نگاهی به زندگی شهید دوران انقلاب، صادق صابون پز

صادق صابون پز در سال 1336 در خانواده ای مذهبی و مرفه در کرمانشاه دیده به جهان گشود و نهم مهر سال 1357 مورد اصابت گلوله دژخیمان رژیم ستم شاهی قرار گرفت و به شهادت رسید.
کد خبر: ۹۴۱۳۷۶۰
|
۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، صادق صابون پز در سال 1336 در خانواده ای مذهبی و مرفه در کرمانشاه دیده به جهان گشود. وی از همان دوران کودکی فرایض دینی را فرا گرفت و همراه با تحصیل، کتب مذهبی را نیز مطالعه می کرد. وی پس از گذراندن دوران دبیرستان برای تحصیل در رشته نقشه برداری به دانشگاه تهران راه یافت و پس از اتمام دوران تحصیلاتش به کرمانشاه بازگشت و علیه رژیم ستم شاهی به مبارزه پرداخت.

نگاهی به زندگی شهید دوران انقلاب، صادق صابون پز

صادق از سال 1352 فعالیت های گسترده خود را آغاز کرد و در آگاهی رسانی به مردم در جریان پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقش بسزایی داشت که با آغاز حرکت مردم علیه رژیم طاغوت خود را موظف می دانست که پیام ها و اعلامیه های امام (ره) را به مردم برساند بنابراین نام وی در زمره نام نخستین شهدای تظاهرات شهر کرمانشاه قرار دارد.

صابون پز که تحت تاثیر تربیت درست خود هرگز از کمک به فقرا غافل نبود و اخلاقی بسیار پسندیده داشت، در همه سال های عمرش از کمک به فقیران دریغ نکرد. وی به اندازه ای عاشق شهادت بود که همواره غسل شهادت می کرد و سرانجام نیز در غروب روز نهم مهر سال 1357 در سن 21 سالگی پس از شرکت در تظاهرات خیابانی و به آتش کشیدن یکی از مراکز فساد، مورد اصابت گلوله دژخیمان رژیم ستم شاهی قرار گرفت و به شهادت رسید. یادش ماندگار و راهش پر رهرو باد...

خبرنگار بسیجی: احمدی برزگر از حوزه 116 حضرت مریم (س) سپاه ناحیه امام حسین (س)

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار