لزوم برنامهسازی رسانه ملی درباره شعر دفاع مقدس/ گاهی یک شعر به اندازه یک کتاب پیام دارد
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در ارتباط زنده تصویری با مراسم اختتامیه بیست و سومین کنگره شعر دفاع مقدس و مقاومت که امروز در مرکز همایشهای بینالمللی آیتالله دستغیب شیراز برگزار شد، اظهار داشت: از برگزارکنندگان این کنگره تشکر میکنم و امیدوارم بتوانیم راه پربرکت و نورانی شهدا را ادامه دهیم.
وی از شرکتکنندگان کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت تقدیر کرد و افزود: امسال این کنگره برای سومین سال در شیراز برگزار شد. شیراز و استان فارس مهد شعر و شاعری کشورمان است.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس از میزبانی استان فارس بهخاطر اهتمام در برگزاری این کنگره تشکر کرد و ادامه داد: اگر بخواهیم دفاع مقدس را به نسل فعلی و آینده منتقل کنیم راهی جز استفاده از روشهای هنری نداریم.
سردار کارگر با تاکید بر اینکه در حوزه شعر فعالیتهای زیادی صورت گرفته است، ادامه داد: لازمه موفقیت در عرصه شعر سرمایهگذاری جدی است که باید مسئولین مربوطه بهویژه در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سرمایهگذاری بیشتری در آن داشته باشند و شاعران جوان را تقویت کنند.
وی اثرگذاری شعر در تاریخ را بیبدیل دانست و تاکید کرد: شعر هنری بیبدیل است که جایگزینی ندارد همانطور که شاهدیم در طول تاریخ شعرای بزرگی وجود داشتهاند که بعد از صدها سال هنوز آثار فعالیتشان وجود دارد.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خاطرنشان کرد: شعر شاعران انعکاس حرف مردم است ما باید به این مسئله توجه کنیم که گاهی یک بیت شعر به اندازه یک کتاب تاثیرگذار است. برخی ابیات ادبی نامی و مانا میشوند، شعر در همه اعصار و ایام کاربرد دارد؛ امروز درحالی که تکنولوژی زندگی بشر را تحتالشعاع قرار داده است اما شعر همچنام ماندگار و پویا است.
سردار کارگر توجه شعر و شاعران به موضوع زن را ضروری دانست و اظهار داشت: شعر دفاع مقدس باید به زنان توجه ویژه داشته باشد؛ چراکه در دفاع مقدس نقش زنان اگر بیشتر از مردان نبود، کمتر نیز نبود. بیش از نیمی از جمعیت کشورمان را زنان تشکیل میدهند؛ زنانی که مادران و همسران و خواهران شهدا را تشکیل میدهند.
وی با پیشنهاد تولید برنامهای تلویزیونی درخصوص شعر دفاع مقدس به رسانه ملی گفت: چاپ دیوانها و مجموعه شعرها اگر به زیبایی صورت گیرد موثر خواهد بود؛ اما در حوزه جوانان و نوجوانان نیز باید تولید محتوا کنیم و این فعالیتها را از مهدکودکها و دبستانها شروع کنیم.
انتهای پیام/