افتتاح و کلنگ زنی ۱۰۱ طرح درزاهدان

در گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر 101 طرح در شهر زاهدان افتتاح و کلنگ زنی شده است.
کد خبر: ۹۴۱۳۵۲۳
|
۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، فرماندار زاهدان، اعتبار این طرح ها را ۳۰۵ میلیاردو ۱۹۴ میلیون تومان  عنوان کرد و افزود: شاخص ترین طرحهای این دهه در حوزه عمران شهری پارک بانوان و باغ خانواده است .

نخعی تاکید کرد: طرح گازرسانی در زاهدان تقریبا رو به اتمام است و ساماندهی حاشیه شهر نیز به ۷۰ درصد رسیده است.

 وی در ادامه گفت: مشکلات جدی در شهرک غرب زاهدان وجود داشت که تا حدودی برطرف و سال گذشته برای اولین بار در برخی از این مناطق شبکه آب شهری راه اندازی شد.

نخعی با اشاره به اینکه طرحهای مربوط به راه ها در حال اجراست گفت :  در حال حاضر  محور زاهدان به زابل در حوزه زاهدان دو بانده شده است.

فرماندار زاهدان بیان کرد: سال گذشته چهار و نیم میلیون مترمربع آسفالت در زاهدان انجام شد و در تلاشیم تمامی معابر شهر زاهدان  آسفالت شود.

نخعی افزود: فاز یک محور زاهدان - خاش تمام و فاز دو نیز در حال انجام است که امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسد.

 وی اظهار داشت:ناحیه صنعتی نصرت آباد نیز با حضور چهار سرمایه گذار در مسیر رونق قرار گرفته و در بازه زمانی سه تا پنج سال آینده یکی از قطب های صنایع تولیدی زیربخش معدن در سیستان و بلوچستان شکل خواهد گرفت.

 فرماندار زاهدان گفت: در بخش کورین نیز براساس اقتصاد بومی سرمایه گذار تعریف و سه ناحیه جدید در سرجنگل، حرمک و پهنه غربی زاهدان مصوب شده و در این بخش همچنین صنایع زیربخش کشاورزی راه اندازی می شود.

 وی افزود: بیش از ۸۳ نمونه خرما در سیستان و بلوچستان تعریف شده و دومین ظرفیت تولید خرما در کشور را داریم که برخی از گونه های خرما ارزشی کمتر از پسته ندارند و این مهم نیازمند تحول اقتصادی در منطقه است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار