خبرهای داغ:

برترین‌های مسابقات قرآن و عترت بسیج استان سمنان معرفی شدند

مسئول دارالقرآن بسیج معاونت تعلیم و تربیت سپاه استان سمنان گفت: برترین‌های دومین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج استان سمنان معرفی شدند.
کد خبر: ۹۴۱۹۰۷۵
|
۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰

سید حمید حیدریه در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در سمنان با اشاره به برگزاری دومین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج استان سمنان اظهار داشت: در این دوره 560 نفر در هشت رشته قرآنی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات در دو مقطع سنی متر از 14 سال و بالای 14 سال در دو بخش خواهران و برادران برگزار شد، گفت: رقابت شرکت‌کنندگان در رشته‌های حفظ، ترتیب، تحقیق، اذان، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه، مفاهیم و آثار ادبی برگزار شد.

مسئول دارالقرآن بسیج معاونت تعلیم و تربیت سپاه استان سمنان عنوان کرد: در بخش خواهران بالای 14 سال در بخش حفظ کل قرآن کریم نفرات اول تا سوم به ترتیب سمیه جعفری از شاهرود، فاطمه زهرا علیزاده و نرجس سعدالدین از سمنان؛ در رشته حفظ پنج جزء تا 20 جزء نیز رتبه‌های اول تا سوم را مبینا مهدوی و فاطمه زهرا دهرویه از سمنان (هر دو نفر اول مشترک)، زهرا جعفری از شاهرود (دوم) و فرزانه سمیعی از دامغان (سوم) به خود اختصاص دادند.

حیدریه گفت: بانوان رده سنی پایین 14 سال نیز در رشته حفظ جزء 30 فاطمه زهرا تبیانیان از سمنان موفق به کسب رتبه برتر در این رشته شد و در حفظ از سه جزء تا پنج جز نیز رتبه‌های اول تا سوم این رشته را حنانه امینی فر از شاهرود، فاطمه مهدوی و ریحانه معینی هر دو از سمنان را کسب کردند.

وی گفت: خواهران بالای 14 سال در بخش حفظ کل قرآن کریم نفرات اول تا سوم به ترتیب سمیه جعفری از شاهرود، فاطمه زهرا علیزاده و نرجس سعدالدین از سمنان؛ در رشته حفظ پنج جزء تا 20 جزء نیز رتبه‌های اول تا سوم را مبینا مهدوی و فاطمه زهرا دهرویه از سمنان (هر دو نفر اول مشترک)، زهرا جعفری از شاهرود (دوم) و فرزانه سمیعی از دامغان (سوم) به خود اختصاص دادند.

مسئول دارالقرآن بسیج معاونت تعلیم و تربیت سپاه استان سمنان گفت: اما در بخش برادران در رده سنی بالای 14 سال رتبه نخست در رشته پنج جزء تا 10 جزء را امیر حبیبیان از شهرستان شاهرود از آن خود کرد و در رده سنی پایین 14 سال نیز محمد مجتبی پارسا از مهدی‌شهر به‌عنوان نخست این دوره از مسابقات دست‌یافت.

حیدریه عنوان کرد: در رشته ترتیل نیز رتبه‌های برتر این بخش در گروه سنی بالای 14 سال را آقایان محمدابراهیم یونسیان، حمید سماوی و محمدمهدی سعدالدین هر سه از سمنان به خود اختصاص دادند و در رده سنی پایین 14 سال نیز علیرضا رمضانپور از سمنان و امیررضا چال دره از گرمسار عناوین اول و دوم را کسب کردند.

وی گفت: بانوانی که در رشته ترتیل در رده سنی بالای 14 سال در این دوره از مسابقات شرکت کردند نیز رتبه‌های برتر را منصوره آقا حسنی، محدثه رمضان پور و طیبه رحمانی فر هر سه از سمنان به خود اختصاص دادند و در رده سنی پایین 14 سال نیز خانم‌ها هلیا محمدی از سمنان، فاطمه سادات ترابی از دامغان و فاطمه عامریان از شاهرود موفق به کسب عناوین اول تا سوم این رشته شدند.

مسئول دارالقرآن بسیج معاونت تعلیم و تربیت سپاه استان سمنان عنوان کرد: رتبه‌های اول و دوم رشته اذان (ویژه برادران) در رده سنی پایین 14 سال را محمدمهدی احسانی و محسن طوسی از سمنان به خود اختصاص دادند و در رده سنی بالای 14 سال نیز امین کرکه آبادی از سمنان و وحید پورچه از آرادان موفق به کسب رتبه اول و دوم این دوره از مسابقات قرآن و عترت بسیج استان سمنان شدند.

حیدریه اظهار داشت: نفرات منتخب آثار ادبی و هنری را در رده سنی پایین 14 سال نرگس جوانمردی از مهدی‌شهر و در رده سنی بالای 14 سال مهسا خوری از دامغان به خود اختصاص دادند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار