خبرهای داغ:
مسئول معاونت فرهنگی و امور روحانیون دفتر نمایندگی ولی فقيه در امور اهل سنت خراسان‌جنوبی در گفت و گو با خبرنگار «بسیج»:

انقلاب اسلامی معادله جهان را برهم زد/ ترویج فرهنگ استقلال خواهی و استکبار ستیزی از دستاوردهای انقلاب در حوزه بین الملل است

حجت الاسلام هاشمی: از دیگر دستاوردهای سیاسی انقلاب اسلامی تاثیر آن بر راهبرد ابرقدرت های بزرگ منطقه است ایران قبل از انقلاب به ژاندارم ابرقدرت غرب یعنی آمریکا در خاورمیانه تبدیل شده بود اما با ظهور انقلاب اسلامی، ایران به کشوری ضد غرب تبدیل شد و عملا معادله جهان را بر هم زد.
کد خبر: ۹۴۱۶۶۲۵
|
۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹

حجت الاسلام سید رضا هاشمی مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی یک موضوع گسترده است اظهار کرد: این مسئله ابعاد مختلفی مانند ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را در بر می‌گیرد که ما الحمدالله در همه ی این حوزه ها دارای دستاوردها و برکاتی هستیم.

وی با این عنوان که به طور کلی اگر بخواهیم یک خلاصه ای از دستاوردها را بیان کنیم  این دستاوردها را به دو حوزه می‌توان تقسیم کرد عنوان کرد: این دو دسته حوزه داخلی و در داخل کشور اسلامی و ثانیا در سطح بین الملل و جهانی هستند.

هاشمی گفت: اگر بخواهیم  در سطح داخلی دستاوردهای انقلاب اسلامی را بیان بکنیم مثلا در میدان سیاست می‌توانیم به سرنگونی نظام شاهنشاهی با سابقه ۲۵۰۰ ساله اشاره کرد و یا استقرار نظام الهی که یکی از دستاوردهای مهم است.

 وی با بیان اینکه برخی ها تحلیل می‌کردند که این انقلاب خیلی دوام نمی‌آورد اما استقرار نظام حاکمیت الهی یکی از این دستاوردها بود اظهار کرد: افزایش آگاهی، بینش عمومی، مشارکت سیاسی مردم، استقلال ملی و دگرگونی در اصول سیاست خارجی از دستاوردهای بیش از 4دهه عمر انقلاب اسلامی است.

مسئول معاونت فرهنگی و امور روحانیون دفتر نمایندگی ولی فقيه در امور اهل سنت خراسان‌جنوبی افزود: قبل از انقلاب در همه چیز وابسته بودیم اما بعد از انقلاب یک کشور آزاد شدیم و به تعبیر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب سیاست خارجی انقلاب اسلامی بر اصل عزت ، اقتدار و حکمت جلو می رود اینها از دستاوردهای انقلاب اسلامی در میدان سیاست است.

هاشمی، از جمله دستاوردهای انقلاب در میدان فرهنگ نیز به نفی و کنار زدن مظاهر فرهنگ غربی و تفکر انسان محوری به تفکر الهی و دینی اشاره کرد و افزود: از دیگر دستاوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی آموزش عمومی و در حقیقت ارتقای سطح علمی جامعه و دیگر ارتقای جایگاه زن در اجتماع بوده است.

 وی با بیان اینکه گاهی برخی افراد انقلاب اسلامی  را به عقب ماندگی در حوزه زنان متهم می‌کنند گفت: به مواردی از کتاب صعود چهل ساله اثر حجت‌الاسلام راجی اشاره میکنم در این کتاب که آدرس هایش هم منطبق با سایت هاي جهانی است دقت کنید می بينيد که دستاوردهای انقلاب اسلامی چقدر در حوزه ارتقای جایگاه زن زیاد بوده است.

