خبرهای داغ:

آمادگی بخش بسطام برای میزبانی شایسته از مسافران نوروزی در بهار ۱۴۰۱

شاهرود_اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر بخش بسطام با حضور علی باقری، بخشدار بسطام با مشارکت کلیه مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی و همینطور دهیاران بخش برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۱۸۳۹۲
|
۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، اولین جلسه هماهنگی خدمات سفر برای نوروز ۱۴۰۱ با حضور بخشدار بسطام، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شاهرود، نمایندگان شهرداری‌ها و شورا‌های اسلامی شهر‌های بسطام، مجن و کلاته خیج، مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی و دهیاران بخش بسطام به منظور آمادگی و هماهنگی خدمات سفر در شهر بسطام برگزار شد.
بخشدار بسطام در  این جلسه با اشاره به اینکه بخش بسطام، نگین گردشگری استان بوده؛ افزود: می‌بایست کلیه دستگاه‌های اجرایی با آسیب سنجی این ایام و برنامه ریزی مطلوب، نسبت به ارائه خدمات شایسته به مسافرین نوروزی همت بیشتری داشته باشند.
علی باقری ضمن یادکردن از شرایط کرونایی حاکم بر کشور و لزوم رعایت پروتکل‌ها در تدوین برنامه ها، گفت: با توجه به اینکه در شرایط فعلی ممنوعیتی برای سفر‌های نوروزی اعلام نشده است، افزایش حجم مسافرت‌ها امری طبیعی است و ستاد خدمات سفر تا زمان اعلام دقیق شرایط سفر‌های نوروزی باید با قوت وظایف خود را انجام دهد و از مدیران دستگاه‌های اجرایی درخواست میشود، بطور منظم گزارش خود را ارسال، تا با پایش درست از همه مسائل بتوانیم به بهترین شکل پذیرا گردشگران و مسافران باشیم.
او گفت: مجموعه شهرداری‌های بخش باید برای فضاسازی شهر، برنامه‌ریزی خاصی را داشته باشند چرا که این موارد حال و هوای مردم را تغییر می‌دهد، البته باید به بحث‌های محتوایی نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم.  
بخشدار بسطام در ادامه گفت: مباحث امنیتی و انتظامی باید مورد توجه جدی دستگاه‌های متولی باشد و کشیک‌ها و امور کنترلی باید قبل از ایام عید و در ایام عید تشدید شود، بخشی از این کار بر عهده نیروی انتظامی و بخش دیگر توسط راهور انجام می‌شود، به علاوه پایگاه‌های شبانه‌روزی اورژانس، هلال‌احمر با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز باید برپا باشند و ستاد مدیریت بحران از چند روز مانده به عید باید در حالت آماده‌باش قرار گیرند.  
باقری همچنین با تاکید بر لزوم حساسیت دستگاه‌های اجرایی نسبت به همه گیری ویروس کرونا، خواستار تشدید نظارت‌ها و برخورد جدی با تاسیسات متخلف شد و بیان کرد: ایام نوروز ۱۴۰۱ بهترین فرصت برای جبران آسیب‌های اقتصادی ناشی از کرونا طی دو سال گذشته و مطرح کردن ظرفیت‌های بخش بسطام در سطح کشور است که قطعا باید همراه با برنامه ریزی و نظم اجرایی شود.
حمیدرضا حسنی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شاهرود پس از تشریح وظایف و ظرفیت‌های موجود در بخش بسطام خاطرنشان کرد: به منظور حمایت از واحد‌های اقامتی مجاز می‌بایست گشت‌های کنترلی و نظارتی در سطح بخش افزایش یافته و دهیاران نیز با مشارکت در این بخش، نسبت به ساماندهی خدمات اقامتی و پذیرایی در واحد‌های بومگردی و خانه مسافرها، همراهی حداکثری داشته باشند.
او تاکید کرد: توقع داریم آموزش و پرورش نیز به جهت حمایت از واحد‌های مجاز اقامتی در حوزه اسکان مسافرین، صرفاً با حصول شرایط بحرانی، خدمات اقامتی را به مسافرین نوروزی ارائه نماید.
شایان ذکر است نوروز ۱۴۰۱ به عنوان اولین بهار طبیعت در سده پانزدهم خورشیدی با کاهش نگرانی‌ها نسبت به اپیدمی ویروس کرونا همراه بوده و پیش بینی‌ها حاکی از افزایش سفر‌ها نسبت به دو سال گذشته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار