خبرهای داغ:
آقازاده در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج؛

سفر آقای رئیسی به قطر به طور قطع تاثیر بسیار زیادی برای ایجاد امنیت پایدار در منطقه دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سفر آقای رئیسی به قطر و سایر کشورهای منطقه، به طور قطع تاثیر بسیار زیادی برای توسعه روابط اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ایجاد امنیت پایدار در منطقه دارد.
کد خبر: ۹۴۱۷۰۳۰
|
۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۹

علی آقازاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به قطر برای شرکت در اجلاس اوپک گازی، گفت: قطر یکی از همسایگان خوب و وفادار جمهوری اسلامی ایران است که در مقاطع مختلف نشان داده که تمایل بسیاری برای همکاری با کشور ما دارد.

وی با اشاره به مشترکات تاریخی میان دو کشور، گفت: ایران و قطر دو همسایه هستند که در یک منطقه بسیار حساس قرار دارند و به لحاظ فرهنگی دارای اشتراکات فراوانی هستند؛ از سوی دیگر با گسترش همکاری می توانیم در حوزه های امنیتی و اقتصادی روابط بسیار موثری داشته باشیم و این اراده در قطر و جمهوری اسلامی وجود دارد.

*

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: سفر آقای رئیسی به قطر و سایر کشورهای منطقه، به طور قطع تاثیر بسیار زیادی برای توسعه روابط اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ایجاد امنیت پایدار در منطقه دارد و این روابط می تواند یک وحدت پایدار را در منطقه ایجاد کند و این همکاری ها می تواند باعث شود که نیروهای فرامنطقه ای، منطقه ما را ترک کنند.

آقا زاده گفت: قطر یکی از مهمترین کشورهای صادرکننده گاز است که میادین گازی مشترکی با ایران نیز دارد پس این گونه سفرها و همکاری ها می توانند بر توسعه تجارت دو جانبه تاثیر مثبتی بگذارد.

 

خبرنگار:محمد محسنی/

ارسال نظرات