خبرهای داغ:
همزمان با سالگرد عملیات والفجر ۸ برگزار شد

آئین رونمایی از مستند «چهارمین شب» در قم

مستند «چهارمین شب» همزمان با سالگرد عملیات والفجر ۸، امشب طی مراسمی در سالن ایثار مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم رونمایی شد.
کد خبر: ۹۴۱۵۵۸۰
|
۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، مستند «چهارمین شب» همزمان با سی و ششمین سالگرد عملیات والفجر ۸، طی مراسمی با حضور جمعی از پیشکسوتان لشکر ۱۷ در سالن ایثار مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم رونمایی شد.

در ابتدای این مراسم، سردار «محمدرضا موحد» فرمانده سپاه استان قم با تاکید بر اهمیت روایت تاریخ دفاع مقدس در کلام رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: پرهیز از مبالغه در روایات دفاع مقدس و توجه به اهمیت پاسداشت حماسه ایثار و شهادت از اهداف روایتگری است.

«رضا حافظی» از فرماندهان گردان سیدالشهدا (ع) لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در دوران دفاع مقدس نیز با ارائه گزارشی در مورد مستند چهارمین شب گفت: در بررسی از اسناد و طی فرایندی ۱۹ مرحله‌ای و سازماندهی افراد، مستند عملیات‌های والفجر ۸ آماده شده و مستند عملیات‌های بدر، والفجر مقدماتی و خیبر هم همزمان در حال اجراست.

وی افزود: دیدار با خانواده‌های ۱۵۰ شهید و جانباز و تولید و پخش ۵۰ ویژه برنامه دلیرستان از صدا و سیما، بخش دیگری از اقدامات انجام شده است و مستند چهارمین شیوه جدیدی در معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان می‌باشد.

در ادامه، سردار «علی محمد نائینی» رییس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، با بیان اینکه امروز شالوده قدرت انقلاب اسلامی، دفاع مقدس است، عنوان کرد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی دفاع مقدس شامل معارفی است که تا دو قرن ظرفیت انتقال به نسل جدید را دارد.

وی با اشاره به اینکه حجم روایت‌های ذکر شده از دفاع مقدس یک هزارم حوادث واقعی که رخ داده نیست، ابراز کرد: دفاع مقدس اقیانوسی است که باید گنج‌های زیادی از آن استخراج کرد و هرچه محتوا تولید شود، مهمات اصلی در جنگ فرهنگی که سلاح آن رسانه است، محسوب می‌شود.

در این مراسم، مستند «آخرین شب» روایت نقش آفرینی گردان سیدالشهدا (ع) در عملیات والفجر ۸ با روایت پیشکسوتان و پرسش افسران جوان لشکر به نمایش در آمد؛ همچنین از اینفوگرافی فرماندهان شهید گردان سیدالشهدا (ع) لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در عملیات والفجر ۸، تابلوی تصاویر ۲۹ شهید گردان سیدالشهدا (ع) در این عملیات و اینفوگرافی عملیات والفجر ۸ رونمایی شد.

در مراسم فوق، مدیران کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صداوسیما و آموزش و پرورش، «علی اکبر خوشگفتار» رییس ستاد کنگره ملی شهدای قم، رییس بنیاد شهید منطقه یک، فرمانده گروه پدافند هوایی حضرت معصومه (س)، مصطفی ملایی عضو شورای اسلامی شهر قم، فرمانده لشکر ۱۷ و جمعی از نیرو‌های این یگان، پیشکسوتان گردان سیدالشهدا (ع) در دوران دفاع مقدس و مسئولانی از شهرداری قم حضور داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات