نقش موثر حوزه‌های علمیه در ایجاد آمادگی برای مقابله با دشمن

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان‌وبلوچستان گفت: طلاب حوزه علمیه باید بتوانند با عمل خود دیگران را به راه درست تشویق کند و تربیت نسل جدید و ایجاد آمادگی مقابله با دشمن کاری سخت و نیازمند صرف تمام عمر است.
کد خبر: ۹۴۱۶۴۴۲
|
۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی در نشست با اساتید و طلاب حوزه علمیه خواهران شهرستان خاش، ورود به حوزه علمیه را پذیرش یک مسئولیت و رسالت مهم قلمداد کرد و اظهار داشت: هدف کلی از ورود به حوزه علمیه، آشنایی با معارف دینی، آیات و روایات و سپس انتقال این مفاهیم به مردم می‌باشد که کاری دشوار ولی ارزشمند است.

امام جمعه زاهدان با تاکید بر ضرورت تبلیغ دین توسط جامعه حوزوی، افزود: انسان خودساخته باید بتواند با عمل خود دیگران را به راه درست تشویق کند و تربیت نسل جدید و ایجاد آمادگی مقابله با دشمن کاری سخت و نیازمند صرف تمام عمر است.

این استاد درس خارج حوزه علمیه با تاکید بر همت بلند و تلاش مستمر برای رسیدن به اهداف، بیان داشت: بررسی شرح حال خیلی از بزرگان نشانگر این است که با وجود محرومیت هم می‌توان موفق شد.

آیت‌الله محامی در ادامه، با بیان این که کمیت و تعداد نیرو، امر مهمی نیست، افزود: تعداد اندک نیروهای شایسته بهتر از تعداد زیاد نیروهای ناتوان است.

این استاد درس خارج حوزه علمیه با تاکید بر لزوم اهتمام جدی در امر تحصیل، یکی از آسیب‌ها را در حوزه علمیه، توجه ناکافی برخی از طلاب نسبت به تحصیل و بالتبع عدم کارایی در جامعه دانست و افزود: این افراد در ادامه احساس بیهودگی و پوچی کرده و همین باعث می‌شود در آینده فرزندان شان از رفتن به حوزه علمیه اجتناب کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی، مسائل مالی و پشتیبانی از حوزه‌های علمیه را مهم عنوان کرد ولی مسأله اصلی را تلاش و همت شبانه روزی دانست.

ارسال نظرات