مسئول معاونت فرهنگی و امور روحانیون دفتر نمایندگی ولی فقيه در امور اهل سنت خراسان‌جنوبی ادامه داد: ایران اسلامی رتبه ی اول نسبت دختران به پسران در تحصیلات ابتدایی را در دنیا دارد و اساتید زن در دانشگاه به مراتب  افزایش پیدا کردند.

وی افزود: در عرصه های مختلف اجتماعی، در عرصه بهداشت و سلامت نقش زنان افزایش پیدا کرده و در حوزه پزشکان متخصص زن به مرد از ۱۵ به ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است اینها آماری نیست که ما ادعای آن را کرده باشیم در همین کتاب ادرسهایش به تفکیک ذکر شده است اینها بخشی از دستاوردهای داخلی و در حوزه فرهنگ بود.

حجت الاسلام هاشمی با بیان اينکه در سطح بین الملل هم انقلاب دستاوردهای خوبی داشته است عنوان کرد: مثلا درمیدان فرهنگ می‌توانیم به ترویج فرهنگ مردم سالاری دینی اشاره کنیم.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در سطح بین الملل توانست به دو سال به زیباترین شکل جواب بدهد سوال اول اينکه چه کسی باید حکومت کند؟ و سوال دوم اینست که چگونه باید حکومت کرد؟ انقلاب اسلامی با مطرح کردن فرهنگ مردم سالاری دینی به این سوال پاسخ داده است.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی عنوان کرد: کسی که دین او را مشخص کرده باشد یا همان ولی فقیه باید بر جامعه حکومت کند و این حکومت از طریق مشارکت حداکثری و رای مردمی است.

هاشمی همچنین بیان کرد: دستاورد دوم انقلاب در عرصه فرهنگ در حوزه بین الملل ترویج فرهنگ استقلال خواهی و استکبار ستیزی است در حقیقت ما شاهد به راه افتادن جنبش های آزادی خواه در منطقه و جهان بعد از انقلاب اسلامی هستیم بیداری های اسلامی که در منطقه رخ داد مثلا جنبش جلیقه زردها در فرانسه اینها از برکات انقلاب اسلامی است.

وی اظهار داشت: وحدت تمدنی جهان اسلام مورد دیگر از ثمرات انقلاب اسلامی بود که عملا شیعه و سنی، اقلیت های دینی و مذهبی همه ی اینها را تحت تمدن جهانی اسلام با هم متحد کرد و احیای نقش جنبش های آزادی خواه در منطقه و جهان اینها هم بخشی از دستاوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی در سطح بین الملل است.

هاشمی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی  در عرصه سیاست گفت: تاثیر انقلاب اسلامی در شکل گیری برخی گروه‌های سیاسی جنبش عمل از شاخه های اخوان المسلمین بلافاصله بعد از انقلاب اسلامی شکل گرفت.

حجت الاسلام هاشمی در پایان افزود: از دیگر دستاوردهای سیاسی انقلاب اسلامی تاثیر انقلاب اسلامی بر راهبرد ابرقدرت های بزرگ منطقه است ایران قبل از انقلاب به ژاندارم ابرقدرت غرب یعنی آمریکا در خاورمیانه تبدیل شده بود و عملا نقش این کشور این بود که باید در مقابل حرکت های ضد غربی در منطقه واکنش‌ نشان می داد اما با ظهور  انقلاب اسلامی، ایران به کشوری ضد غرب تبدیل شد و عملا معادله جهان را بر هم زد.

 وی یادآور شد: به تعبیر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب " جهانی که به دو بلوک شرق و غرب تبدیل شده بود بعد از انقلاب اسلامی بر هم خورد و یک قطب سومی به نام انقلاب اسلامی سر برآورد". و الحمدالله ما مشاهده کردیم که یکی از آن دو ابرقدرت یعنی بلوک شرق به کلی نابود شد و قدرت دوم که غرب است به گفته مقام معظم رهبری با مشکلاتی که خبر از احتضار او می دهد دست و پنجه نرم می کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار