خبرهای داغ:
استاندار قزوین؛

دستور استاندار قزوین برای بازبینی اراضی صنعتی واگذار شده

اعلایی عنوان کرد: صدور مجوز پروژه‌های بزرگ مقیاس با هماهنگی مدیریت ارشد استان و تخصیص امکانات و اراضی ذی قیمت هم با هماهنگی فرادستگاهی انجام شود.
کد خبر: ۹۴۱۶۲۹۵
|
۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، محمد مهدی اعلایی، استاندار قزوین در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که صبح امروز با حضور مسوولان استانی در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، با بیان اینکه باید اهلیت متقاصیان سرمایه گذاری در مرحله واگذاری‌ها بررسی شود، گفت: صدور مجوز پروژه‌های بزرگ مقیاس با هماهنگی مدیریت ارشد استان و تخصیص امکانات و اراضی ذی قیمت هم با هماهنگی فرادستگاهی انجام شود.

اعلایی با تأکید بر اهمیت موضوع اهلیت متقاضیان سرمایه گذاری خاطرنشان کرد: این موضوع، تنها در مورد اراضی ملی یا شهرک‌های صنعتی مطرح نیست و حتی در صدور مجوز نانوایی‌ها نیز موضوع اهلیت سرمایه گذار باید بررسی شود.

وی افزود: اصلی‌ترین موضوع این است که دستگاه‌ها باید وظیفه خود را در این زمینه به درستی انجام دهند.

استاندار قزوین با بیان اینکه موضوع اهلیت به خود افراد بر می‌گردد و به رغم تمامی بررسی‌ها امکان انحراف در آن وجود دارد، تصریح کرد: خوشبختانه حدود ۸۰ درصد واگذاری‌های اراضی صنعتی استان درست بوده و به خاطر ۲۰ درصد انحرافات نباید مانع از واگذاری‌ها شد.

وی با اشاره به درخواست اتاق بازرگانی استان برای تشکیل کارگروه نظارت بر واگذاری اراضی صنعتی، افزود: این شورا شأن قانونی در این زمینه ندارد و در سرمایه گذاری مانع ایجاد می‌کند که مورد نظر ما نیست، ولی تاکید ما این است که دستگاه‌ها وظیفه خود را در این زمینه عمل کنند.

اعلایی خاطرنشان کرد: ما از پشت پرده‌ها در واگذاری اراضی صنعتی در گذشته اطلاع نداریم و اگر تخلفی شده باید با آن برخورد شود و باید بر روی مکانیزم‌های واگذاری‌ها بررسی لازم صورت گیرد.

استاندار قزوین تأکید کرد: متأسفانه در گذشته برخی افراد فاقد اهلیت با سوء نیت خود یا مدیران، زمین صنعتی دریافت کردند که ما از شهرک‌ها خواستیم این موضوع را بررسی کند که در این صورت میزان سوء استفاده‌ها کم می‌شود.

وی افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی هم باید برخی قوانین خود را اصلاح کند تا شاهد واقعی شدن فعالیت‌ها در حوزه اقتصادی و صنعتی باشیم.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای حل مشکلات منطقه چرمسازی بویین زهرا و تبدیل آن به شهرک خصوصی، افزود: اقدامات انجام شده در این زمینه خوب است، ولی کافی نیست و تقاضا می‌کنیم دستگاه‌های اجرایی به صورت موازی، کار‌های این مجموعه را پیگیری کنند.

اعلایی گفت: دریافت مجوز احداث شهرک خصوصی چرم سازی باید در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین قرار گیرد و دستگاه‌هایی که می‌خواهند زیرساخت در آن ایجاد کنند اقدام نمایند.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها