اولین عاملیت صندوق امداد ولایت کشور در شهر ری افتتاح شد

اولین عاملیت صندوق امداد ولایت در کشور ؛ مرکز علمی آموزشی پیروان شهدای کربلا و هفت خانه امداد با حضور مدیران و مسئولان کشوری و استانی در شهر ری افتتاح شد.
کد خبر: ۹۴۱۴۱۵۲
|
۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۶

   آیین افتتاح اولین عاملیت صندوق امداد ولایت در کشور و خانه‌های امداد   همزمان با نهمین روز از ایام دهه فجر با حضور علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار، حبیب الله آسوده، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد، سید ابوالفضل پرپنچی مدیرکل کمیته امداد استان تهران، علی آشوری مدیرعامل صندوق امداد ولایت و جمعی دیگر از مسئولان در مرکز نیکوکاری شهدای کربلا  شهر ری برگزار شد.

سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران در این مراسم گفت: توانمندی محلات و خدمت رسانی سریع‌تر و بهتر با رعایت عدالت اجتماعی به جامعه هدف از اولویت‌های کمیته امداد است.

وی با اشاره به افتتاح هفت خانه امداد در  محلات کمتر برخوردار شهرری افزود:  شد و این موضوع کمک می‌کند که کار مردم را به مردم بسپاریم تا کارها بهتر به نتیجه برسد.

پرپنچی با بیان اینکه ارائه خدمات در خانه‌های امداد با همگرایی سایرنهاد‌ها و سازمان‌ها انجام می‌شود، بیان کرد: طرح توانمندی محلات با همکاری سازمان‌های هلال احمر، بهزیستی، ستاد اجرایی فرمان امام، آستان قدس رضوی و اوقاف در محلات محروم در راستای شناسایی نیازمندان و رفع مشکلات آن‌ها اجرا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران، تصریح کرد: هیچ کاری به خودی خود انجام نمی‌شود مگر با همگرایی و هدایتگری که توسط مسئولان این خانه‌ها در راستای توانمند سازی نیازمندان انجام می‌شود.

 پرپنچی، با اشاره به اینکه تسهیلات پرداختی از سوی صندوق قرض الحسنه امداد ولایت تا سقف ۱۰ میلیون تومان بدون کارمزد پرداخت می شود، گفت: برای مبالغ بالاتر تا 3 درصد برای اولین بار کارمزد دریافت می شود و اصناف و سایر مسئولان می‌توانند با هم افزایی صندوق امداد ولایت در راستای توانمندسازی محلات کمتر برخودار اقدام نمایند.

 وی گفت: گاهی با یک وام اندک گره های بزرگی از کار مردم گشوده می‌شود و در مقابل سودجوئی های برخی افراد، عزت نفس و کرامت این خانواده‌ها نیز حفظ خواهد شد.

پرپنچی، مسجد محوری را اساس کار مراکز نیکوکاری دانست و گفت: هم اکنون ۵۰ درصد مراکز نیکوکاری استان تهران در مساجد شکل گرفته است و از این ظرفیت برای توانمندسازی فرهنگی، اقتصادی و ... استفاده می‌شود.

همچنین توانمندسازی جامعه هدف از طریق تأمین مسکن، ودیعه و کمک هزینه اجاره مسکن صورت می گیرد و در بحث اشتغال نیز با ظرفیت‌هایی که در خانه‌های امداد و مراکز نیکوکاری شناسایی شده است می‌توان کمک‌های خوبی با هم افزایی این نهاد برای ایجاد شغل خانواده‌های زیرپوشش در راستای شغل و درآمد ثابت مهیا کنیم.

 

  •  
ارسال نظرات