خبرهای داغ:
فرمانده دفاع مقدس:

شهدا در نصب عکس خلاصه نشوند؛ سبک زندگی آنها درس امروز ماست

یکی از فرماندهان سالهای دفاع مقدس با بیان اینکه نصب تصاویر شهدا در ادارات، مراکز ورزشی و علمی و امثال آن اقدام ارزشمندی است، گفت: البته نباید شهدا در این حد خلاصه شوند بلکه لازم است شیوه رفتاری آنها، اخلاق و منش آنها درسی برای امروز ما باشد.
کد خبر: ۹۴۱۷۵۵۶
|
۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، اکبر فلاحت روز پنج‌شنبه در مراسم گرامی‌داشت سردار حسن غازی در گلستان شهدای اصفهان، گفت: اگر رهبر معظم انقلاب می فرمایند گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست برای آن است که باید از مکتب آنها درس بگیریم.
وی به نمونه‌هایی از اخلاص و تسلط بر نفس در سیره شهدا اشاره کرد و افزود: اگر گلستان شهید امروز محل راز و نیاز مردم و محلی معنوی است به واسطه همین روحیات اخلاقی و معنوی شهدا است که برای خدا از همه چیز خود گذشتند.
این فرمانده سال‌های دفاع مقدس اتکا به توان داخل و خودکفایی را درس دیگری از سیره شهدا عنوان کرد و ادامه داد: یک روز مطرح می‌کردند که یک ایرانی توانایی ساخت یک آفتابه را ندارد ولی امروز جوانان این سرزمین در حوزه‌های مختلف علمی از قبیل پزشکی، هسته‌ای، نظامی و صنعتی، محصولاتی بی‌نظیر تولید کرده‌اند.
وی با بیان اینکه عزت و آبروی ایران اسلامی درس دیگری از سیره شهدا است، اضافه کرد: یک روز آمریکایی‌ها در این کشور جولان می‌دادند و نه تنها کسی حق اعتراض به جنایات آنها را نداشت، بلکه از کشور ما حق توحش می‌گرفتند ولی امروز جوانان این مرز و بوم با شلیک ده‌ها موشک یکی از مهمترین پایگا‌ه‌‌های نظامی آنها را در هم می‌کوبند، پهباد فوق پیشرفته آنها را سرنگون می‌کنند و تفنگداران دریایی آنها را ذلیلانه دستگیر  می‌کنند.
فلاحت تصریح کرد: آمریکایی‌ها قریب هشت تریلیون دلار در راه اهداف استکباری خود و حفظ منافع رژیم صهیونیستی در منطقه هزینه کردند ولی امروز به واسطه خون شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم و شهدایی چون سردار حاج قاسم سلیمانی به ذلتی رسیده‌اند که بر اساس برخی نظرسنجی‌ها بین المللی ۷۸ درصد مردم جهان نسبت به برنامه‌های آمریکا اعلام بیزاری و تنفر دارند.

محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه سپاهان نیز در این مراسم با بیان اینکه شهید حسن غازی با انتخاب راه رزمندگی نشان داد درجه انسانیت فراتر از نگاه مادی به دنیا است، گفت: شهید غازی در زمانی پشت پا به همه جذابیت‌های شهرت و ورزش زد که می‌توانست بهترین استفاده را از این امکانات مادی ببرد.
همچنبن سرهنگ پاسدار عبدالحمید رهبر فرمانده گروه موشکی ۱۵ خرداد اصفهان هم با اشاره به اینکه شهید حسن غازی میتواند یک الگوی زنده برای نسل جوان باشد گفت: شخصیت شهید غازی یک شخصیت جامع و پخته آمیخته به تقوا بود و همین راه را برای سعادت او مهیا کرد.
مدیران و ورزشکاران باشگاه سپاهان در ادامه این مراسم با حضور بر مزار شهید حسن غازی ادای احترام کردند.
سردار شهید حسن غازی اولین فرمانده گروه موشکی ١۵خرداد نیروی زمینی سپاه، در سال ۱۳۳۸ در خانواده ای مذهبی در شهر اصفهان متولد شد.
او آغاز دوران دبیرستان را نقطه شروع فعالیت سیاسی خود قرار داد و با شروع انقلاب اسلامی تلاش‌ بسیاری در جهت توزیع پیام‌ها، اعلامیه‌ها و تصاویر حضرت امام خمینی (ره) داشت.
وی در۱۶ سالگی بعنوان کاپیتان تیم فوتبال جوانان سپاهیان، بسیار خوش درخشید.
شهید غازی از نظر علمی و پس از پایان دوره دبیرستان در رشته داروسازی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پذیرفته و مشغول به تحصیل شد اما با پیروزی انقلاب و شروع تحرکات ضدانقلاب در غرب کشور پس از طی یک دوره امداد پزشکی در بیمارستان دکتر شریعتی اصفهان در راستای امدادگری و درمانگری رزمندگان اسلام و حمایت از مردم ستمدیده و محروم کردستان، عازم آن دیار شد.
با شروع جنگ تحمیلی شهید غازی مسوولیت یکی از آتشبارهای توپخانه را عهده‌دار شد و بواسطه درایت و کاردانی خود بعنوان فرمانده گردان توپخانه انتخاب و پس از چندی از سوی فرمانده کل سپاه مسوولیت ایجاد اولین گروه توپخانه سپاه به وی واگذار شد و بعد از مدتی یگان‌های مستقل توپخانه در سپاه با همفکری او بوجود آمد.
شهید حسن غازی در مراحل عملیات خیبر در ۱۱ اسفند ۱۳۶۲ در منطقه طلائیه به درجه رفیع شهادت نائل شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار