کارشناس سیاسی؛

روسیه _ اوکراین؛ نبرد در قلمرو تاریخ...

کارشناس مسائل سیاسی: جنگ روسیه _ اوکراین/ بایداز تاریخ درس بگیریم، غرب هرگز متحد وفا داری نخواهد بود.
کد خبر: ۹۴۱۸۱۱۱
|
۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ محمد رضا عسکری ارمندی کارشناس مسائل سیاسی پیرامون درگیری اخیر روسیه و اوکراین در یادداشتی با عنوان روسیه _ اوکراین نبرد در قلمرو تاریخ و با اشاره به اینکه باید از تاریخ درس بگیریم غرب هرگز متحد وفا داری نخواهد بود نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم

اگر چه در معادلات سخت جهانی همیشه بلوف سیاسی پیش از هر سلاحی توسط رهبران جهانی بکار می رود اما ظاهرا پوتین چندان علاقه ای به این بلوف زدن ها ندارد و با حمله همه جانبه به اوکراین در عمل این را به اثبات رسانده است.

در این یادداشت قصد ندارم از پوتین، روسیه یا اوکراین دفاع کنم، بلکه با نگاهی واقع بینانه می خواهیم درسی از تاریخ را مرور کنیم و این فرمایش معنی دار رهبر فرزانه انقلاب اسلامی که "غرب و آمریکا غیر قابل اعتماد است"، البته حکایت این روزهای اوکراین است و درسی برای غرب زده های داخلی که هرگز از وقایع ۱۳۲۰، کودتا علیه مصدق ۱۳۳۲، حمایت از صدام برای جنایات جنگی بر علیه مردم ایران ۱۳۵۹، ترور دانشمندان، سرداران و مقامات عالی رتبه از ۱۳۵۷ تا ۱۴۰۰، عبرت نگرفتند و همچنان بهشت گمشده خود را آمریکا و جهان غرب می دانند ، امروز بار دیگر می بینند تاریخ تکرار شده اما این بار در اوکراین نگون بخت که با اعتماد به آمریکا و غرب خود را خلع سلاح هسته ای کرد.

سخنان اخیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین دقیقا تاریخ را تکرار کرد به این چند جمله دقت کنید:

زلنسکی: ما را تنها گذاشتند!

من از آنها می پرسم با ما هستید؟

آنها می گویند با ما هستند اما حاضر نیستند ما را در ائتلاف نظامی [ناتو] ببرند.

همه آنها می ترسند...

این چند جمله اثبات می کند غرب و آمریکا هرگز متحدین وفا داری نبودند، بزدل های کرواتی که همیشه در حساس ترین لحظات تاریخی، استاد خالی کردن پشت متحد خود هستند،  امروز اوکراین باید بیاد آورد زمانی که توان دفاعی کشور خود را به لبخند دهن دریده های آمریکایی و غربی، دست زدن های طولانی کت و شلوار پوشیده های کروات رنگی که ایستاده اقدام اوکراینی ها را پیام‌صلح می دانستند در حالی که همه این نمایش ها برای بی دفاع کردن یک کشور و چپاول هزاران کلاهک هسته ای اوکراینی ها بود.

اوکراینی ها جنگ را در معاهده بوداپست  ۱۹۹۴ باختند، همان سالی که اعتماد به غرب و آمریکا را رمز اقتدار و آینده روشن خود دانستند و همراهی با ناتو و غرب را مسیر موفقیت اوکراین شناختند در حالی که سیاست فیلم نیست که زلنسکی هنرپیشه نقش طنز گونه خود را بازی کند.

حمله روسیه به اوکراین بی دفاع عبرتی است برای غرب زده های داخلی که قهوه به دست آمریکا را بهترین دوست و خلع سلاح کشور به خصوص توان موشکی را راه حل پیشرفت می دانند و عده ای ساده لوح نیز در کمال بی سوادی معتقدند ساخت موشک هزینه زیادی دارد و باعث عقب ماندگی می شود.

انقلاب اسلامی‌ علمدار شعار نه شرقی و نه غربی بوده و امامین انقلابی همیشه بر این سیاست تاکید کردند و قطعا با افزایش چند برابری توان موشکی، توان دفاعی کشور را بیمه خواهند کرد و چه زیبا فرمود مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)؛ " قدرت دفاعی کشور قابل مذاکره نیست...!" پیشنهاد می کنم مسئولین هر شهر و روستایی این جمله را بر تمام دیوارها و بیلبوردها بنویسند تا همه ی دنیا بداند جمهوری اسلامی ایران بر سر توان دفاعی خود با هیچ کشوری تعارف ندارد.

در پایان جهت اینکه مهر تاییدی باشد بر مطالب بالا شما رو دعوت می کنم به مطالعه چند خطی از کاستنکو معروف...

"یوری  کاستنکو" سیاستمدار معروف اوکراینی در کتاب " اوکراین و خلع سلاح هسته ای" چنین نوشته است: " همه ما (اوکراینی ها) فریب خوردیم و برای آن معاهده دست زدیم، بنابراین همه ما مقصریم. خلع سلاح هسته ای با توافق و کف و سوت ملت اوکراین و با حمایت رسانه ای و تبلیغاتی انجام شد.

اما اکنون مشخص شد که آن ارزیابی ها کاملا اشتباه بوده است، گویی اوکراین، عراق دوم شده که نظام آن با تهاجمی بین المللی سرنگون شد.

ارسال نظرات