدان برای پیاده کردن احکام است.

این مقام مسئول، تصریح کرد: مکتب حاج قاسم به خاطر اقدامات او برای اجرای احکام اسلامی در زمین مکتب شد و باید بدانیم سختی کار در مقابله با کفار نیست؛ بلکه سختی و پیچیدگی کار در مقابله با نفاق است که همه تجربیات از صدر اسلام تا زمان انقلاب اسلامی را جمع آوری کرده و مانع اصلی به شمار می رود.

وی، تأکید کرد: تبیین مسیر حق و مسیر شهداء وظیفه اصلی ماست و اینکه حاج قاسم بارها می فرمود «ما ملت امام حسینیم»، به این دلیل بود که مسیر امام حسین علیه السلام  حق است و هرکسی در این مسیر نباشد، هیچ توفیقی در دنیا و آخرت نخواهد داشت.

سردار صادقی، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب دو نمونه از مصادیق انقلابیون مثبت و منفی را تشریح کرد و گفت: انقلابی مثبت کسی است که در تمام لحظات سخت با جان و د ل به میدان آمده و هیچ ادعایی ندارد و همواره خود را مدیون انقلاب می داند، مانند آن خانواده های چندشهیدی که باز هم می گویند ما برای انقلاب هیچ کاری نکرده ایم.

وی، گفت: انقلابی منفی مصداق کسانی است که یا از راه خود پشیمان شده اند، یا وقتی به سفره ای می رسند، می گویند حق من است و من برای این انقلاب زحمت کشیده ام... .

سردار صادقی، در ادامه به برخی از دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: تربیت انسان هایی که در تراز جهانی و شایسته برای خلیفه الهی باشند از دستاوردهای انقلاب و هنر امامین انقلاب است.

وی، نقش حفاظت اطلاعات در نگهبانی از گوهر ارزشمند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تشریح کرد و گفت: گوهر ارزشمند سپاه را باید به جامعه جهانی عرضه کنیم تا همه از وجود و برکت آن بهره مند شوند و حفاظت از این گوهر ارزشمند با این ویژگی رسالت سنگینی است که در گرو همکاری همه ارکان سپاه و پاسداران انقلاب اسلامی است.

سردار صادقی، به چرایی نامگذاری سالروز عملیات والفجر 8 بعنوان روز حفاظت اطلاعات هم اشاره کرد و گفت: عملیات والفجر 8 که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است در بیستم بهمن سال 1364 با رمز مقدس یافاطمه الزهرا سلام الله علیها، شروع شد و الحمدلله موفقیت های خوبی رقم زد که موجب تحیر جهانیان شد.

معاون هماهنگ کننده ساحفاسا افزود: در عملیات والفجر 8 رزمندگان اسلام با تکیه بر قدرت و نصرت خدا و صدق و اخلاص که ویژگی سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی نیز همین اخلاص و صدق بود، به میدان آمدند و آن حماسه و پیروزی بزرگ را آفریدند.

وی، غافلگیری ارتش بعث را نتیجه رعایت کامل اصول حفاظتی در این عملیات از سوی فرماندهان و رزمندگان دانست و افزود: دشمن بعثی در عملیات والفجر هشت 100درصد غافلگیر شد و تا سه روز همچنان فکر می کرد عملیات اصلی در هورالعظیم خواهد بود.

این مقام ارشد نظامی، با مقایسه امکانات خودی و دشمن در عملیات والفجر 8، اظهار کرد: جوهره مکتب حاج قاسم سلیمانی و ویژگی مجاهدان فی سبیل الله در صدق و اخلاص و تکیه بر قدرت الهی استو باید امروز هم در راه پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی فداکاری بیشتری داشته باشیم زیرا هرچه به ظهور کبری نزدیک تر می شویم، تهدیدات دشمنان بیشتر می شود و به تعبیر حضرت آقا باید خود را در حال جنگ بدانیم و لازمه حضور در این میدان نبرد، هوشیاری و بصیرت است.

وی، انتظار تهدید از دشمن را طبیعی دانست و گفت: دشمن با ابزار مختلف اعم از ماهواره، فضای مجازی و ... خانواده ها را هدف قرار داده و ما باید بدانیم که ضعف معنویت، اساس آسیب پذیری در برابر  تهدیدات دشمنان اعم از امنیتی، شبه امنیتی و اخلاقی و ... است.

جانشین فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام : جناح داری رزمندگان استان چهارمحال و بختیاری در عملیات والفجر 8 باعث افتخاراست

گفتنی است؛ جانشین فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام هم در ابتدای این مراسم با خیرمقدم و تبریک ایام الله دهه فجر، گوشه هایی از رشادت های رزمندگان استان چهارمحال و بختیاری در عملیات والفجر 8 را تبیین کرد و گفت: یکی از حساس ترین، سرنوشت سازترین و سخت ترین مراحل عملیات نظامی که مورد توجه و نظر طراحان عملیات های نظامی است، واگذاری نقش جناح دار به یگان هاست.

سردار علی افضلی افزود: رزمندگان استان چهارمحال و بختیاری در قالب لشگر عملیاتی 44 قمربنی هاشم علیه السلام در عملیات غرورآفرین والفجر 8 بعنوان یگان جناح دار انتخاب شدند که باعث افتخار برای این یگان و استان است.

وی، ادامه داد: مدت زمان عملیات والفجر 8 بالغ بر 75 روز است که طبیعتا پس از پایان عملیات و شکستن خط پدافندی دشمن، فرماندهان وقت سپاه براین نکته نظر داشتند که خط خالی از رزمندگان استان چهارمحال و بختیاری نباشد و تأکید داشتند که اگر بشود یک گردان، اگرنه یک گروهان و حتی یک دسته از نیروهای این استان برای ماندگاری و تثبیت خط حضور داشته باشند.

سردار افضلی گفت: همه اینها نشان از شجاعت و لیاقت و شایستگی و شهامت رزمندگان استان ولایتمدار چهارمحال و بختیاری دارد و هنوز هم این وضعیت برای نهایی شدن مأموریت نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنان ادامه دارد.

گفتنی است؛ پخش نماهنگ، اجرای سرود و نمایش از دیگر برنامه های این مراسم بود که به مناسبت گرامیداشت سالروز عملیات والفجر 8 و روز حفاظت اطلاعات با سخنرانی سردار صادقی، معاون هماهنگ کننده ساحفاسا و حضور فرماندهان، مسئولین، رزمندگان سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در حسینیه امام خمینی(ره) تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.

ارسال نظرات