برادرانی که از دروازه «خیبر» به بهشت رسیدند

تبریز- شهیدان «احمد اوغلی» برادرانی هستند که پس از حضور در عملیات بزرگ «خیبر» در یک روز به شهادت نائل رسیدند.
کد خبر: ۹۴۱۷۹۴۳
|
۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، عملیات خیبر که از ۳ الی ۲۲ اسفند سال ۱۳۶۲در منطقه هورالعظیم و زید انجام شد، یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌های نظامی ایران در طول دفاع مقدس به شمار می‌رود که با موفقیت نسبی کشورمان از جمله با تصرف جزایر مجنون به پایان رسید. در جریان این عملیات گسترده، تعداد زیادی از رزمندگان دلیر و شجاع ایرانی از جمله فرماندهانی همچون «ابراهیم همت»، «حمید باکری» و «مرتضی یاغچیان» پس از رشادت‌های بسیار به شهادت رسیدند.

شهیدان «مجید و مرتضی احمد اوغلی» برادرانی بودند که پس از بارها حضور در جبهه، در همین عملیات در یک روز به مقام رفیع شهادت نائل شدند.

«مجید احمد اوغلی» در سال ۱۳۴۱ و برادر کوچک‌ترش «مرتضی» در سال ۱۳۴۸ در تبریز متولد شدند. این دو برادر زیر نظر پدر و مادر بزرگوارشان با مبانی دین اسلام و مبارزات امام خمینی آشنا شدند.

«مجید» در سال ۱۳۵۹ دیپلمش را گرفت و در حالی که علاقه‌ی زیادی به تحصیل در حوزه علمیه داشت، با شروع جنگ تحمیلی به عضویت سپاه در آمد و در ابتدا فرمانده سپاه «سردرود» شد.

«مرتضی» نیز هنگامی که هنوز در مدرسه مشغول تحصیل بود، درس را نیمه‌کاره گذاشت و راهی جبهه شد.

«مجید» بیش‌تر عمرش را در جبهه‌ها سپری کرد؛ بطوری که در عملیات‌‎های فتح المبين، بیت المقدس، طريق القدس، رمضان و والفجر ۱، ۲ و ۴ شرکت داشت. «مرتضی» هم در عملیات والفجر ۴ شرکت کرد و از دو ناحیه ی ابرو و کمر مجروح شد.

عملیات خیبر، آخرین میدان دلیری‌های این دو برادر بود. «مجید» در جریان این عملیات فرماندهی «گروهان ماموریت بدون بازگشت» را برعهده داشت. بالاخره پس از حماسه آفرینی‌های ماندگار، «مجید» ۲۱ ساله و «مرتضی» ۱۴ ساله، در جزیره‌ی مجنون به تاریخ  اسفند ۱۳۶۲ به خیل شهدا پیوستند.

ارسال نظرات