پایگاه اسوه ۱۴۰۰ استان یزد

پایگاه شهید صیاد شیرازی

یکی از پایگاه‌های بسیج برتر استان یزد که در جشنواره اسوه سال ۱۴۰۰ نیز حائز رتبه گردیده است، پایگاه شهید صیاد شیرازی از حوزه نصر ناحیه روح الله میباشد. این پایگاه در عرصه‌های مختلفی، چون تشکیل قرارگاه محله اسلامی، تاسیس کانون خادم یاران، راه اندازی هیئت منتظران مهدی، ایجاد گردان سایبری در پایگاه، راه اندازی باشگاه فرهنگی ورزشی، فعالیت‌های تربیتی و آموزشی و... در حال ارائه خدمت به اهالی محله شهرک رزمندگان یزد می‌باشد.
کد خبر: ۹۴۱۶۹۴۶
|
۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مساجد و محلات، یکی از پایگاه های بسیج برتر استان یزد که در جشنواره اسوه سال 1400 نیز حائز رتبه گردیده است، پایگاه شهید صیاد شیرازی از حوزه نصر ناحیه روح الله میباشد. این پایگاه در عرصه های مختلفی چون تشکیل قرارگاه محله اسلامی، تاسیس کانون خادم یاران، راه اندازی هیئت منتظران مهدی، ایجاد گردان سایبری در پایگاه، راه اندازی باشگاه فرهنگی ورزشی، فعالیت های تربیتی و آموزشی و... در حال ارائه خدمت به اهالی محله شهرک رزمندگان یزد می‌باشد.

فرمانده پایگاه شهید صیاد شیرازی شهرک رزمندگان یزد در خصوص این فعالیت ها گفت: ما فعالیت ها و طرح های گوناگونی را در پایگاه به اجرا درآورده ایم که در اول به قرارگاه محله اسلامی اشاره میکنم. ما در شهرک رزمندگان با تراکم بالای جمعیت مواجه هستیم که 18 تا 20 هزار نفر را شامل میشود. همچنین این شهرک دارای 5 مسجد هست که هیچکدام دارای پایگاه مقاومت بسیج نمیباشند و پایگاه مقاومت شهید صیاد شیرازی تنها پایگاه این شهرک محسوب میشود. ما در راستای مسجد محور قرار دادن فعالیت های پایگاه، در تمام این 5 مسجد یک گروه مقاومت تشکیل دادیم که با همکاری و تعامل با امام جماعت، هیئت امناء و کانون فرهنگی آن مسجد، اهداف والای بسیج را در آنجا زنده کرده و به بهترین نحو در حال خدمت رسانی به مردم هستند.
این به هم پیوستگی مساجد با هم به واسطه پایگاه مقاومت شهید صیاد شیرازی و اقدامات خالصانه و هماهنگ بسیجیان در شهرک و همچنین هم افزایی هایی که با ادارات و ارگان های مختلف فعال در سطح محله صورت گرفته سبب شده است که در تحقق محله اسلامی در شهرک رزمندگان موفق عمل کرده و تا حد قابل قبولی در این امر سربلند باشیم.

پایگاه شهید صیاد شیرازی

وی در ادامه به هیئت نوجوانان منتظران مهدی(عج) اشاره کرد و گفت: در همه جای کشور هیئات بزرگسالان همواره جهت استفاده عموم محیاست اما ما یک هیئت نوجوانان ویژه بسیجیان عادی پایگاه راه اندازی کرده ایم که مسئولیت آن برعهده حاج آقای محمدی، که خود ایشان از مربیان صالحین و امام جماعت یکی از 5 مسجد شهرک نیز میباشد، است. به عنوان نمونه یکی از مراسمات این هیئت برگزاری دعای ندبه در صبح های جمعه با جمعیتی بالغ بر 800 نفر اعم از نوجوانان پسر و دختر و همچنین عموم مردم می باشد.

