مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های وزارت ارشاد در گفتگو با خبرگزاری بسیج:

اهالی رسانه به وظیفه قانونی خود در جهت «جهاد تبیین» عمل کنند

ایمان شمسایی گفت: همه اهالی رسانه باید بر اساس قانون به جهاد تبیین که وظیفه قانونی آنهاست عمل کنند.
کد خبر: ۹۴۱۵۵۴۲
|
۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵

ایمان شمسایی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های وزارت ارشاد در گفت و گو با خبرگزاری بسیج، با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص لزوم «جهاد تبیین» برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، گفت: طبق ماده ۲ فصل ۲ قانون مطبوعات، مصوب مجلس شورای اسلامی رسالتی که مطبوعات در جمهوری اسلامی بر عهده دارند مطرح شده است که بر اساس آن پنج رسالت برای رسانه ها تدوین شده است.

وی روشن ساختن افکار عمومی و بالا بردن سطح معلومات و دانش مردم را از جمله وظایف رسانه‌ها مندرج در قانون دانست و افزود: رسانه‌ها در کنار ارتقاء دانش عمومی وظیفه پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی که در قانون اساسی آمده است و همچنین تلاش برای رفع مرزبندی‌های کاذب و تفرقه انگیز و قرار ندادن اقشار مختلف جامعه در مقابل یکدیگر و مبارزه با فرهنگ استعماری مانند اسراف و تجمل گرایی و البته گسترش فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی و ترویج سیاست نه شرقی و نه غربی را برعهده دارند.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های وزارت ارشاد تصریح کرد: فرمایشات حضرت آقا در خصوص جهاد تبیین تماماً عین قانون و وظایف رسانه‌ای است که همه اهالی رسانه باید بر اساس قانون به جهاد تبیین که وظیفه قانونی آنهاست عمل کنند.

شمسایی ادامه داد: حضرت آقا می‌فرمایند؛ که رسانه‌ها باید سیاست‌های اصلی نظام را دنبال کنند و تبیین کنند که مردم چرا انقلاب کردند و این نظام چرا تشکیل شده است، همچنین بگویند که چرا مردم شاه را نخواستند و به دنبال حکومت اسلامی رفتند. رسانه‌ها باید به مردم بگویند که این تحریم‌ها و فشارهای جهانی برای این است که مردم ما خواستند روی پای خود بایستند.

وی افزود: اینکه مقام معظم رهبری خواسته‌اند دستاوردهای انقلاب اسلامی تدوین شود عین قانون مطبوعات است. پس اگر مطبوعات تا به امروز کوتاهی کردند و این رسالت خود را انجام نداده اند، در واقع به وظایف قانونی خود عمل نکرده‌اند. همه کسانی که با مجوز کار رسانه‌ای انجام می‌دهند، باید طبیعتاً این قوانین را بدانند و به آن عمل کنند.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های وزارت ارشاد تاکید کرد: حضرت آقا وظیفه جدید یا خواست جدیدی از رسانه نداشته‌اند، بلکه تاکید کرده‌اند که آنچه برعهده دارید را به درستی انجام دهید.

شمسایی در ادامه گفت: آنچه مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین فرموده‌اند، در کنار اینکه برای ما یک تکلیف شرعی است، ایشان انجام یک اصل قانونی را به رسانه‌ها تذکر داده‌اند و بر ما تکلیف است که در کنار اجرای امر ولی، قانون را نیز اجرا کنیم.

ارسال نظرات