رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد؛

جزئیات مسیرهای راهپیمایی 22 بهمن در تهران

سردار حمیدی در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما با اشاره به چگونگی برگزاری راهپیمایی 22 بهمن و تشریح جزئیات مسیرها گفت.
کد خبر: ۹۴۱۳۹۵۴
|
۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار محمدحسین حمیدی در «سلام تهران» با اشاره به چگونگی برگزاری راهپیمایی 22 بهمن، گفت: بعدازاینکه ستاد مقابله با کرونا تصمیم قطعی را ابلاغ کرد، قرار بر این شد که مانند دوره پیش از کرونا راهپیمایی به صورت پیاده نداشته باشیم و افرادی که تصمیم به شرکت در راهپیمایی دارند به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی با وسیله نقلیه شخصی خود و موتورسیکلت حاضر شوند. در سال گذشته نیز این شیوه اجرا شد و بازخورد خوبی گرفتیم و حضور باشکوهی را از مردم در سطح معابر شاهد بودیم. در سال جاری نیز همین شیوه وجود خواهد داشت.

جزئیات مسیرهای راهپیمایی 22 بهمن در تهران

وی با اشاره به مسیرهای تعیین‌شده برای موتورسیکلت‌ها، بیان کرد: مسیر راهپیمایی ۲ قسمت است یک قسمت موتوری و یک قسمت خودرویی می‌باشد. از میدان امام حسین(علیه‌السلام) به سمت میدان آزادی مسیر موتوری است یعنی موتورسیکلت‌سوارانی که قصد دارند از مسیرهای دوازده‌گانه به سمت مسیر اصلی حرکت کنند ابتدای مسیر میدان امام حسین(علیه‌السلام) است و در ادامه تا میدان آزادی در مسیر مجاز خود باید ادامه دهند.

حمیدی با توجه به مسیرهای جایگزین برای کسانی که در راهپیمایی شرکت نخواهند کرد، اظهار داشت: مسیرهای جایگزین برای کسانی که قصد دارند از مسیر آزادی به مقاصد خود، عبور کنند مشخص شده است؛ مانند بزرگراه امام علی(علیه‌السلام)، خیابان سپاه، پل چوبی، زیرگذر خیابان مفتح، پل حافظ، تونل توحید، تونل یادگار امام و بلوار استاد معین که تداخل ترافیکی نیز وجود ندارد. افرادی که قصد دارند به فرودگاه مهرآباد بروند از مسیر شهید ستاری شمال به جنوب می‌توانند عبور کنند .

وی با اشاره به مسیر خودرویی در نظر گرفته‌شده برای شرکت‌کنندگان در راهپیمایی، ابراز کرد: این مسیر از میدان صادقیه شمال به جنوب و میدان فتح به سمت میدان آزادی پیش‌بینی شده است؛ کنارگذرهای شرقی و غربی نیز به همین صورت است. دور میدان آزادی نیز برای موتورسیکلت‌ها در نظر گرفته‌شده است. کسانی که قصد استفاده از خودروی شخصی برای حضور در راهپیمایی دارند ابتدای مسیر از میدان صادقیه یا در میدان فتح به سمت میدان آزادی باید حرکت کنند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با توجه به ملاحظات ترافیکی موجود در روز راهپیمایی، مطرح کرد: حتماً موتورسیکلت‌ها و خودروها فقط در مسیر مجاز خود حرکت کنند یعنی حرکت خلاف جهت نداریم چراکه انبوهی از جمعیت حضور پیدا می‌کنند و احتمال بروز برخورد و تصادف وجود دارد؛ اگر لازم باشد کروکی ترسیم شود حتماً باید سهم مسیر مشخص باشد. به همین جهت همگی در مسیر مجازی که برایشان پیش‌بینی شده است با انضباطی که طراحی‌شده حرکت کنند. برای مثال خودرو نمی‌تواند وارد مسیر آزادی به امام حسین(ع)، فردوسی و انقلاب شود و حتماً باید از مسیر صادقیه و فتح وارد شود. موتورسیکلت نیز به همین ترتیب است و باید در مسیر خود حرکت نماید. همچنین تردد کامیون و موتورسیکلت سنگین نیز ممنوع است .

حمیدی در رابطه با عابران حاضر در مسیرها، گفت: راهپیمایی پیاده نداریم که به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌باشد اما برخی از عابرین هستند که این مسیرها مسیر عبورشان می‌باشد و قصد تردد دارند؛ این افراد باید صرفاً از پیاده‌رو عبور کنند. سطح سواره‌رو برای وسایل نقلیه پیش‌بینی شده است به‌هیچ‌عنوان در خطوط ویژه و مسیر عبور خودرویی مانند سنوات قبل از کرونا تردد نداشته باشند و صرفاً در مسیر پیاده‌رو حرکت کنند .

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با تشریح مسیرهای دوازده‌گانه برای رسیدن به مسیر اصلی، اظهار داشت: مسیر شماره ۱ میدان امام حسین(علیه‌السلام) به سمت میدان انقلاب
مسیر شماره 2 که مسیر خودرویی است از میدان آیت‌الله سعیدی، فتح و میدان آزادی
مسیر شماره ۳ مسجد امام هادی، خیابان شهید آقایی، میدان معلم، خیابان تختی، خیابان شهید آیت‌الله سعیدی و میدان آزادی که مسیر خودرویی است
مسیر شماره ۴ که موتوری می‌باشد؛ مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان کارگر، میدان انقلاب و خیابان آزادی
مسیر شماره ۵ مسجد الجواد(علیه‌السلام)، میدان هفتم تیر، دکتر مفتح، خیابان انقلاب به غرب و آزادی
مسیر شماره ۶ مسجد حضرت امیر(علیه‌السلام)، خیابان کارگر به جنوب، میدان انقلاب، خیابان آزادی و میدان آزادی
مسیر شماره ۷ مسجد المهدی(علیه‌السلام)، خیابان ستارخان، شادمهر، خیابان آزادی و میدان آزادی
مسیر شماره ۸ خیابان رودکی، آزادی و میدان آزادی
مسیر شماره ۹ مسجد امام سجاد(علیه‌السلام)، خیابان اشرفی اصفهانی، فلکه دوم صادقیه، جناح و میدان آزادی
مسیر شماره ۱۰ مسجد امام جعفر صادق(علیه‌السلام)، میدان صادقیه، جناح و میدان آزادی که این مسیر خودرویی می‌باشد.

مسیر شماره ۱۱ مسجد جامع رسول اکرم(صلی‌الله علیه و آله و سلم)، تهران سر، بلوار شاهد، بلوار گل‌ها، بزرگراه فتح به شرق، میدان فتح، شهید آیت‌الله سعیدی به شمال و میدان آزادی

مسیر شماره ۱۲ مسجد نظام مافی، بلوار آیت‌الله کاشانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان جناح و میدان آزادی

ارسال نظرات