امام جمعه قرچک:

ریشه بحران در اوکراین از سیاست های آمریکاست

امام جمعه قرچک گفت: ریشه بحران در اوکراین مثل همه جای دنیا ، رژیم بحران ساز و بحران زیست آمریکاست.
کد خبر: ۹۴۱۸۸۶۸
|
۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک در خطبه های نماز جمعه این شهرستان پس از دعوت خود و همگان به تقوای الهی با اشاره به دعای امام سجاد (ع) در ماه شعبان اظهار داشت : تمام مناسبتها نورانی ماههای ویژه خداوند انجام اعمال عبادی ، برای کسب مقام معنوی دل است ، قلب سلیم و نورانی است ، عقل سلیم که مایه سعادت است محصول قلب سلیم است خوشا به حال انسانی که دارای عقل سلیم و قلب سلیم است.

وی گفت : این ماه عزیز شعبان ماه تقسیم روزی مؤمنین است پیامبر فرمودند: رزق و روی های مؤمنین در این ماه قسمت می شود و مومنین هم کار خدایی می کنند ، رزق مؤمنین ویژه است زیبا ترین راه تزکیه و بدست آوردن قلب سلیم ، انفاق و احسان است ، سه عمل تزکیه کنار هم آمده است.

امام جمعه قرچک ضمن تبریک اعیاد شعبانیه میلاد حضرت امام حسین (ع) و روزپاسدار ، میلاد قمر بنی هاشم (ع) و میلاد با سعادت امام زین العابدین (ع ) بیان کرد : حضرت آقا چه زیبا تعریف و ترسیم فرمودند: آنچه همواره بعنوان نقطه روشن و مثبت در مجموعه عملکرد سپاه از آغاز تا امروز هست : تصمیم آگاهانه ، تحلیل درست ، اقدام شایسته.

وی خاطرنشان کرد : آنچه دشمن را عصبانی کرده است و به زانو درآورده است همین شاخصه های سازنده است که حضرت آقا فرمودند: حفظ کامل شاکله معنوی سپاه :تشخیص واقعیات امروز ، پیش بینی تحولات آینده را امکان پذیر می سازد. (معنویت ، معنویت ، معنویت)

امام جمعه قرچک تصریح کرد : مأموریت اصلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طول تاریخ انقلاب ، حفظ و حراست از ارزشهای انقلاب ودفاع از خط ولایت و رهبری بوده است.

وی افزود : در نظر دشمنان مخصوصا استکبار جهانی ، سپاه شد آهن پولادین انقلاب و ولایت است، بزرگترین سرمایه نظام اسلامی ماست.

حجت الاسلام اسماعیلی در خصوص هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی که یادگار گران سنگ شهیدان رجایی و باهنر بوده است عنوان کرد : تعلیم بدون تربیت ، حیات وحش درست می کند که در غرب درست کرده است ، دیگر اخلاق و سعادت معنی ندارد ساخت ویروس کرونا محصول تعلیم بدون تربیت است که اگر بشریت توان داشته باشد آن مغز ها را باید در آتش غضب بسوزاند ولی بسزایشان می رسند ، دنیای امروز از تعلیم بدون تربیت زجر می برد، تربیت اسلامی خروجی و نتیجه اش جامعه سالم ، خانواده سالم ، مدیر سالم ، استاد سالم ، پزشک و مهندس سالم ، کاسب و کارگر سالم است. خود انقلاب اسلامی ما محصول قیام و غیرت تربیت شدگان مکتب قرآن و عترت بوده است ، شهدای گرانقدری چون شهید خرازی ، شهید همت ، که ایام سالگرد شهادت آن عزیزان است محصول تربیت قرآنی است.

امام جمعه در خصوص برجام تشریح کرد : مسئله برجام و مذاکرات تقریبا تمام شده است با پافشاری تیم مذاکره ما بر سر اصول و بسته پیشنهادی عزتمند اگر پذیرفته شود ما پیروز میدانیم ، اگر هم نشود باز ما پیروز میدانیم چون بر سر آرمانهایمان معامله نکردیم ، ظاهرا زیاده خواهیهایشان عقب نشینی کردند.

اسماعیلی در خصوص حمله به اکراین با اشاره به موضع گیری درست و سخنان حکیمانه رهبر انقلاب عنوان کرد : حمله به اکراین بسیار قابل توجه افکار عمومی و سیاستمداران جهان بود اولاً مخالف با جنگ و تجاوز هستیم ، تمامیت ارضی همه کشورها را به رسمیت می شناسیم ، اگر هم اختلافی هست باید با روشهای گفتگو و صلح آمیز حل شود ، و از طرفی ریشه بحران در اکراین مثل همه جای دنیا ، رژیم بحران ساز و بحران زیست آمریکاست.

امام جمعه قرچک در پایان تاکید کرد : این موضع ، موضع بی طرفی فعال گفته می شود ، کاملاً هوشمندانه و برمبنای اصول اساسی سیاست خارجی ، بیش از ۲۰۰ سال است که رژیم آمریکا با بحران است ، در این دویست سال ۳۰۰ میلیون قربانی و صد ها میلیون مجروح و آواره به همراه داشته تا سیاست خودش را عملی کند ، همه جا را نا امن کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار