تجلیل از صادرکنندگان نمونه در چهارمحال و بختیاری

آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان چهارمحال و بختیاری با حضور رییس اتاق بازرگانی کشور در شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۱۷۲۱۰
|
۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ رییس اتاق بازرگانی ایران در مراسم تجلیل از صادر کنندگان نمونه ملی و استانی در شهرکرد، با اشاره به اهمیت صادرات در وضعیت فعلی کشور، گفت: دولت هم اعتراف دارد که اقتصاد کشور را فعالان اقتصادی بخش خصوصی اداره کرده اند، چرا که ما در تحریم‌ها فروش نفت چندانی نداشتیم.

آقای شافعی، از نشانه های خوب سیاست های ارزی جدید در کشور خبرداد و افزود: اما نگرانی داریم که با توافق برجام شوق و ذوق درآمد نفتی درکشور راه بیفتد و تکیه کشور دوباره بر نفت باشد و این هشدار به برنامه ریزان کشور است.

این مقام مسئول، صادرات موفق را نیازمند تولید قوی دانست و هزینه کردن درآمدهای برجامی همچون گذشته را دارای آثار نامطلوب بر صادرات و تولید کشور عنوان کرد و گفت: پیوستن جمهوری اسلامی به اجلاس شانگهای و ورود به اوراسیا باعث افزایش رونق  دامنه صادرات می شود.

شافعی تصریح کرد: دبیر خانه سازمان همکاری‌های اکو هفته آینده به ایران منتقل می‌شود، که این دبیر خانه شامل 10 کشور است و با این اتفاق شرایط ایران در منطقه پایدار خواهد شد.

سجاد رستمی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری هم در این مراسم با اشاره به صادرات ۱۱۰ هزار تن کالا به ارزش ۷۷ میلیون دلار به خارج کشور از استان، اظهار کرد: با این میزان صادرات کالا ۱۶۹ درصد هدف صادراتی این استان محقق شده است.

وی با بیان اینکه زیر ساخت‌های کشور از جمله حمل و نقل گمرکی و مرزی برای صادرات جوابگو نیست، خواهان تأمین زیرساخت های لازم برای صادرات شد.

رستمی، افزود: صادرات امسال استان چهارمحال و بختیاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۷ درصد بیشتر از هدف یک ساله بوده است.

رئیس صمت چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون مرکز تجاری معتبر در سوریه آماده شده تا با آمادگی اتاق بازرگانی و برای حمایت از اتاق‌های کم برخوردار هم، چون چهارمحال و بختیاری بخشی از این مرکز را به استان ما واگذار کنند.

گفتنی است؛ از 74 واحد صنعتی صادرکننده فعال در چهارمحال و بختیاری امسال،  شرکت برفاب(تولید کننده لوازم خانگی) به عنوان واحد صادراتی نمونه کشور معرفی و ۱۰ شرکت دیگر از جمله موکت ظریف‌مصور، سیمان شهرکرد، بابک متال[(تولید ماشین آلات صنعتی و نایلون و فریزر)، شیرخشک نوزاد پگاه، سناد بازرگان سپهر زاگرس، خوراک دام، طیور و آبزیان فرادانه، همایون گاز، ابتکار هاشمی، آریاگستر بن، آقاجان گستر بن و شرکت بازرگانی علیخانی به عنوان واحدهای صادرات‌محور برتر استانی معرفی و تجلیل شدند.

ارسال نظرات