معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور گفت:

اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیاز به جهاد تبیین دارد

تأخیر چند ساله در تهیه زیرنظام‌های سند، کلی بودن متن زیرنظام‌ها، فقدان تهیه سازوکار همکاری سایر دستگاه‌ها و عدم تبیین صحیح سند از جمله مشکلات موجود در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.
کد خبر: ۹۴۱۶۰۲۲
|
۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، وحید آرایی معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها،  مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور در نشست دانشگاه فرهنگیان کشور که به منظور افتتاح اندیشکده تربیتی بسیج اساتید آن دانشگاه برگزار شد، گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که بر اساس نظام تعلیم و تربیت اسلامی تدوین شده است با گذشت بیش از 10 سال از ابلاغ، متأسفانه درصد اندکی از آن اجرایی شده است.

آرایی با اشاره به ضرورت تدوین برنامه عملیاتی و ساختار مناسب برای اجرای سند تحول گفت: اجرای کامل شش زیرنظام این سند یعنی؛ برنامه درسی، تربیت معلم و تأمین منابع انسانی، راهبری و مدیریت مالی، تأمین فضا و تجهیزات، پژوهش و ارزشیابی باید برای همه سطوح آموزش و پرورش بویژه مدیران و معلمان تبیین شود. 

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشوردر ادامه به چالش­‌های موجود سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: تأخیر چند ساله در تهیه زیرنظام‌های سند، کلی بودن متن زیرنظام‌ها، فقدان تهیه سازوکار همکاری سایر دستگاه ها و عدم تبیین صحیح سند از جمله مشکلات موجود در اجرای سند است.

مسئول اندیشگاه سیاست پژوهی و راهبردنگاری سازمان بسیج اساتید کشور بر جهاد علمی مسأله محور و نقش اندیشکده‌های نهضت استادی بسیج در این زمینه تأکید کرد و گفت: اندیشکده‌ها باید با تولید بسته سیاستی به حکمرانان در سیاستگذاری نظام مسایل کشور کمک نمایند.  

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور در پایان عنوان کرد: اندیشکده تربیتی بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان با تبیین درست و ارائه راهکارهای عملیاتی می بایست به صورت جدی به اجرای سند تحول کمک کند.

انتهای پیام/

 

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار