خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود:

طول کشیدن بیش از حد مذاکرات و امتیاز دادن معنایی ندارد

شاهرود_ امام جمعه شاهرود با اشاره به مذاکرات وین گفت: مردم در این زمینه از دولت پشتیانی می‌کنند، اما طول کشیدن بیش از حد مذاکرات و امتیاز دادن معنایی ندارد.
کد خبر: ۹۴۱۸۸۶۳
|
۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱

طول کشیدن بیش از حد مذاکرات و امتیاز دادن معنایی نداردبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در روز عید مبعث اظهار کرد: اگر به تمدن آمریکا نگاهی داشته باشیم متوجه می‌شویم از شرقی‌ترین تا غربی‌ترین نقطه زمین، این کشور در هر بحران زیستی، انسانی، نظامی و امنیتی حضور دارد.
امام جمعه شاهرود گفت: موضع ایران نسبت به جنگ در هر کجای جهان ثابت است، اما محکومیت جنگ اوکراین نباید سبب ترویج غرب‌گرایی از سوی عده‌ای در جامعه شود.
او با بیان اینکه فرمایش رهبر معظم انقلاب کلیدی برای درست قضاوت کردن است، افزود: در موضوع اوکراین ایشان فرمودند ما جنگ، کشتار و تخریب زیرساخت‌های یک کشور را در هر کجای جهان محکوم می‌کنیم، اما نکته مهم‌تر این است که ریشه این بحران کجا است.
امام جمعه شاهرود تأکید کرد: این موضوع را نباید نادیده گرفت که آمریکایی‌ها در انتخابات، اقتصاد و مساله هسته‌ای اوکراین دخالت کردند و اکنون هم زیاده طلبی غربی‌ها زمینه ساز این بحران است.
امینی ادامه داد: آن‌هایی که امروز نسبت به جنگ اوکراین واکنش نشان می‌دهند چرا در هشت سال جنگ یمن هیچ کاری نکردند؟ چه تفاوتی بین یمن و اوکراین است؟ مگر یمنی‌ها انسان نیستند و محاصره نشدند؟ چرا یک بار فوتبال را به خاطر یمن تعطیل نکردند؟ چرا یک بار اعضای شورای امنیت این‌گونه دور هم جمع نشدند؟
او با اشاره به عبرت‌های جنگ اوکراین در کلام رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: غربی‌ها هیچ وقت وفادار نبودند و پشتیبانی آنان از مزدورانشان یک سراب است که نمونه آن را در ماجرای افغانستان و اوکراین می‌بینیم.
امام جمعه شاهرود اضافه کرد: عبرت دیگر این است که معلوم شد هر دولتی که پشتوانه اش مردم باشد به این زودی آسیب پذیر نیست.
امینی در بخش دیگر صحبت‌های خود به مذاکرات وین هم اشاره‌ای داشت و گفت: مردم در این زمینه از دولت پشتیانی می‌کنند، اما طول کشیدن بیش از حد مذاکرات و امتیاز دادن معنایی ندارد.
او هم‌چنین با اشاره به عادی سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی یادآور شد: جعلی بودن این رژیم از جمله مسائل کلیدی مسلمانان است و هر کشوری که این آرمان را زیر پا بگذارد ننگش در تاریخ ماندگار می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار