مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان :

سردار سلیمانی به عهد و پیمان خود با خداوند متعال وفا کرد

زنجان _ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نمونه ای از کسانی است که تا آخرین لحظه از عمر خود بر عهد و پیمانش با پروردگار متعال ماند.
کد خبر: ۹۴۱۷۲۸۰
|
۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴

حجت الاسلام حسن بیگدلی در نشست صمیمی با سربازان سپاه ناحیه ماهنشان با اشاره به آیه شریفه ٩١ سوره نحل ( دروَأَوْفُوا بِعَهْدِ اللَّهِ إِذَا عَاهَدْتُمْ وَلَا تَنْقُضُوا الْأَيْمَانَ بَعْدَ تَوْكِيدِهَا وَقَدْ جَعَلْتُمُ اللَّهَ عَلَيْكُمْ كَفِيلًا ۚ إِنَّ اللَّهَ يَعْلَمُ مَا تَفْعَلُونَ، و چون با خدا (و رسول و بندگانش) عهدی بستید بدان عهد وفا کنید و هرگز سوگند و پیمان را که مؤکّد و استوار کردید مشکنید، چرا که خدا را بر خود ناظر و گواه گرفته‌اید؛ همانا خدا به هر چه می‌کنید آگاه است.) اظهار داشت :در این آیه شریفه پروردگار متعال مسیر و راه درست را به انسان نشان داده است. 

سردار سلیمانی به عهد و پیمان خود با خداوند متعال وفا کرد

وی با اشاره به اینکه پروردگار نسبت به اعمال بندگان خود آگاه است، تصریح کرد :هرکس با خداوند متعال عهد و پیمانی ببندد باید بر سر عهد و پیمان خود بماند و شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نمونه ای از  کسانی است که تا آخرین لحظه از عمر خود بر عهد و پیمانش با پروردگار متعال ماند. 



مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه زنجان با اشاره به اینکه شهید سلیمانی با پايبندي بر عهد و پیمانش با پروردگار متعال به بهترین درجه‌ عالی شهادت رسید ، گفت :مراسم تشییع جنازه این شهید بزرگوار و عظمت و شکوه و حضور اقشار مختلف مردم خود گواه این موضوع است. 



وی با تاکید بر اینکه توکل و اعتماد به خداوند متعال در راه و مسیر زندگی بسیار حائز اهمیت است، عنوان کرد :باید همیشه تلاش و حرکت کرد و بر عهد و پیمان خود استوار باشیم. 



مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه زنجان با بیان اینکه پروردگار متعال در قرآن کریم فرموده است من خود کفیل بندگانم هستم، گفت :خداوند عزوجل حاکمیت، رزاقیت ، قابلیت، عالمیتش مطلق است و  کسی که در همه مسائل مطلق است نسبت به عملکرد بندگان خود نیز آگاه است. 



حجت الاسلام بیگدلی در ادامه خاطرنشان کرد : وفاداری به عهد و پیمان ، عمل به سوگند و پیمان الهی و ضمانت کفالت سه اصل و رکن مهم است که باید در عهد و پیمان خود در نظر داشته باشیم. 



وی  در پایان با اشاره به آیه شریفه ٨ سوره مومنون( وَالَّذِينَ هُمْ لِأَمَانَاتِهِمْ وَعَهْدِهِمْ  رَاعُونَ و آنان که به امانت ها و عهد و پیمان خود کاملا وفا می‌کنند) ، بیان داشت :باید توجه کنیم ما امانت دار چه چيزي هستیم و در تمامی شرایط برحسب وظایف و مسئولیت های خود امانت دار باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار