خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین؛

جهاد تبیین یعنی عمل به وصیت امیرالمومنین(ع)/ عده‌ای در پی تطهیر چهره رژیم ستمشاهی هستند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در مسجد سیدالشهدا شهر اقبالیه گفت: عده‌ای در پی تطهیر چهره رژیم ستمشاهی هستند.
کد خبر: ۹۴۱۳۰۸۰
|
۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۷

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، آیت الله عبدالکریم عابدینی در مراسم گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد سیدالشهدا شهر اقبالیه با اشاره به معنی جهاد تبیینی اظهار کرد: جهاد به معنای این است که به امور جامعه بی‌تفاوت نباشیم که دفاع از کشور و دفاع از حرم از جمله نمونه‌های حضور نیروهای جهادی در میدان است.

 

وی افزود: در جریان فتنه که در خیابان‌ها آشوب‌ به پا کرده بودند نیز مردم بی‌تفاوت نبودند و در مقابل فتنه‌گران قیام کردند و حماسه ۹دی اتفاق افتاد که این هم نمونه‌ای از جهاد در مقابل فتنه است.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: جهاد دیگری هم به نام جهاد تبیینی داریم و تبیین به معنی روشنگری و توضیح دادن و دفاع زبانی است که امیر المومنین در نهج‌البلاغه می‌فرماید؛ خدا را فراموش نکنید، شما با خدا عهد و پیمان دارید.

 

وی افزود: حضرت علی (ع) فرمود که سه نوع می‌توانید جهاد کنید، جهاد با مال و اموالتان، جهاد با جان و جهاد با زبان که به معنی جهاد تبیین است.

 

آیت الله عابدینی بیان کرد: امروز مردم به گرانی‌ها گلایه دارند و آنها که این گرانی‌ها را ایجاد کردند نیز می‌خواهند که نسبت به نظام و مملکت خود بی‌وفا شویم و این گرانی را یا آمریکایی‌هایی با تحریم های خود، درست کردند یا نوکران داخلی آنها که تکیه‌گاهشان به آمریکا بود.

 

امام جمعه قزوین ابراز کرد: گرانی را کسانی درست کردند که ۶۰تن طلا را در اختیار انسان‌های سودجو قرار دادند و یک شبه با چنین خطایی یک زلزله ۱۰ ریشتری به جان اقتصاد مملکت انداختند.

 

آیت الله عابدینی افزود: کسانی که چهره رضاخان را تطهیر کرده و ظلم و ستم و غارت زمین‌های شمال و جنوب کشور توسط این رژیم را نمی‌خواهند ببینند ولی اگر رضاخان به دست اربابانش یک ریل راه آهن را از جنوب تا شمال کشید تا انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها در جنگ از آن استفاده کنند به آن افتخار می‌دانند. 

 

امام جمعه عنوان کرد: اگر این حقایق برای مردم تشریح شود نیز جهاد تبیینی است؛ در هر زمینه ای اگر بتوانیم دشمن را به درستی برای مردم معرفی و دستاوردهای انقلاب را تشریح کنیم در واقع جهاد تبیینی را به جا آوردیم. 

 

 وی تصریح کرد: یزید کاری کرده بود که امام حسین(ع) را به عنوان یک فرد خارجی یعنی کسی که در برابر پیامبر ایستاده است، معرفی کرده بود که امام خود بحث جهاد تبیینی را از اواسط ماه رجب یعنی از زمانی که به ایشان اعلام شد باید با معاویه بیعت کند نیز آغاز کرد. 

 

امام جمعه قزوین گفت: جهاد تبیینی همان عمل به وصیت امیرالمومنین (ع) است که فرمودند با مال، جان و زبان از دین اسلام دفاع کنید.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار