خبرهای داغ:

شهید مهدی باکری در جبهه های نبرد حضور دائمی داشت

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه گفت: شهید مهدی باکری حضور دائمی و مستمر در جبهه های نبرد داشت.
کد خبر: ۹۴۱۷۸۴۶
|
۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳

قهرمان عیوضلو امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، ضمن اینکه فرا رسیدن سالگرد عملیات خیبر و بدر و گرامیداشت یادوخاطره سرداران شهید حمید باکری جانشین لشگر 31 عاشورا  و شهید مهدی باکری فرمانده لشگر 31 عاشورا را یادآوری کرد، بیان داشت: شهید مهدی باکری در جبهه های نبرد حضور دائمی داشت و هیچ وقت نبرد را ترک نکرد.

«وی ادامه داد: شهید آقاحمید باکری حضور دائمی در جبهه های نبرد داشت و مبارزه با صدام متجاوز را از عملیات فتح المبین شروع کرد، استقامت او و تدبیرش در مقابل صدامیان، همیشه برای یارانش الگو بود. با خونسردی زیادی که داشت همیشه فرماندهان زیر دستش را به استقامت و تحمل صحنه های نبرد تشویق می کرد و به آنها می آموخت که چگونه با دستان خالی از امکانات در مقابل دشمنی که سراپا پوشیده از زره و پیشرفته ترین امکانات جنگی است فقط با اتکا به ایمان خود می توانند بجنگند.

این مسئول گفت: حمید باکری بالاخره در عملیات خیبر با اولین گروه پیشتاز که قبل از شروع عملیات مخفیانه در عمق دشمن پیاده شدند، توانستند مراکز حساس نظامی را به تصرف درآورده و کنترل منطقه را در دست داشته باشند، در ساعت 11 شب چهارشنه 3 اسفندماه سال 62  شروع عملیات خیبر بود که حمید با بی سیم خبر تصرف پل مجنون در عمق 60 کیلومتر را اطلاع داد. پاتک سنگین دشمن در عملیات خیبر آغاز شد و با توجه به این که دشمن با نیروهای بسیاری در منطقه حاضر شد، نیروهای کمکی نتواستند به کمک آقا حمید برسند و حمید باکری با چند نفر نیروی کم که به گفته همرزمانش کمتر از 10 نفر بود هرچه در توان داشت به کار گرفت تا در برابر دشمن بعثی بایستد و اجازه ندهد دشمن پل را تصرف کند. تصرف پل توسط دشمن برابر بود با شکست کامل در عملیات خیبر. حمید باکری عاقبت با سه روز جنگ شجاعانه در مقابل انبوه نیروهای دشمن با قلبی پر از ایمان و عشق به شهادت رسید.

عیوضلو ادامه داد: بعد از شهادت  آقاحمید، رزمنده ها خواسته بودند پیکر حمید را به کانال منتقل کنند که شهید مهدی باکری اجازه نمی دهد و می گوید: «یا همه یا هیچ کس، اولویت با زخمی هاست» اول بقیه شهدا را بیاورید!. پیکر حمید باکری همان جا ماند و دیگر برنگشت. پیکر برادرش علی باکری را هم ساواک تحویل نداد ، یک سال بعد از شهادت آقا حمید،  شهید مهدی  باکری این فرمانده دلاور در عملیات بدر در تاریخ 25/11/63، به خاطر شرایط حساس عملیات، طبق معمول، به خطرناك ترین صحنه‌های كارزار وارد شد و در حالی كه رزمندگان لشكر را در شرق دجله از نزدیك هدایت می كرد، تلاش می‌نمود تا مواضع تصرف شده را در مقابل پاتك های دشمن تثبیت کند، كه در نبردی دلیرانه، براثر اصابت تیر مستقیم مزدوران عراقی، ندای حق را لبیك گفت و به لقای معشوق نایل گردید.

وی گفت: هنگامی كه پیكر مطهرش را از طریق آب های هورالعظیم انتقال می‌دادند، قایق حامل پیكر وی، مورد هدف آرپی‌جی دشمن قرار گرفت و قطره ناب وجودش به دریا پیوست.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار