کارشناس مسائل سیاسی استان مرکزی در گفتگو با "بسیج":

لزوم تبیین و روشنگری در جنگ شناختی و ادراکی / ولنگاری در فضای مجازی باید با نگاه کارشناسی و تخصصی برطرف شود

عزت الله نظم آبادی گفت:در جنگ شناختی و ادراکی تبیین و روشنگری اوجب واجبات است چرا که دشمن همواره با تحریف حقایق به دنبال ایجاد مانع در رسیدن انقلاب اسلامی به اهداف والای خود است.
کد خبر: ۹۴۱۷۲۹۰
|
۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳

عزت الله نظم آبادی کارشناس مسائل سیاسی استان مرکزی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسیج گفت:در دوره کنونی جنگ شناختی و ادراکی بهترین نوع جنگ در سطح جهان برای رسیدن به اهداف است چرا که این جنگ تاثیر مستقیم بر شناخت و ادراک ویژه انسان ها دارد.

وی افزود:با پیشرفت فضای مجازی و رسانه ها مخصوصاً بستری که امروز فراهم شده، جنگ واقعیت ها به صورت گسترده در محیط های چند سطحی در دنیا شکل گرفته است که در آن بازیگران جریانات سیاسی و حزبی و یا دولتی و غیردولتی برای گسترش نفوذ خود با هم می جنگند.

کارشناس مسائل سیاسی استان مرکزی گفت:  رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص نقش رسانه های صوتی اینترنتی و تصویری می فرمایند کار ویژه آنها معیوب سازی مدیران و مسئولان و مردم از آینده کشور است.

وی اظهار کرد:در اولین مرحله جنگ شناختی و ادراکی جهان فعلی با استفاده از فضای مجازی با بمباران اخبار و پیام های منفی به دنبال اهداف خود هستند و این مهم با ولنگاری حوزه فضای مجازی  محسوس دیده می شود.

نظم آبادی با بیان اینکه بی ثبات سازی یک از دیگر اهداف مدنظر دشمنان در این جنگ است افزود: در فضایی که همه ابعاد و بخش ها  اجتماعی شده  فضای سایبری توانسته خیلی از پدیده های سیاسی امنیتی اقتصادی اجتماعی را تحت تاثیر قرار دهد.

کارشناس مسائل سیاسی استان مرکزی گفت: بحران سازی هم از دیگر بخش های جنگ ادراکی و شناختی است که  از فتنه ها نظیر فتنه ۸۸ و آبان ۹۶ و ۹۸ توانتستند از این فضا به نفع خود استفاده کنند

وی یاد آور شد:در این سالها تجربه نشان داد  این بحران ها از بحران مرغ گرفته تا بحران های ارزی می‌تواند خود را در جامعه عمق ببخشد که در این حین نقش فضای سایبر و جنگ شناختی و ادراکی را بسیار در این نوع جنگ پر رنگ است .

نظم آبادی مرحله مهم دیگر جنگ شناختی را  عادی‌سازی در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان دانست و گفت: متاسفانه فضای مجازی رها شده در مدیریت فکری و اعتقادی جوانان و مردم ما رو نشانه گرفته است و در این مدت تاکیدات رهبر معظم انقلاب هم می بینیم آن طور که باید و شاید از سوی دست داندرکاران این حوزه اجرا و اجرا نمی شود.

کارشناس مسائل سیاسی استان مرکزی تاکید کرد:مقام معظم رهبری در این برهه کنونی به جهاد تبیین اشاره می نمایند و ایشان دروغ گفتن را یکی از مصادیق بزرگ بی‌عدالتی را در فضای مجازی عنوان می‌کنند  یعنی غیبت کردن یعنی صحبتی را انجام دادن که به آن علم ندارد .

وی خاطرنشان کرد:در جنگ شناختی و ادراکی تبیین و روشنگری اوجب واجبات است چرا که دشمن همواره با تحریف حقایق به دنبال ایجاد مانع در رسیدن انقلاب اسلامی به اهداف والای خود است.

نظم آبادی تصریح کرد: در شرایط کنونی نقش خواص بیش از گذشته سنگین تر است تبیین حقایق و بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در چند دهه گذشته و ایستادگی در مقابل سیاه نمایی های دشمنان که همواره با رویکرد القاء ناامیدی دنبال می شود یک وظیفه مهم و واجب برای رهمه نخبگان و خواص ایجاد می کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار