خبرهای داغ:
دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه:

امروز برای خدمت به مردم هیچ مانعی نیست/ سپاه با تمام امکانات برای محرومیت زدایی در میدان حضور دارد

سردار حزنی با بیان اینکه امروز برای خدمت رسانی و کمک به مردم هیچ منعی وجود ندارد، گفت: سپاه با تمام امکانات برای محرومیت زدایی و جبران برخی عقب ماندگی های کشور در میدان حضور دارد.
کد خبر: ۹۴۱۵۷۰۷
|
۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار سید ضیاء الدین حزنی دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح بسیج آبرسانی به روستا‌ها در شهرستان قاین گفت: ماموریت اصلی سپاه در نظام جمهوری اسلامی دفاع از نظام اسلامی و امنیت پایدار کشور است.

وی اظهار داشت: سپاه پاسداران در کنار این ماموریت اصلی و اساسی خود بحث محرومیت زدایی، مردم یاری، مردم داری، مردم دوستی در سطح کشور را ترویج می‌دهد.

سردار حزنی بیان کرد: افتخار ما در سپاه این است که از مردم و برای مردم و در کنار مردم بودیم و در تمام حوادث و پیشامد‌ها سپاه به عنوان اولین نهاد در صحنه حاضر و به عنوان آخرین نهاد از منطقه خارج می‌شود.


دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه تاکید کرد: در سپاه به ما تکلیف شده همیشه در کنار مردم باشیم.

وی به تاسیس قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و قرارگاه پیشرفت و آبادانی در مجموعه سپاه اشاره کرد و گفت: در تمام مجموعه‌های سپاه از جمله نیروی زمینی، دریایی، هوا و فضا در کنار ماموریت‌های اختصاصی قرارگاه‌هایی جهت همکاری با بسیج سازندگی به منظور محرومیت زدایی و جبران عقب ماندگی‌های مناطق کشور ایجاد شد.

سردار حزنی افزود: در هیچ جای دنیا نیروی مسلح و نظامی نیست که در یک دستش اسلحه و در دست دیگر بیل و کلنگ باشد جز مجموعه سپاه و بسیج که این از افتخارات ما است.

وی ادامه داد: الحمدلله در کل کشور و استان خراسان جنوبی در عرصه محرومیت زدایی، آبرسانی به روستاها، احداث مسکن و راه‌ها اقدامات خوبی انجام شده و در حال انجام است.

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه بیان کرد: امروز در هیچ نقطه از کشور مانعی برای کمک به نیازمندان و خدمت رسانی به مستضعفان وجود ندارد و بایستی تمام افرادی که در پشت میز‌های مسئولیت قرار دارند خود را برای خدمت رسانی به مردم عزیز آماده کنند.

وی ادامه داد: انشاءالله اقدامات محرومیت زدایی، آبرسانی، اشتغال و کمک اجتماعی در سال ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

سردار حزنی افزود: در طرح آبرسانی، جاده روستایی وسایر اقدامات بایستی بین مجموعه‌ها و سازمان‌ها هماهنگی صورت گیرد و با هم کار کنیم چرا که اتحاد بسیار لذت بخش بوده و باعث رضایت فرمانده از ما می‌شود.

وی بیان کرد: ما در سپاه آمادگی داریم تا در تمام عرصه‌ها به مردم خدمت کنیم و در کنار آن‌ها هستیم و زمانی که مردم اتحاد مجوعه‌های خدمت رسان برای رفع مشکلاتشان را مشاهده کنند لذت برده و امیدواروار می‌شوند.

همچنین در این مراسم مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی سپاه انصار الرضا (علیه السلام) گفت: با توجه به تفاهم با قرارگاه امام حسن مجتبی (علیه السلام) وزرات نیرو برای اجرای طرح‌های آبرسانی به روستا‌ها در سراسر کشور و اعتبارات در نظر گرفته شده در بودجه ۱۴۰۰ این اقدامات محرومیت زدایی امروز به صورت همزمان در سراسر کشور آغاز می‌شود.

امروز برای خدمت به مردم هیچ مانعی نیست/ سپاه با تمام امکانات برای محرومیت زدایی در میدان حضور دارد

 

وی ادامه داد: پیرو جلسات با اداره آب و فاضلاب استان تفاهمات کای در زمینه آبرسانی به روستا‌های استان برنامه ریزی شد که امروز طرح بسیج آبرسانی به روستا‌های استان از روستا شیخ علی قاین آغاز شد.

هنری بیان کرد: در قالب این طرح در استان ۲۶ مجتمع آبرسانی با ۴۹ روستا با اعتبار ۲۵۶ میلیارد تومان پیش بینی شده که در مرحله اول ۷ پروژه عملیات اجرایی آن در استان آغاز شد.

مسئول بسیج سازندگی استان گفت: در این طرح در شهرستانهان مرزی قرارگاه شهید ناصری و پیشرفت و آبادانی و در سایر شهرستان‌های استان از ظرفیت سایر مجموعه‌ها و تجهیزات رده‌های سپاه نواحی با بسیج سازندگی انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: در مجموع حدود ۳۲۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع در این طرح کار خواهد شد که بیش از ۵۶ باب استخر ذخیر آب و مخازن آب با گنجایش ۱۲ هزار متر مکعب، ۱۷ متر مکعب شبکه فشار برق و ۲۵ باب ایستگاه پمپاژ آب در راستا این طرح در استان اجرایی می‌شود.

هنری افزود: از مجموع ۲۶ مجتمع آبرسانی در استان ۱۶ مجتمع در شهرستان‌های غیر مرزی و ۱۰ مجتمع در شهرستان‌های مرزی استان خراسان جنوبی با هماهنگی سپاه، نهادهای، گروه‌های جهادی و ظرفیت‌های مردمی انجام خواهد شد که پیش بینی شده ۴۰ درصد در منابع اعتباری صرفه جویی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار