خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین؛

رسانه باید ابزار پیشرفت مجموعه پیرامونی خود شود

فائزی گفت: رسانه باید حل مساله کند و موانع را از مسیر زندگی مردم و زیست بوم خود مرتفع کند. رسانه باید ابزار پیشرفت مجموعه پیرامونی خود شود.
کد خبر: ۹۴۱۷۰۲۴
|
۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۳

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، نشست با مدیران خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان قزوین ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

 

محمدحسین فائزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در این نشست ضمن تقدیر از فعالیت خبرگزاری ها بیان کرد: اعتقادم بر این است که خبرگزاری‌ها نهادهای فوق العاده حرفه‌ای در موضوع رسانه هستند و عیار کار رسانه‌ای آنها از سایر رسانه‌ها بالاتر است.

 

وی با تاکید بر جریان سازی رسانه‌ای در حوزه خبر عنوان کرد: رسانه باید حل مساله کند و موانع را از مسیر زندگی مردم و زیست بوم خود مرتفع کند. رسانه باید ابزار پیشرفت مجموعه پیرامونی خود شود. این اهداف نیازمند وجود رسانه حرفه‌ای، منطبق بر اصول آکادمیک در جهت جریان‌سازی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهار کرد: باید دید دغدغه مندی رسانه های ما در چه سطحی است و اکنون در کجای این سطح بندی قرار دارند و چه باید کرد تا رسانه ها پای کار انتقال نظریه‌ها و روش‌های متخصصین و علم روز باشند. رسانه‌ ای که خبرنگار آن در کف خیابان حضور دارد می‌تواند در بهترین فرصت نظرات و انتقادات مردمی و همچنین مصاحبه‌های تخصصی را در جهت رفع مشکلات مردم دریافت کند که در غیر این صورت کوتاهی کرده‌ است. لذا مشکل ما عملکرد نادرست است.

 

وی گفت: ما افرادی را که زاویه و گرایشات متفاوتی با ما دارند را از دوستان خود می‌دانیم. زیرا سخن درست در این تضارب بروز می‌یابد. دوره چپ و راست گذشته است و موضوع در واقع منافع ملی، کیفیت زندگی مردم و خدمات رسانی به آنهاست که منجر به خوب شدن حال مردم شود، بنابراین رسانه ها سهم خود و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را در این حوزه و برای رفع مشکلات تعیین کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اضافه کرد: پارک‌های علم و فناوری، خانه‌های فرهنگ و هنر، حوزه‌های هنری و سایر حوزه های فرهنگی، همچون پیکری هستند که اگر اعضای آن سالم و قوی باشند، آن پیکر هم سالم، قوی و پویا است و اگر از افراد قوی و متخصص به کارگیری نشود، انرژی و تاثیر گذاری مجموعه کاهش می‌یابد.

 

فائزی در پایان با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از رسانه هایی که در رفع مشکلات اثرگذار باشند، حمایت می کند گفت: برای افزایش سطح آگاهی خبرنگاران، آمادگی داریم در بُعد آموزش خبرنگاران هزینه کنیم و با بهره گیری از ظرفیت اساتید کشوری، مطالبه گری صحیح و آموزش را به خبرنگاران استان داشته باشیم.

 

انتهای پیام/۱۰۱۱

ارسال نظرات
پر بیننده ها