البته برنامه صبح جمعه پایگاه تنها به دعای ندبه ختم نمیشود و شامل حلقه تربیتی قبل از دعا به صورت کوتاه، دعای ندبه، صرف صبحانه و برنامه تفریحی بعد از دعا در پارک محله (با استقبال جمعیتی بیش از 3 اتوبوس) می شود.

 

وی درباره اعضای شورای پایگاه گفت: ما در هیئت اندیشه ورز پایگاه که متشکل از پیشکسوتان و افراد خوش فکر محله میباشد تصمیم گرفتیم که تعداد شورای پایگاه را 57 نفر، به عدد سال انقلاب اسلامی، تعیین کنیم و برای هر یک از اعضا یک نفر جانشین نیز تعیین کرده ایم که جمع کل افراد 114 نفر، به تعداد سوره های قرآن میشود.

هدف ما از تعداد بالای شورا، مسئولیت دادن به اکثر افراد توانمند در محله بوده تا دغدغه مندی ایشان را نسبت به امورات و کاستی های محله افزایش دهیم. همین امر سبب تلاش بیشتر ایشان در خدمت رسانی در محله نیز میشود.

به عنوان مثال از همین رو معاون عقیدتی سیاسی کلانتری محله را نیز جزو اعضای شورا معرفی کرده ایم و همین امر سبب شده است که هم افزایی پایگاه مقاومت با کلانتری محله بسیار افزایش یابد.

 

فرمانده پایگاه شهید صیاد یزد ادامه داد: ما در بحث فضای مجازی نیز فعال بوده و یک گردان سایبری فعال در پایگاه راه اندازی کرده ایم که در بحث جنگ نرم تمام تلاش خود را به کار گرفته اند. همچنین در کنار این گردان سایبری یک تیم تخصصی در این زمینه به نام "ندای روشنایی" به تولید محتوای چند رسانه ای مشغول به کارند که تولیدات گوناگونی را از خود به جای گذاشته اند.
اساس کار ما در بحث فضای مجازی بر سه اصل خانواده محوری، مسجد محوری و محله محوری میباشد. در همین خصوص ما با ورود در دل آپارتمان های شهرک و بر اساس فرامین بالادستی که اصلی ترین آنها فرمایشات حضرت آقا میباشند اقدامات مختلفی از جمله راه اندازی وبلاگ، تشکیل شبکه اجتماعی در ایتا، تربیت مدرس سواد رسانه ای دارای مدرک از بین بسیجیان و آموزش سواد رسانه ای و... را انجام داده ایم.

 

وی در خصوص تعامل با پایگاه بسیج خواهران نیز گفت: در این خصوص پایگاه برادران و خواهران تعاملات بسیار زیادی با هم دارند و ما در اکثر امور از کمک های فکری و اجرایی خواهران بسیجی در خدمت به اهالی محله استفاده می کنیم. برای این امر ما به واسطه همسران اعضای شورای پایگاه، با خواهران در ارتباط هستیم که در صدر همکاری ها خانم بنده می باشند که جا دارد تشکر لازم را از ایشان نیز در اینجا به عمل آورم.

