خبرهای داغ:
تحلیل سیاسی بسیج/فروپاشی هژمونی قدرت ناتو و غرب و سقوط اسرائیل

ژنرال های ارتش سرخ گنجینه پوتین

ژنرال های شوروی سابق که در ارتش سرخ کار می کردند امروز مغز اطلاعاتی پوتین برای انهدام اوکراین هستند.
کد خبر: ۹۴۱۸۰۳۲
|
۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳

ژنرال‌های بازنشسته روس که زبان و ارتش سرخ بودند و در اوکراین به عنوان فرماندهان برجسته نظامی دوران خدمت را طی کردند امروز به عنوان مشاوران برجسته در کنار ولادمیر پوتین قرار دارند. ژنرال هایی که اوکراین را به مانند کف دست می شناسند و می توانند با دادن آمار و اطلاعات درست از وضعیت نظامی و انبارهای مهمات پایگاه‌های اوکراین پیروزی را با سرعت هرچه بیشتر برای ارتش روسیه رقم بزنند.

پوتین با دارا بودن اطلاعات کامل از استعداد نظامی اوکراین با اشراف کامل وارد عرصه این جنگ شده است. چین برای حمله نظامی به تایوان منتظر بازخورد واکنش غرب در تقابل با روسیه است.

آمریکا اوکراین را در بحبوحه بحران رها کرد و امروز اروپا و آمریکا تنها نظاره‌گر ویرانی اوکراین توسط ارتش روسیه هستند. به نظر می‌رسد در مواجهه چین و تایوان آمریکا این رفتار را برای بار دیگر تکرار کند تا متحدان آمریکا و اروپا متوجه خیانت این طیف به همنوعان و دوستان خویش باشند. جمهوری اسلامی ایران باید بداند هر چقدر اروپا و آمریکا در موضع ضعف قرار گیرد و از گسترش ناتو جلوگیری کند به منزله قوی تر شدن ایران در مواجهه با تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا ست.

ایران می‌تواند با تضعیف آمریکا و اروپا گذر از بحران تحریم را تجربه کند و به عنوان یک قدرت که تمام مولفه های تنبیهی آمریکا را با قدرت و تاب آوری بالا پاسخ داده است در منطقه و دنیا به عنوان در جایگاه یک قدرت نوظهور مطرح شود. ایران کشوری است که در غرب آسیا قرار دارد و نقطه کانونی بحران و جنگ های بسیاری در این منطقه را تجربه کرده است.

اینک می توان به شکست و فرار آمریکا از منطقه غرب آسیا که امروز در اوکراین، مولداوی، رومانی، بلغارستان و برخی کشورهای حوزه اروپای شرقی اشاره کرد که پایگاه های نظامی خود را از دست داده است و روسیه قدرتمندانه به سمت اروپای شرقی و غربی پیش می‌رود. اگر پوتین بتواند در مرحله بعدی وارد فاز نظامی با لهستان شود و کشورهایی مانند مولداوی، استونی، لتونی و برخی کشورهای اروپای شرقی که عضو ناتو شدند را متقاعد به خروج از ناتو کند،پایان سلطه آمریکا در اروپا و غرب آسیا و آسیا رقم خواهد خورد. فروپاشی هژمونی قدرت ناتو و غرب منجر به فروپاشی و سقوط اسرائیل خواهد شد.

اروپا و آمریکا قدرت محافظت و مراقبت از اسرائیل را از دست خواهند داد که به منزله پیروزی برای جبهه مقاومت خواهد بود. جنگ در اوکراین در حقیقت جنگ بین روسیه و اوکراین نیست بلکه تقابل بین هژمونی شرق و غرب است. شرق که بعد از فروپاشی شوروی سابق خود را بازیابی کرده است امروز به عنوان قدرت نوظهور در زمینه اقتصادی و نظامی وارد فاز منازعه با اروپا و آمریکا شده است.

ناتو بزرگترین ابزار تهدید امنیت کشورهای نوظهور شرق با نزدیک شدن به مرزها و راه اندازی جنگ سعی در مهار رشد قدرت های نوظهور منطقه دارد، ولادیمیر پوتین به راحتی در قزاقستان با سرکوب مخالفان دولت توانست از نقشه ناتو و آمریکا در قزاقستان جلوگیری کند.

انتهای پیام/۱۰۰۲

ارسال نظرات
پر بیننده ها