سیاست دانشگاه سیستان و بلوچستان آموزش بر مبنای مهارت‌محوری و کارآفرینی دانشجویان است

شهرکی گفت: تا قبل از انقلاب دانشگاه‌ها در شرایط خوبی به سر نمی‌بردند و تعداد دانشجویان سیستان و بلوچستان حدود یک‌هزار نفر بود اما هم‌اینک به برکت نظام مقدس به ۱۰۰ هزار دانشجو می‌رسد
کد خبر: ۹۴۱۴۰۸۴
|
۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، فرهاد شهرکی در نشست با خبرنگاران ضمن گرامیداشت دهه فجر با اشاره به این مطلب که مردم مرز دار و وفادار به انقلاب تا قبل از انقلاب بدون هیچ ادعایی از مرزهای ایران و ایران اسلامی پاسداری کردند. 

معاون آموزشی دانشگاه سیستان و بلوچستان سیاست دانشگاه را آموزش بر مبنای مهارت‌محوری و کارآفرینی دانشجویان دانست و  افزود: در این راستا سعی شده پایان نامه‌ها و رساله‌ها با توجه به نیازهای استان باشد.

وی با تاکید بر این مطلب که متاسفانه تا قبل از انقلاب دانشگاه‌ها در شرایط خوبی به سر نمی‌بردند و تعداد دانشجویان سیستان و بلوچستان حدود هزار نفر بود اما هم‌اینک به برکت نظام مقدس به ۱۰۰ هزار دانشجو می‌رسد، ادامه داد: این دانشچویان در دانشگاه و مراکز آموزش عالی در سراسر استان در انواع نظامهای آموزشی اعم از دانشگاههای دولتی، آموزشی،  آزاد، جامع علمی  کاربردی، فنی و حرفه ای، پیام نور مشغول به تحصیل هستند.

شهرکی با اشاره به این مطلب که دانشگاه سیستان و بلوچستان به عنوان دانشگاه جامع و مادر در سیستان و بلوچستان تلاش داشته تا در پنج دهه فعالیت خود امانتدار خوبی برای فعالیت های آموزشی، پزوهشی، کارآفرینی و جامعه محور بودن باشد و همراه با نقش هایی که دانشگاهها باید ایفا کنند  سعی کرده در ماموریت های خود در هر زمان در بخش های مختلف رسالت خود را به خوبی ایفا کند.

این مسول ادامه داد: این استان توانسته در راستای حل مشکلات و معضلات جامعه پیرامونی خودش چه مشکلات منطقه‌ای، کشوری و بین‌المللی نقش‌آفرینی کند که این نیاز در استان سیستان و بلوچستان بیش از پیش است.

این مسئول بیان کرد: در دنیای امروز مسائل و مشکلات مختلف در دستگاه‌های اجرایی حل نمی‌شود بلکه در اندیشکده‌ها، پژوهشکده‌ها و دانشگاه‌ها با سرپنجه عالمان و اندیشمندان برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد:ما سعی کردیم تا با فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی بتوانیم زمینه لازم را فراهم کنیم تا دانشجویان بهتر با مسائل سیستان و بلوچستان، محل تحصیل و زندگی خود آشنا باشند.

شهرکی خاطرنشان کرد: ما در دانشگاه‌های کشور در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در سال‌های ( ۹۴_۹۵ رتبه ۳۵، در بازه ۹۵_۹۶ رتبه ۳۶، ۹۶_۹۷ رتبه ۴۰، ۹۷_ ۹۸ رتبه ۴۱) و با تلاش  در سال ۹۹_۱۴۰۰ رتبه ۲۶ رسیدیم.

انتهای پیام

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار