خبرهای داغ:

کافه معرفت و فلسفه اخلاق خواهران روستای جوزدان منطقه براآن شمالی

پایگاه مقاومت بسیج شهدای روستای جوزدان منطقه براآن شمالی جلسه ای با موضوع کافه معرفت و فلسفه اخلاق را با حضور خواهران این روستا برگزار نمود.
کد خبر: ۹۴۱۸۶۱۸
|
۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از ناحیه مقاومت بسیج سپاه امام علی علیه السلام ؛ جلسه کافه معرفت و فلسفه اخلاق ویژه خواهران روستای جوزدان منطقه براآن شمالی به میزبانی پایگاه مقاومت بسیج شهدای این روستا وبا سخنرانی حجت الاسلام رحیمی برگزار شد.

حجت الاسلام رحیمی گفت : معرفت شناسي يکي از بنيادي ترين دانش هاست که پيش از بررسي مسايل علوم مختلف به آن نيازمنديم اما گاهي پيوند خاصي بين مسايل معرفت شناسي و دانش هاي ديگر برقرار مي شود که اخلاق باور بيانگر يکي از آنهاست.

ایشان تصریح نمود : در قرآن بیش از ۳۰۰ آیه در مورد معرفت شناسی وجود دارد، واژه ها، اصطلاحات و روایت های اختصاصی معرفت شناسی در قرآن دیده می شود. این ویژگی ها ما را به تمایزات مبنایی معرفت شناسی قرآن می رساند.

ودر ادامه افزود : زمانی که در سوره مبارکه حمد خداوند می فرماید: اهْدِنَا الصرَط الْمُستَقِیمَ تقسیم بندی سه گانه ای را در مورد انسان ها می بینیم؛ اولین شاخصه برای این تقسیم بندی و معرفی مومنان در برابر کافران ریشه در معرفت شناسی قرآن دارد.

 

ارسال نظرات