جدیدترین مصوبات کرونایی در چهارمحال و بختیاری

تعطیلی مهدکودک های چهارمحال و بختیاری و فعالیت با ظرفیت 20درصد مدارس در مناطق روستایی و عشایری از مصوبات ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان است.
کد خبر: ۹۴۱۶۷۰۳
|
۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا روز گذشته در استانداری چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

غلامعلی حیدری در این جلسه با بیان اینکه تزریق واکسن، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر است، اظهار کرد: باید در شرایط فعلی که در پیک شیوع بیماری کرونا قرار داریم، برای پذیرش بیماران کرونایی در تمامی مراکز درمانی تمهیدات لازم اندیشیده شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه طبق تصمیم ستاد ملی کرونا، دستورالعمل جدیدی برای شرایط قرمز کرونایی تدوین خواهد شد، عنوان کرد: تا زمان تدوین این دستورالعمل، دستورالعمل جدیدی ابلاغ شده است که در هفته جاری طبق آن عمل خواهیم کرد، سپس نظارت‌ها تشدید شود و گزارش اجرای این دستورالعمل به ستاد ملی ارسال شود.

وی افزود: مهدهای کودک چهارمحال و بختیاری به‌مدت یک‌هفته تعطیل شوند و مادران شاغل نیز می‌توانند از فرصت دورکاری استفاده کنند، همچنین مدارس در مناطق روستایی و عشایری دایر هستند و در مناطق شهری با ظرفیت ۲۰ درصد و به‌صورت گروه‌بندی فعالیت کنند.

حیدری با اشاره به اینکه آمار ابتلا و مرگ و میر بیماران کرونایی در چهارمحال و بختیاری در حال افزایش است، خاطرنشان کرد: سن ابتلا به کرونا پایین آمده است، افراد در صورت بروز هرگونه علائم فورا به پزشک مراجعه و خود را قرنطینه کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه باید فرهنگ‌سازی و اقناع مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار قرار بگیرد، گفت: اجرای مصوبات ستاد کرونا با جدیت دنبال شود، دانشگاه علوم پزشکی بر بحث بستری و درمان بیماران نظارت کامل داشته باشد.

وی افزود: بحث تزریق واکسن جمعیت زیر ۱۸ سال و بیماران زمینه‌ای مورد تاکید قرار بگیرد، در طرح شهید سلیمانی کنترل این بیماران مدنظر باشد، همچنین تعداد تخت‌های NICU، ICU ،  PICU  افزایش پیدا کند، وزرات بهداشت آمادگی تجهیز این تخت‌ها را دارد.

حیدری گفت: سالن‌های پذیرایی و رستوران‌ها با ۲۰ درصد ظرفیت و به‌صورت بیرون‌بر می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند، نمایشگاه‌های تخصصی نیز با همین ظرفیت می‌توانند دایر شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان یادآور شد: کارکنان دولتی که به کرونا مبتلا می‌شوند تا پنج روز از مرخصی کرونا و مابقی را از مرخصی استحقاقی استفاده کنند.

ارسال نظرات