افتتاح اولین خانه مشارکت مردم در سلامت پیشوا

اولین خانه مشارکت مردم در سلامت در شهرستان پیشوا افتتاح شد.
کد خبر: ۹۴۱۶۰۸۶
|
۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، خانه مشارکت مردم در سلامت، با حضور فرماندار شهرستان پیشوا، دکتر سهرابی معاون بهداشت دانشگاه، دکتر امینی رئیس و دکتر نجات بخش معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان، خانم فرجی کارشناس مشارکت های مردمی کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه و جمعی از روسا و نمایندگان ادارات و گروه ها و تشکل های مردم نهاد شهرستان روز چهارشنبه مورخ ۲۷بهمن ۱۴۰۰ در محل شبستان امامزاده اسحاق و موسی (ع) کهنک این شهرستان افتتاح شد.
دکتر امینی رییس شبکه بهداشت و درمان پیشوا ضمن خوشامدگویی به حاضرین گفت: خانه مشارکت فضایی برای تعامل شبکه‌های مختلف مردمی و مشارکت آنها در فرآیند تدوین، اجرا و ارزشیابی پروژه های سلامت محور در سطح شهرستان است.
وی افزود: به منظور جلب مشارکت‌های مردمی به عنوان یکی از اصول مراقبت‌های اولیه بهداشتی و حلقه مفقود اجتماعی شدن نظام سلامت، خانه و شورای مشارکت، میانجی های مردمی، ذیل دبیرخانه سیاستگذاری سلامت شهرستانی تشکیل می‌شود.
در ادامه مهندس تاجیک نوری فرماندار شهرستان پیشوا، با تاکید بر نقش مردم در تشکل‌های مردم نهاد در رشد و توسعه کشور اظهار کرد: مطالعات اجتماعی بیانگر آن است که هر حاکمیت و دولتی که امور را به مردم واگذار می‌کند توفیقات بیشتری به دست آورده است و جمهوری اسلامی ایران در این زمینه تجربیات و موفقیت های بسیاری دارد.
وی خانه مشارکت مردم در سلامت را اینگونه تعریف کرد: خانه! محل امن و آرامش بخش است.
مشارکت! یعنی حضور همه آحاد جامعه از کوچک تا بزرگ، پیر و جوان و در هر رشته و تخصصی

سلامت! فراتر از سلامت جسم، یعنی سلامت روح، روان و معنوی و حال خوب مردم می باشد.
وی ادامه داد: امروزه فعالیت هایی موفق هستند که اجتماع محور و محله محور باشند و مقام معظم رهبری نیز به مشارکت مردم تاکید دارند.
دکتر سهرابی معاون بهداشت دانشگاه در این مراسم اظهار نمود: این هشتمین خانه مشارکت مردم در سلامت سطح دانشگاه می باشد که افتتاح شد و مشارکت دادن اقشار مختلف جامعه برای ارتقاء شاخص‌های سلامت را می‌توان از اهداف تشکیل این خانه نام برد. وی تاکید کرد: با توجه به اینکه تنها ۲۰درصد از عوامل موثر بر بهداشت در حوزه اختیارات وزارت بهداشت است و مابقی نیاز به همکاری بین بخشی و مشارکت مردم دارد و خانه های مشارکت در راستای این دو هدف اصلی تشکیل می گردد.
وی ادامه داد: خانه مشارکت ۲۱ عضو دارد و باید با حضور اعضاء نیازهای واقعی مردم نیازسنجی و الویت بندی و برنامه عملیاتی تدوین و شرح وظیفه هر ارگان و نهاد در آن مشخص شود.
وی ادامه داد: انتظار می رود با توجه به نام خانه مشارکت مردم در سلامت شهرستان که به نام سردار شهید سلیمانی مزین شده فعالیت ها به صورت جهادی و هدفمند انجام شود.

در پایان، با اعلام اینکه متعاقبا جلسه انتخابات هیات رئیسه خانه مشارکت با حضور اعضاء اطلاع رسانی می شود، مراسم با ذکر صلواتی بر محمد و آل محمد خاتمه یافت.

ارسال نظرات