پایگاه شهید صیاد شیرازی

پایگاه شهید صیاد شیرازی در بحث جذب نیروی بسیجی بالاترین رتبه در استان یزد را دارد که فرمانده در این خصوص اظهار داشت: در تشریح دلایل بالاترین رتبه جذب در سطح استان میتوان به این سه اقدام اشاره کرد.
1- طرح حاج قاسم سلیمانی (غربالگری): ما در این طرح با مراجعه به درب منازل افراد در کنار امورات قرارگاه سلامت، اعضای خانواده را به بسیج دعوت کرده و با ارائه فرم عضویت در همان لحظه آنهارا ترغیب به عضویت میکردیم. همچنین ما در این طرح پوستری را با شعار "هر خانه یک بسیجی؛ هر بسیجی یک مدافع سلامت" طراحی کرده بودیم که در این امر بسیار نتیجه بخش بود.
2- دعوت از دانش آموزان: دومین اقدام ما حضور در مدرسه و دعوت دانش آموزان به بسیج می باشد. بنده خودم به واسطه دو فرزندم رئیس انجمن اولیاء و مربیان دو مدرسه هستم که این تعامل با مدارس نیز کمک شایانی در پیشبرد این هدف برای پایگاه ما داشته است. ما برای مدارس یک فرم عضویت بومی سازی شده طراحی کرده و در اختیار دانش آموزان قرار داده ایم و از آن ها خواسته ایم که هر یک از اعضای خانواده که تمایل به عضویت در بسیج را دارند این فرم تکمیل کرده و به مدرسه یا پایگاه مقاومت تحویل دهند.
3- تجلیل از بسیجیان: ما برای تشویق افراد به حضور در بسیج به صورت هر روزه از یک بسیجی نخبه در مدرسه با اهداء یک مدال طراحی شده با عنوان "اقتدار سلیمانی" تجلیل به عمل می آوریم. همچنین در این زمینه از خانواده هایی که کل اعضای خانواده بسیجی باشند، با عنوان "خانواده مقتدر" تجلیل به عمل می آید.

 

فرمانده پایگاه در خصوص باشگاه ورزشی پایگاه گفت: با توجه به اهمیت ورزش برای سلامت جامعه تصمیم بر این شد که یک باشگاه فرهنگی ورزشی تحت نظر پایگاه راه اندازی کنیم که علاوه بر سلامت جسمی به سلامت فکری و روحی ورزشکاران و اهالی علاقه مند به فعالیت ورزشی نیز رسیدگی کنیم. لازم به ذکر است که بنده خود نیز مربی دان 6 کاراته میباشم و از بین اعضای باشگاه 2 نفر ملی پوش کاراته و 2 نفر ملی پوش شمشیر بازی می باشند.

 

وی در پایان گفت: بسیجیان پایگاه ما در زمینه های مختلف، طرح های مختلفی را به اجرا درآورده اند که اگر بخواهم به بخشی از آنها اشاره کنم میتوان به صورت زیر عنوان کرد:

  • بحث تربیت و آموزش که شامل 5 گروه مختلف از بسیجیان میباشند از جمله حلقه های صالحین تربیت و ورزش، تربیت و حلقه های علمی، تربیت و حلقه قرآن و نهج البلاغه، تربیت و حلقه نظامی و حلقه اعضای شورای پایگاه.
  • در بحث بسیج سازندگی گروه های جهادی مختلفی در سطح پایگاه فعال و مشغول به خدمت رسانی هستند.
  • در زمینه صندوق قرض الحسنه نیز پایگاه فعال می باشد.
  • طرح "بسیج مطالبه گر و خدمتگزار، مسئولان انقلابی پاسخگو" که با دعوت از مسئولین، میزهای خدمت در مساجد با این عنوان اجرا میشوند.
  • طرح طراوت (طرح تابستانی) که در آن در زمینه های مختلف فرهنگی و اجتماعی برای بسیجیان و عموم افراد محله با شعار "مسجد با طراوت، محله بانشاط" برنامه تعبیه شده است.
  • طرح "2×2" پایگاه که برنامه ریزی های پایگاه را درستای این قرار میدهد که همه ظرفیت های پایگاه در 2سال آینده 2 برابر شوند.
  • طرح "از قهرمانی تا پهلوانی" که به ورزشکارانمان منش پهلوانی می آموزد.
  • طرح "وصال آپارتمانی، تولد آپارتمانی" که در در این طرح پایگاه به زوج های تازه ازدواج کرده و همچنین خانواده های دارای نوزاد تازه متولد شده در آپاتمان های شهرک، تبریک گفته و هدیه ارزشی ای تقدیم میکند.
  • نشریه محلی یک صفحه ای با عنوان " محله خوبان"

و دیگر طرح ها و فعالیت های که به همت بسیجیان عزیز و اهالی شهرک رزمندگان یزد انجام میگیرد.

پایگاه شهید صیاد شیرازی

انتهای پیام/

ارسال نظرات