خبرهای داغ:

مراسم جشن ولادت امام حسین (علیه السلام) و روز پاسدار درناحیه مقاومت بسیج فردوس برگزار شد

به مناسبت میلاد باسعادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام)و روز پاسدار مراسم جشن با حضور پاسداران و مسئولین ناحیه مقاومت بسیج فردوس در حسینیه ثارالله این ناحیه برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۱۹۰۰۷
|
۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از شهرستان فردوس به مناسبت میلاد باسعادت امام حسین (علیه السلام)و روز پاسدار مراسم جشن در حسینیه ثارالله ناحیه مقاومت بسیج سپاه فردوس برگزار شد.

حجت الاسلام ارمغان مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در ناحیه فردوس در این مراسم گفت به روز سوم ماه شعبان سال چهارم هجرت، دومین فرزند برومند حضرت على (علیه السلام )و فاطمه(سلام الله علیها )، كه درود خدا بر ایشان باد، در خانه‏ ى وحى و ولایت، چشم به جهان گشود.

وی افزود چون خبر ولادتش به پیامبر گرامى اسلام (صلی الله علیه و اله) رسید، به خانه‏ ى حضرت على(علیه السلام ) و فاطمه (سلام الله علیها) آمد و اسماء  را فرمود تا كودكش را بیاورد.اسماء او را در پارچه‏ اى سپید پیچید و خدمت رسول اكرم (صلی الله علیه و اله) برد،آن گرامى به گوش راست او اذان و به گوش چپ او اقامه گفت و در روز اول یا هفتم ولادت با سعادتش، امین وحى الهى، جبرئیل، فرود آمد و گفت:سلام خداوند بر تو باد اى رسول خدا، این نوزاد را به نام ‏پسر كوچك هارون‏ «شبیر» كه به عربى‏«حسین‏» خوانده مى‏شود، نام بگذار. چون على (علیه السلام )) براى تو بسان هارون براى موسى بن عمران است جز آنكه تو خاتم پیغمبران هستى.

وی ادامه داد: و به این ترتیب نام پر عظمت ‏«حسین‏» از جانب پروردگار، براى دومین فرزند فاطمه (سلام الله علیها) انتخاب شد.به روز هفتم ولادتش، فاطمه‏ زهرا (سلام الله علیها) كه سلام خداوند بر او باد، گوسفندى را براى فرزندش به عنوان عقیقه  كشت، و سر آن حضرت را تراشید و هم وزن موى سر او نقره صدقه داد.

درپایان این مراسم مولودی خوانی و تقدیر و تکریم از سربازان نیز انجام گرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها