مدیر کل تبلیغات اسلامی‌گلستان:

تمرکز دشمن به استان نشان از ظرفیت ها و پتانسیلِ موثر برای انقلاب و کشور دارد

زاهدان/ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، گفت: استان سیستان و بلوچستان الگوی وحدت برای همگان است.
کد خبر: ۹۴۱۷۷۷۲
|
۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
تمرکز دشمن به استان نشان از ظرفیت ها و پتانسیلِ موثر برای انقلاب و کشور دارد

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، حجت الاسلام والمسلمین عباس گرزین در قالب کاروان تجلیل از پرچمداران و پیشگامان وحدت در سفری به سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما، افزود:نگاهی که ما به سیستان وبلوچستان با توجه به شرایط خاص آن داریم، این خطه پهناور، استانی حماسه خیز، ‏غیور خیز و مقاوم خیز است .

وی با اشاره به اینکه این استان طولانی ترین مرزهای کشور را دارا بوده و در عین حال قانع ترین و فداکارترین ‏مردم را در مقابل هجمه ها و سختی ها و مشکلات دارد، گفت: سیستان و بلوچستان در دوران دفاع مقدس، بعد از کرمان بیشترین نقش را ایفا کرده و حاج قاسم سلیمانی به ‏رزمندان آن تکیه و نگاه خاص و ویژه ای داشته است.

وی اضافه کرد : این استان، نوجوانترین شهید دفاع مقدس را داشته و رهبر معظم انقلاب، سال ها در آن ‏زندگی کرده و از این خطه و از مهمان پذیری، ایثار و خونگرمی آنها ‏فراوان یاد می کنند.

این مسئول گفت: سطح حفظ مناسک دینی، حجاب و موارد دینی در این خطه نسبت به سایر استان ها بالاتر ‏است و این پتانسیل ها و ظرفیت ها نشان می دهد که سیستان وبلوچستان ریشه تاریخی، دینی، ‏قومی و دیرینه ای دارد و هم اینک شرایط و بستر مناسبی دارد تا با توجه به شرایط زیستی، ‏استان نمونه کشور از جنبه های مختلف باشد که امید می رود با همت مردم و جوانان استان ‏و حمایت مسئولین، شاهد به اوج رسیدن این استان باشیم.

وی اظهار کرد: مردم سیستان وبلوچستان با توجه به سابقه تاریخی و زیست برادرانه در کنارهم، در طول ‏تاریخ نشان داده‌اند فهم بسیار بالایی در شناخت دین و زندگی مشترک در کنار هم دارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: ‏برادران شیعه‌وسنی سالیان متمادی، زیست برادرانه و مسالمت‌آمیز همراه با اخوت، فداکاری، ‏ایثار گری و نگاه مهربانانه دارند و این موضوع به خودی خود یک الگو است، دشمن نمی‌خواهد این‌ها الگو باشند و ‏از این زندگی مسالمت آمیز و برادرانه واهمه دارند که تبدیل به الگوی ملی در جهان اسلام شود، ‏از این‌رو درصدد ضربه به این موضوع مهم هستند.

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت های موجود در بین شیعه و سنی و حفاظتی که از مرزها توسط این افراد ‏انجام می‌شود، تمام این اقدامات نشان از دوست‌داری این کشور نزد مردم دارد و با سم‌پاشی ‏دشمنان علیه تقریب و وحدت اصیلی که اسلام، انقلاب و امامین انقلاب آن را ‏هدایت می کنند، هم‌خوانی ندارد.‏

وی در ادامه سیستان و بلوچستان را الگوی وحدت برای همگان عنوان کرد و گفت: حسن سلوکی که بین برادران شیعه و ‏سنی و پتانسیل ها و ظرفیت هایی که در این استان وجود دارد شیرین است.


وی اضافه کرد: ضریب دادن به اختلافات و مشکلات و سواستفاده از آنها، بیشتر با هدف تخریب پایه‌های ‏امنیتی، اقتصادی، اخلاقی، اجتماعی و دینی مردم شکل می‌گیرد.

گرزین تاکید کرد: دشمن بر روی پایه های ‏اخلاق و تضعیف مردم به ویژه در این استان ها ورود کرده تا از این طریق به اهداف خود ‏برسد، این حرکت و تمرکز دشمنان به این استان، نشان از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود ‏در این استان است وگرنه در جایی که برای دشمن خطرناک نباشد، در آنجا سرمایه‌گذاری ‏نمی‌کند.

وی تصریح کرد: تمرکز دشمن به سیستان وبلوچستان، نشان از ظرفیت‌ها و پتانسیل های سیستان ‏وبلوچستان برای انقلاب و کشور است، یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های موجود در استان برای رشد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مرز ‏است، مرز بهترین و طلایی ترین فرصت رشد این استان از جنبه های مختلف محسوب می شود تا ‏استعداد های انسانی، معادن و غیره رشد یابند و در کشور برای تاثیر گذاری در واردات، صادرات، ‏امنیت پایدار، پیمان اخوت با همسایگان باشد.

وی اضافه کرد: جغرافیا و منابع طبیعی این استان و استعدادهای مردمی موجود در آن، ظرفیت دیگر این خطه پهناور ‏است.

این مسئول گفت: این استان دارای مردمی مقاوم، میدانی، جهادی و حماسی است که با بهره گیری از این ظرفیت ها می توان اقدامات بی ‏نظیری انجام داد و با یک طرح راهبردی کلان و با تکیه بر ظرفیت جوانان استان را ‏متحول کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات