در راستای تکمیل پژوهشکده ملی زعفران؛

نخستین آزمایشگاه آب و خاک جنوب خراسان رضوی در تربت حیدریه به بهره برداری رسید

نخستین آزمایشگاه خاک، آب و گیاه بخش دولتی در جنوب خراسان رضوی با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تربت حیدریه در پژوهشکده زعفران با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۴۱۵۸۹۶
|
۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵

به گزارش خبرنگار خبر گزاری بسیج از خراسان رضوی ؛ علی اکبر کی پور، فرماندار تربت حیدریه صبح امروز در آیین افتتاح این آزمایشگاه اظهار کرد: ما کشوری هستیم که منابع آبی منابع معدنی و زیرزمینی قوی داریم که با اصلاح دیدگاه مدیریتی در حوزه اقتصادی می توانیم به توسعه دست پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: هدر رفت انرژی زیادی داریم که بیشترین این انرژی شامل منابع انسانی است و باعث عدم نتیجه رسیدن برنامه های توسعه ای است و حلقه هایی بر پای توسعه جامعه ما بسته شده که باید برداشته شود تا به توسعه برسیم.

کی پور بیان کرد: در مجموعه پژوهشکده زعفران کارهای خوبی صورت گرفته و باید تداوم این پژوهش ها به سمت ارتقای زعفران تولیدی کشاورزان و فرآوری محصولات و مشتقات از این محصول حرکت کند.

همچنین در ادامه آخرین برنامه های ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی ۲۹ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد شهرستان اهدا شد.

عبدالله زاده، رئیس کمیته امداد تربت حیدریه گفت: همزمان با میلاد حضرت جواد الائمه علیه السلام و به مناسبت چهل و سومین بهار پیروزی انقلاب اسلامی و با هدف تسهیل ازدواج فرزندان خانواده تحت حمایت کمیته امداد ۲۹ نوعروس با تحویل جهیزیه اهدائی این نهاد زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

وی افزود: ارزش هرسری جهیزیه ۲۰۰ میلیون ریال و شامل: یخچال، ماشین لباسشوئی، اجاق گاز، جاروبرقی و تلویزیون می باشد.

عبدالله زاده گفت: نوعروسان این نهاد قبل از دریافت جهیزیه با هدف استحکام بنیان خانواده آموزشهای فرهنگی را درزمینه های سبک زندگی اسلامی، احکام و اخلاق فرا می گیرند.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۵۸ نوعروس دیگر برای آغاز زندگی مشترک خود در نوبت دریافت جهیزیه هستند و از نیکوکاران تقاضا داریم با مشارکت خود زمینه حل مشکل این عزیزان را فراهم کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها