پرداخت ۱۳۵ میلیارد ریال تسهیلات بنیاد علوی استان سمنان

شاهرود_دبیر بنیاد علوی استان سمنان گفت: بنیاد علوی استان سمنان در مدت فعالیت خود، در چهار حوزه اشتغال، فرهنگ، سلامت و نیز عمران و آبادانی در منطقه هدف خود اقدامات مطالعاتی و اجرایی قابل قبولی را انجام داده است.
کد خبر: ۹۴۱۲۹۹۰
|
۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶

پرداخت ۱۳۵ میلیارد ریال تسهیلات بنیاد علوی استان سمنانبه گزارش خبرگزاری بسیج، مصطفی واحدی در نشست با اصحاب رسانه که در حوزه هنری شاهرود برگزار شد، با اشاره به گذشت چهار ماه از آغاز به کار این نهاد در استان سمنان اظهار کرد: تاکنون ۱۳۵ میلیارد ریال تسهیلات از سوی این بنیاد برای اشتغال، مسکن و معیشت مردم در استان پرداخت شد.
دبیر بنیاد علوی استان سمنان گفت: بنیاد علوی در این مدت در چهار حوزه اشتغال، فرهنگ، سلامت و نیز عمران و آبادانی در منطقه هدف خود اقدامات مطالعاتی و اجرایی قابل قبولی را انجام داده است.
او منطقه هدف بنیاد علوی در استان سمنان را بخش بیارجمند شاهرود عنوان کرد و افزود: به منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و با استفاده از راهبرد‌های توان افزایی و جذب مشارکت‌های مردمی، این بنیاد به عنوان بازوی محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان به پیاده سازی الگوی جامع آبادانی و پیشرفت در این منطقه اقدام کرده است.
دبیر بنیاد علوی استان سمنان با بیان اینکه ظرفیت‌های بخش بیارجمند با دارا بودن ۴۳ روستا در حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی، کشاورزی و دامی متمرکز است، ابراز کرد: این بنیاد نیز بر پرورش ظرفیت‌ها و تسهیل گری متمرکز شد و تاکنون موفقیت‌های خوبی به دست آمد.
واحدی اضافه کرد: تلاش می‌شود با تمرکز بر بخش‌های فرهنگی، سلامت، تسهیل گری و توسعه بستر‌های ایجاد اشتغال، ناامیدی از بین مردم منطقه رخت بربندد و نشاط، پویایی و مهاجرت معکوس جایگزین آن شود.
او ادمه داد: با وجود محرومیت بخش بیارجمند، اما این منطقه در تولید فلفل، پرورش شتر و اقامتگاه‌های بوم گردی یکی از رتبه‌های برتر کشور است و از این رو با توان بومی می‌توان پیشرفت و آبادانی را به این منطقه بازگرداند.
به گزارش بسیج، بنیاد علوی استان سمنان از سال ۱۳۹۹ به مطالعات انتخاب هدف اقدام کرد. این بنیاد در سال جاری در بخش بیارجمند شاهرود در حال فعالیت است و ۵۰ درصد از نیرو‌های بنیاد را افراد بومی منطقه تشکییل می‌دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار