یادواره شهید نبی بخش بهادری در بخش اسپکه برگزار شد

نیکشهر/یادواره شهید دانش آموز، نبی بخش بهادری در بخش اسپکه شهرستان نیکشهر با حضورجمعی از مسئولان شهرستانی برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۱۶۸۹۱
|
۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۷

به گزارش خبرنگار بسیج از نیکشهر، یادواره شهید دانش آموز، نبی بخش بهادری به همت حوزه دانش آموزی شهید عصاء کریمی در بخش اسپکه شهرستان نیکشهر با حضور فرمانده سپاه شهرستان نیکشهر، فرماندار و رئیس آموزش و پرورش بخش اسپکه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان و جمعی از دانش آموزان بخش اسپکه شهرستان برگزار شد .

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیکشهر با اشاره به اهداف برگزاری این یادواره‌ها، احیا و تعمیق فرهنگ ايثار و شهادت را به‌ عنوان یکی از ارزش‌های بنیادی انقلاب اسلامی دانست و گفت: ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و مقاومت بین نسل جدید نوجوان و جوان شهرستان، آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با سیره و راه و روش شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی و قدرشناسی و تجلیل از حماسه‌آفرینان عرصه ایثار و شهادت و آزادگی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این یادواره‌ها است.

سرهنگ پاسدار علی اکبر صفوی پاسداری از خون شهدا را وظیفه عمومی دانست و تصریح کرد: امروز ایران اسلامی به برکت خون شهیدان و مجاهدت ایثارگران همچون نگینی در جهان می‌درخشد و نور اسلام، انقلاب و آرمان‌های امام (ره) و شهیدان در حال تحقق یافتن است.

فرماندار اسپکه در بیاناتی دلایل دشمنی دشمنان انقلاب و نظام را در ابعاد سیاسی، اقتصادی، نظامی، علمی، فرهنگی و ورزشی تشریح و اظهار داشت: دو فاکتور اصلی در مقابله با دشمنان به فرموده امام راحل که فرمودند: "آمریکا شیطان بزرگ است" و "اسرائیل باید از صحفه روزگارحذف شود" باید در ابعاد زندگی مردم جاری و ساری شود.

خواهر بسیجی مبارکی  برگزاری یادواره شهدا را فرصتی برای تجدید عهد با شهیدان و آرمانهای بلند امام شهیدان دانست و اضافه کرد: شهیدان با ایثار جان خود اسلام و تمامیت ارضی کشورمان را حفظ کردند و امروز باید به عنوان بزرگترین سرمایه اجتماعی و معنوی نظام و انقلاب یاد شوند.

همچنین حجت الاسلام بامری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نیکشهر نیز با تأکید بر ضرورت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و نشر ارزشهای فرهنگ شهادت، افزود: تحلیل حوادث انقلاب گواه این است که هر‌یک از توطئه‌های دشمنان می‌توانست انقلاب را از مسیر خود خارج کند اما وجود شهیدان و رزمندگان همواره مانع از نفوذ و سیطره فرهنگی، سیاسی و نظامی دشمنان شده است.

گفتنی است، ازسایربرنامه های اجراشده دراین مراسم میتوان به برگزاری نمایشگاه کتاب و آثاروصنایع دستی شهرستان نام برد.لازم به ذکراست درپایان از دانش اموزان بسیجی،که در عرصه های فرهنگی،هنری،ورزشی و... فعالیت داشتند تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات