نشست بصیرتی حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی یزد در دهه فجر برگزار شد

رفیعی: مفهوم واژه استقلال، در علم سیاست یکی از مقبول‌ترین مفهوم‌ها و یکی از مقدس‌ترین واژه هاست.
کد خبر: ۹۴۱۳۴۱۷
|
۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج ازیزد: در دهه فجر حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی از رفیعی جهت سخنرانی پیرامون دهه فجر در نشست بصیرتی در جمع بسیجیان این حوزه در حسینیه شهدای محمودآباد دعوت کرد.
رفیعی گفت: همه ما واژه شعار را بسیار شنیده ایم و خاطراتی از این واژه را در ذهن داریم. در جریان نهضت انقلاب اسلامی ایران نیز از ۱۹ دی ۱۳۵۶ تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ شعار‌های زیادی مطرح شد که مهمترین تأثیر گذاری و ماندگارترین آن شعار «استقلال آزادی جمهوری اسلامی» بود.
وی افزود: متن این شعار از چند واژه تشکیل شده که هرکدام دارای بار معنایی خاصی هستند. اولین واژه شعار استقلال استقلال است استقلال یعنی اینکه ملت و دولت ایران دیگر مجبور نیستند تحمیل قدرت‌های بیگانه را قبول کنند استقلال یعنی اعتماد به خود و بهره مندی از امکانات و نیرو‌های خودی.
رفیعی تصریح کرد: استقلال شامل تمامی زمینه‌های سیاسی اجتماعی فرهنگی و اقتصادی می‌شود. اما بیشتر کاربرد این واژه در استقلال سیاسی است. از این رو مفهوم واژه استقلال، در علم سیاست یکی از مقبول‌ترین مفهوم‌ها و یکی از مقدس‌ترین واژه هاست.
وی افزود: واژه دیگر آزادی می‌باشد. یکی از مهمترین خواسته‌های مردم ایران در یک قرن اخیر آزادی بوده است. این خواسته در جریان نهضت مشروطیت و نهضت ملی شدن صنعت نفت نیز مطرح شد و در جریان پیروزی انقلاب اسلامی، مردم با صدای رسا تری آزادی و رهایی را از بند نظام استبدادی فریاد زدند. تمامی واژه‌های این شعار بار معنایی خاصی دارد که نمی‌شود از آن به راحتی گذشت.

ارسال نظرات