فرمانده سپاه ثارالله در نشست خبری عنوان کرد:

آبرسانی 340 روستا در سال جاری / راه نجات کشاورزی جنوب کرمان تجاری کردن کشاورزی برای صادرات است

سردار معروفی عنوان کرد: در هر منطقه ای مشکل داشته باشیم مردم محلی راه حل هستند، در بحران مردم محلی را راه حل رفع بحران می دانند.
کد خبر: ۹۴۱۹۰۲۹
|
۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، فرمانده سپاه ثارالله در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان ضمن تبریگ اعیاد شعبانیه  و روز پاسدار اظهار کرد: امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی ایران همان مکتب اسلام را ساری و جاری کرد و سپاه پاسداران برای حفاظت از انقلاب اسلامی و دستاوردهای انقلاب تشکیل شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: رسالت سپاه پاسداران گسترش انقلاب اسلامی ایران بوده و در کنار ماموریت‌های نظامی، ماموریت نرم و فرهنگی هم دارد سپاه صرفاً نظامی نیست

 

سردار معروفی افزود:  سپاه پاسداران، عباس انقلاب است و اعتقاد داریم اگر دشمن بخواهد به خیمه‌گاه امام و انقلاب برسد باید از عباس بن علی (ع) عبور کند.

 

این مقام مسئول ادامه داد:برای خدمت به مردم هیچ خط‌کش سیاسی نداریم  از هیچ کس اجازه نخواهیم گرفت چرا که مردم را حاکم انقلاب می‌دانیم

 

وی گفت:  مردم ما از چه جناح و گروهی هستند و یا به چه کسی رای می دهند برای ما مهم نیست در رسالت ما خدمت به مردم مکان، لباس و زمان نمی‌شناسد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در خصوص خدمات یک سال گذشته سپاه ثارالله استان کرمان  تاکید کرد: ما در سپاه مجری و سرباز امام خمینی (ره) هستیم و فرمایشات حضرت آقا را اجرا کردیم.

این مقام مسئول افزود: حدود هزار و 200 روستای استان کرمان مشکل کمبود آب شرب دارند و برخی از آنها با تانکر آبرسانی می‌شود ما در مراحل مختلف و در هر مرحله به 63 روستا به نیت سن مبارک حاج قاسم آبرسانی کردیم

ادامه داد:  از ابتدای سال جاری  340 روستا که با اعتبار بیش از 840 میلیارد تومان آبرسانی و  852 کیلومتر لوله‌گذاری انجام شده و کانال ایجاد کردیم به فضل خداوند 170 هزار نفر تا سوم خرداد سال آینده در استان کرمان از نعمت آب شرب برخوردار خواهند شد.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه با آبرسانی به این مناطق، مشکل بهداشت مردم نیز برطرف می‌شود افزود: تا آب مردم در منطقه‌ای تامین نشود اقدام به مسجدسازی نمی‌کنیم چرا که آب ضرورت طهارت مردم است.

 

این مقام مسئول عنوان کرد: هزار و 746 پروژه عمرانی و محرومیت زدایی با اعتبار 79 میلیارد و 105 میلیون تومان از ابتدای امسال در استان کرمان افتتاح شده و به بهره‌برداری رسیده است.

سردار معروفی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته 259 میلیارد و 119 میلیون تومان کمک‌های مؤمنانه در استان در قالب بسته‌های معیشتی توزیع شده است گفت: هزار و 179 سری جهیزیه بین زوج‌های جوان خانواده‌های نیازمند نیز توزیع شده است.

وی اظهار کرد:دولت با این شرایط سخت اقتصادی امکان انجام دادن تمام کارها را ندارد و ما به کمک دولت آمدیم

 

این مقام مسئول  گفت: در این راستا برای 8 هزار و 742 نفر دوره آموزشی مهارت افزایی در استان برگزار و برای 2 هزار و 872 نفر با اعتبار بیش از 11 میلیارد تومان تسهیلات از طریق بسیج اشتغالزایی شده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه سپاه در سیل جنوب و شرق استان کرمان به کمک مردم شتافت افزود: در فاز اول امدادرسانی به مردم در دستور کار قرار گرفت و قرارگاه‌های سپاه از قبل آمادگی داشتند.

وی با اشاره به اینکه تمام نیروهای سپاه در رده‌های مختلف از هوا و فضا، بهداشت و درمان، تیپ مهندسی و گروه‌های جهادی پای کار آمدند و خدمت‌رسانی به مردم در حوزه‌های مختلف آغاز شد گفت: لایروبی خانه‌های مردم سیل‌زده توسط گروه های جهادی در دستور کار قرار گرفت.

سردار معروفی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور بحث فوریت ادامه سیل‌بند جیرفت تصویب شد که اقدام جهادی خیلی بزرگی بود افزود: راه نجات کشاورزی جنوب استان کرمان، کشاورزی تجاری است.

وی با اشاره به اینکه دولت قبل به حرف ما گوش نکرد اما باید در این دولت مشکل کشاورزان جنوب استان را برطرف کنیم بیان کرد: مشکلات جنوب استان کرمان در بحث کشاورزی بسیار متعدد است و باید برای رفع مشکلات در این زمینه تلاش کنیم نه اینکه بگوییم کشاورزی نکنید خراب می‌شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه دولت باید برای محصولات کشاورزی جنوب بازاریابی کند و این امکان وجود دارد گفت: توسعه همراه با توازن و عدالت اهمیت دارد و ما در شرق استان کرمان در شهرستان‌های ریگان و فهرج هم محرومیت داریم و مردم مشکل دارند.

وی با اشاره به اینکه در زمان بحران باید از مردم محلی کمک گرفت چرا که به منطقه محل سکونت خود آشنا هستند افزود: بعد از سیل تاکنون 61.5 کیلومتر سیل‌بند در منطقه سیل‌زده احداث و 16.5 کیلومتر مسیر رودخانه‌ها در استان کرمان لایروبی شده است.

سردار معروفی با بیان اینکه در 23 نقطه استان طرح کرامت اجرا می‌شود که شش نقطه حاشیه نشین در حاشیه شهر کرمان است ادامه داد: اردوگاه کرامت سپاه فعال است و امسال 580 نفر افراد دارای اعتیاد در این اردوگاه ترک داده شدند و برنامه‌ریزی برای اشتغال آنها با کمک شهرداری کرمان در برنامه است.

وی با عنوان اینکه 3 هزار و 700 گروه جهادی در سامانه سپاه ثبت شدند که تاکنون هزار و 400 گروه جهادی دارای مجوز شدند گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی سند بالادستی نظام است و نباید در حد شعار بماند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه تمام مسئولان استان باید تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند اظهار داشت: گفتمان امامین انقلاب اسلامی و مکتب شهید سلیمانی باید عملیاتی شود.

وی افزود:سپاه از ابتدای کرونا در کنار کادر درمان بوده و خدمت‌رسانی کرده است افزود: راه‌اندازی مراکز واکسیناسیون، راه‌اندازی کارگاه‌های جهادی تولید ماسک و حضور بسیجیان در بیمارستان‌ها در کنار کادر درمان و توزیع بسته‌های معیشتی بین آسیبدیدگان از کرونا بخشی از این خدمات بود که در قالب طرح شهید سلیمانی مقابله با کرونا در استان انجام شد.

سردار معروفی بیان کرد: در یک سال گذشته ۳۰۶ زندانی جرائم غیر عمد با هماهنگی ستاد دیه، قوه قضائیه و مجموعه سپاه آزاد شده اند، همچنین ۲۳۹ هزار ۷۵۹ بسته معیشتی، ۱۱۷۹ سری جهیزیه، ۲۴۸۹ لوازم خانگی و ۱۱۴۳۶ پوشاک و کفش توزیع شده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی مهمترین موضوع آموزش و توانمندسازی در زمینه اشتغال است؛ ۸۷۴۲ نفر توانمندسازی و آموزش داده شده اند و اشتغالزایی ۲۸۷۱ نفر  از طریق صندوق های قرض الحسنه صورت گرفته است.


وی اظهار کرد: امسال ظرف ده روز دو سیل داشتیم که در این راستا سه قرارگاه درجنوب، در شرق و در مرکز استان تشکیل دادیم؛ که سیل همزمان با سالگرد شهید سلیمانی رخ داد و در یک مرحله امداد و نجات بود که غذای گرم توزیع شد، در بحث البسه و پتو به منطقه وارد شد و گروه های جهادی برای لایه روبی خانه ها اعزام شدند.

این مقام مسئول ابراز کرد: در سفر وزیر کشور و رییس جمهور توانستیم حقیقت جنوب را شرح دهیم برای احداث سیل بند که بنا شد ۵۰ درصد دولت ۴۰ درصد بنگاه های اقتصادی استان و ۱۰ درصد سپاه هزینه کند.

سردار معروفی عنوان کرد: راه نجات کشاورزی جنوب کرمان تجاری کردن کشاورزی برای صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس است و اگر برنامه ریزی باشد در جنوب کرمان فقر نداریم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: قرارگاه ساماندهی محرومیت زدایی شرق و جنوب لازم است تا به تناسب ظرفیت های هر منطقه با اولویت محرومیت برطرف شود و باید توازن و مدیریت منابع صورت گیرد.


وی با تأکید بر اینکه در هر منطقه ای مشکل داشته باشیم مردم محلی راه حل هستند، گفت: در بحران مردم محلی را راه حل رفع بحران می دانند.

این مقام مسئول اظهار کرد: بعد از اتمام سیل با اجازه فرماندهی کل سپاه پاسداران همه دستگاه های مهندسی را در منطقه نگه داشتیم؛ شصت و یک و نیم کیلومتر سیل بند و ۱۶ کیلومتر لایه روبی کف رودخانه ها را انجام دادیم و همچنین ما برای ضدعفونی منطقه هم وارد عمل شدیم، بیمارستان صحرایی نیروی زمینی سپاه برای خدمات دهی رایگان به مردم در منطقه حضور داشت.

سردار معروفی با اشاره به اینکه طرح کرامت 23 نقطه از استان کرمان در حال اجرا است که ۶ نقطه در سطح شهر کرمان فعال هستند و خدمات دهی مشاوره صورت می گیرد، عنوان کرد: امسال ۵۸۰ نفر در اردوگاه کرامت از اعتیاد رها شدند و با کمک شهرداری اشتغال آنها حل می شود.


وی با بیان اینکه توسعه و تقویت طرح شهید بهنام محمدی کار مهمی بین مسجد و مدرسه است، افزود: در نظام تربیتی صالحین شبکه تقویتی صالحین ۵۶۲۰ حلقه داریم که در استان فعال است و ۲۴ دارالقرآن را فعال کردیم و ما نظام تربیتی را با قرآن و اهل بیت تعریف می کنیم.

این مقام مسئول ابراز کرد: نباید از موضوعات فرهنگی به دلیل مشکلات اقتصادی غفلت کنیم؛ در دولت سازندگی و اصلاحات به دلیل غفلت در این عرصه ضربه خوردیم؛ برگزاری ۶۵۰۰ یادواره خانگی شهید از جمله کارهای مهم فرهنگی است و ما یادواره شهدا را به راهواره تبدیل کنیم تا یاد و نام آنها زنده شود.

سردار معروفی ابراز کرد: گام دوم انقلاب اسلامی تبدیل به شعار شده و بعد از دو سال کاری نکردیم؛ این در حالی است که گام دوم سیاست، اقتصاد، ادب و اخلاق و... در دل خود دارد.

سردار معروفی خاطر نشان کرد:  ما در گام دوم دولت سازی که این بالاترین سند بالادستی و معیار ما است قرارگاه تشکیل دادیم و باید گام دوم انقلاب را عملیاتی کنیم و این مهم را باید بدانیم که گفتمان سازی شهید سلیمانی و تبیین اندیشه ایشان همه گره ها را باز می کند؛ زیرا مکتب او مکتب عاشورا و امامین انقلاب است؛ ما نباید گفتمان درمانی کنیم با فرهنگمان، سد بلای مردم و تکیه گاه مرذم می شویم تا نگذاریم به مردم آسیب برسد.


ارسال نظرات